Dette spillet kjenner dere!

«Overalt» på sosiale media i dag har jeg sett venner, bekjente og ukjente nærmest feire at meteren og munnbindet ikke er et påbud lengre. Noen tar det så langt at «nå er det over», hurra hurra.. Det blir som nyttårsaften 2020. Der var helt vanvittig med raketter som ble avfyrt, ihvertfall her jeg bor. Og alle var sikre på at 2021 skulle bli mye bedre enn 2020, dét måtte markeres, det måtte feires. Ja… dere vet hva som kom.

Så kom 24 september 2021 mener jeg det var. I medias overskrifter var det at man igjen kunne leve som normalt, ifølge daværende helseminister Bent Høie så kunne en dra på byen og ha «one-night-stands». Det ble en gjenåpningsfest uten like. Folk ble «high-on-life» for å så bli slått hardt og brutalt ned i kjelleren igjen. Det hele er særdeles taktisk.

Nå er det på igjen. Jeg tenker på Stigespillet. Ihvertfall jeg brukte å spille det som barn. Hva som skjer når en spiller Stigespillet? Jo, høyere en kommer opp, desto mer forhåpningsfulle og nærmest sikker er en på å komme i mål. Men sannheten er at desto høyere og nærmere mål en kom så er det slik at fallet er lengre hvis en faktisk ikke kommer over målstreken.

Jeg orker ikke å rope hurra, juble, rope og skrike høyt. Legge ut statuser på Facebook, tegneseriefigurer som kaster munnbind, poste at NÅ skal jeg til Thailand eller Spania, hurra hurra..

Vi har spilt Stigespill i to år nå. Men dette Stigespillet er modernisert, og det er noen som drar i spakene for fall-lemmene, og det gjør de når de selv føler for uten medmenneskelige hensyn. Vi er alle deltakere, men som enhet har man ikke sagt «nok er nok, nå er spillet slutt». Dessverre er det slik at de fleste enda ser ut til å bevege seg etter terningene som blir kastet. En må avslutte et spill for at det skal ende.

Så jeg tenker jeg sier til dere alle, kos dere masse, nyt dagene framover, nyt sola og våren som kommer. Nyt at dere lever, finn tilbake til solidariteten, samholdet og humanismen, hør vakker musikk og la kjærligheten blomstre. Takk for at dere leser!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#stigespillet #lørdag #helg #norge #bunny #bunnytrash

20 kommentarer

Siste innlegg