Drafnkollen heter det her.

I går kveld oppdaget jeg på posten-appen min at det lå en pakke og ventet på meg på posten midt mellom her og sentrum. Ingen anelse når den pakken kom, har ikke fått noe varsel fra posten, det var helt tilfeldig at jeg oppdaget dette. Så i dag dresset jeg meg for å hente pakke. På med hvit joggebukse og en off-white Keith Haring hoodie, noe på toppen og Nillebriller. Så var det avgårde med meg.

Pakken ble hentet, og teit som det var at jeg ikke har mottatt varsel om denne pakken, så syntes jeg det var enda teitere at den ikke ble levert i postkassen vår. Dette var ingen stor pakke, og den var sendt med Posten. Men men, jeg gleder meg uansett til å åpne den. Elsker pakker!!

Når jeg først var ute og gikk, så bestemte jeg meg for å gå en omvei hjem. Så da gikk jeg opp til Drafnkollen. Det er på en måte samme åsen som vi bor, bare det at det er litt rundt på andre siden, mer vendt mot sentrum. Det er bratte bakker opp dit, så da får en litt trim. Dette er da et utsiktspunkt over byen så høyt en kommer uten å gå inn i skogen. Det er liksom der bebyggelse slutter og skogen begynner.

Normalt skal det være benker her, tanken min var jo å ta en feminnutters pause. Hadde jo kjøpt meg ei flaske Solo Super for turen. Men som dere ser under her, så ligger benkene knuste nedenfor skråningen her. Dette er samme område som dere kan lese om i Drammens Tidende i dag, om den skolen som det til tross for at det gikk fire brannvakter rundt om på, så klarte likevel en eller flere elever i dag å tenne på i en søppelkonteiner som sto vegg i vegg med skolen. De plages med brannstiftelser daglig. Politikere fra blodrøde voldsvenstre kaller dette berikelse, jeg kaller det hærverk og brannstiftelser hvor en risikerer at liv kan gå tapt. Men men..

Drammen er en fin by, det har vært enorm byutvikling disse årene jeg har bodd her. Med tilbud for enhver, noe for alle aldre. Multikultur og i det hele tatt. Dette er byen som står mitt hjerte nærmest. Dette er hjemme. Det trengs litt opprydning enkelte steder, og inntaksstopp, så blir det beste byen ever liksom, haha.. overskyet for det meste i dag, men en fin tur. Da ble det noen kilometer i dag også. I morgen blir det knallvær, og da blir det ut å gå igjen – herlige dager, ja til livet 🥰🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#elvebyen #drammen #bunnytrash #bunny

2 kommentarer
    1. Stilige briller i dag.
      Greit å ta en omvei når man først er ute. Litt mer trim.
      Hærverk finner vi de fleste plasser og en blir så hoppende forbanna, uten at de hjelper. Savner ofte noe å sitte på der det er mye stigninger. Godt å hvile kropp og sjel og ta en pust.

      1. Takk, Nillebriller – 10 kr 😜 De fleste steder er det alltids noe å sitte på, men på Drafnkollen er det bare bakken, og det er ikke godt, etter 3 minutter må en reise seg, og jeg vil helst ha 5 minutter, haha.. 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg