Dette innlegget tok flere timer å skrive.

Norges beste blogg, ihvertfall på blogg.no har alltid vært, og vil alltid være Bunny Trash, herunder hersker ingen tvil.

Tilbakemeldingene raser inn daglig fra lesere som forteller at jeg får igang aktiviteten under hjernebarken deres med mine poster og innlegg. Noen setter kaffen i halsen har jeg fått beskjed om, mens andre kjenner det begynner å ryke ut av ørene deres, det liker jeg!

Noen vil alltid være uenig med meg om at Bunny Trash er beste bloggen, alltid vært, nå og for alltid, uenighet om dét vil aldri endre fakta. Slik er det bare. Det må sies at her er også blitt gjort observasjoner hvor noen har forsøkt å diskreditere Bunny Trash, diskreditere meg og frata meg troverdighet, skrevet at innleggene er kvantitet (etter først å ha hyllet bloggen dagen før), men denslags fungerer ikke, ihvertfall ikke med lavmåls skyts og mangel på argumenter. Jorda er rund, ikke flat – dette vet vi i 2021.

Bunny Trash vil alltid også være den mest alternative bloggen på plattformen, og aldri gå av veien for å ta opp temaer som betyr noe, det være (les:) religioner og ideologiers påvirkning i samfunnet, (les:) innvandring, (les:) mishandling og seksuelle overgrep,
(les:) psykisk og mental helse, (les:) alvorlige og (les:) dødelige sykdommer, (les:) rusproblematikk og narkotika, (les:) legning og seksualitet og i det hele tatt. Alt ut fra engasjement, fordypelse med en dæsj av egenerfaring, opplevelser og personlig perspektiv.

Hver enkel link over her er til et innlegg av aktuelle tema, innlegg dere burde lese!

Bunny Trash går heller ikke av veien for å dele fra det private liv, på godt og vondt, for at de som leser skal kunne bli kjent med meg, hvor jeg kommer fra og få et innblikk i hvorfor jeg er som jeg er og hva som har gjordt meg til den jeg er blitt. Dette er ikke filtrert!

Bunny Trash har til og med også mottatt noen priser innad bloggarenaen som beste bloggnavn og årets sterke mening. I tillegg blitt lovpriset av en rekke andre bloggere.

Les: Favorittblogg 1 (Gryende)

Les: Funny Bunny (ChristineEmilie)

Les: Min venn; The Bunny! (Vibbedille)

Innimellom bruker jeg oppdatere egne lesere på hvilke blogger jeg selv leser, og der har det skjedd en del forandringer i det siste. Noen bloggere har meldt seg helt ut og kommer sjelden og aldri med innlegg, noen svarer ikke på kommentarer som jeg personlig mener er en del av det å bedrive seriøs og bra blogging, det er hva blogg handler om som sjanger, å kommunisere med leserne, få tilbakemeldinger og utvikle bloggen.

Noen bloggere har helt stengt kommentarfelt. Da mister ihvertfall jeg interessen. Den som drifter sådan blogg verdsetter ikke sine lesere, muligens klikkene, likes og listeplassering, men ikke de som faktisk gir dem dette. Det er mitt syn på saken. En annen ting som gjør at enkelte blogger blir unngått av meg er når det blir for mange innlegg som er rene reklameinnlegg, da er det ikke et budskap en prøver å formidle, men lettjente penger uten å egentlig jobbe for dem.

Clickbaits med barn involvert utstår jeg ikke, det har jeg gjentatt i bloggen siden tidenes morgen, og Bunny Trash er veteran, på Topp 100 listen i dag tror jeg at det kun er 1 blogg som har vært lengre tilstede. Daglige uttalelser om andre bloggere utstår jeg heller ikke, bruk kommentarfeltene, ikke lag egne innlegg daglig med små skudd mot medbloggere, over tid anses det som mobbing, eller forsøk på sådan.

I tillegg holder jeg meg unna disse som stadig sier at dem leser Bunny Trash, men kommenterer aldri eller liker eller whatever. De vet tilsynelatende ikke hva det handler om engang, men tror at jeg skal komme tilbake til deres blogg og kommentere og like hva de driver med. Hadde de holdt kjeft om dette hadde de kanskje holdt meg som leser lengre. Uærlighet belønnes ikke, ikke fra meg ihvertfall. Det er ikke poeng i å si sådant når det ikke er hold i ordene, gode bloggere setter pris på kommentarer og tegn på at bloggen blir lest. At noen liker, deler og kommenterer setter algoritmene i gang og hjelper til å få innleggene ut til folket.

Å bidra litt for hverandre når man faktisk mener at noen leverer en bra blogg, eller en blogg som enkelte grupper kan like, det burde jo være en gjensidig både hyggelig og en løftende ting å gjøre. Ikke bare for bloggere seg imellom, men også for konseptet blogg. Noen mener jo at bloggarenaen holder på å dø ut og vil forsvinne, da er det vel på en måte vår oppgave å gjøre oppmerksom på at blogg lever i beste velgående og at vi er her for å bli?!

Så med dette sagt så vil jeg her presentere de bloggene jeg leser i dag, de jeg liker og anbefaler, en ny og oppdatert liste:

Here it goes hoes:

Mamma på hjul – denne bloggen troner hos meg, Vivian som drifter denne bloggen har fått en gave med å formidle ord, nesten på samme måte som Celine Dion fikk sin sangstemme i gave. Denne bloggen setter et perspektiv på livet, utfordringer står i kø iht både sykdom, byråkrati og politikk. En del ser på denne bloggen som en personlig blogg, men dette er også en høyst samfunnsaktuell blogg, en blogg som tar opp viktige saker som må gjøres noe med i dette landet. Urettferdighet som aldri burde vært tema i 2021. Viktigste bloggen på plattformen i dag, full av kjærlighet, skildringer og ispedd humor.

Gryende – her må man passe seg for å ikke få en neve i trynet, for denne bloggeren lar seg ikke fornekte i sine utgreiinger og skildringer når hun tar opp et aktuelt tema fra samfunnet. Her er det ikke noe kort fortalt, her mates leserne med teskje, en slags opplæring i å tenke. For det vi vet i dag er at i 2021 har veldig mange sluttet å tenke selv, man bare følger strømmen og tror alt er mat. Gry som drifter denne bloggen følger så absolutt ikke strømmen, hun lar seg ikke forgifte, ikke noen Snøhvit akkurat. Satire er hun veldig god på da det treffer på en verdig måte.

Vibbedille – her er bloggveteranen selv som er den eneste på dagens Topp 100 som har vært tilstede lengre enn Bunny Trash. Dette er en håndarbeidsblogg full av fantastiske kreasjoner oppskrifter og duppeditter. Hun er nummer 1 på sitt felt, en aktiv blogger som deler. Det hun lager innehar kvalitet, det signerer jeg for da jeg har både heklede kaniner og en hel del perlede armbånd derfra. Innimellom så kommer Vibbedille med sterke meninger også, og viser at hun er ei dame med bein i nesa og snart tenner til å bite kraftig fra seg med også. Vibbe er ganske «girlpower»!

MonicaVederhus – er den jeg kan identifisere meg mest med utfra hva hun som blogger forteller om seg selv. Vi har opplevd mye likt, fått kjenne på de samme tingene. Da jeg begynte som blogger var livet etter rus, psykisk helse, overgrep og slike ting hva jeg også hovedsaklig skrev om, men tiden var ikke inne den gang, blant rosabloggerne var det bare rom for krenka småjenter å snakke om sådanne ting. Sophie Elise og hennes entourage hadde førsteretten, noe som ble for tåpelig i mine øyne, for hva visste vel egentlig Sophie Elise om ting som Monica Vederhus personlig har erfart?! Enda i dag vet hun ingenting. Hun har tvert imot vært med på å skape økende dårlig psykisk helse og selvbilde blant unge. Monica kom som en bulldoser inn på bloggarenaen og innehar absolutt en viktig blogg som tar opp det som altfor lenge har vært tabuer.

Disse nevnte er for meg de sterkeste bloggerne med de sterkeste utgivelsene på plattformen i dag. Sterke ord, sterke budskap og sterke personligheter. Men likevel, jeg har mer snadder å by på, les videre!!

Torjus Dølo – her har vi sterkeste nykommeren på min liste. Denne mannens betrakninger er morsomme å lese, selv om temaene er høyst alvorlige. Det politisk korrekte er det ikke så nøye med, men å få utløp for sine betraktninger og skildre dem på sin satiriske, men samtidig direkte og ærlige måte settes veldig pris på for min del. Vi tenker mye likt, en mannlig blogger, og fra Drammen. En liten gullskatt som har gjemt seg for meg, men nå er jeg altså fast leser!

Solliv – Solveig har en sterk personlighet, ærlig, redelig og trivelig dame som banker i bordet når det må til. Bloggen hennes ble oppdaget da noen nevnte at hun har hørselshemninger, det har jeg også, så gjennom pandemien begynte jeg følge henne. Det å prate med folk med munnbind, ikke høre, ikke se lepper bevege seg, det har ihvertfall jeg gitt opp. Men dette er ikke hva bloggen til Solliv handler om, det er mer hus og hjem, hverdagsliv. Men min favorittdel er bildene hennes og når hun tar oss med ut i samfunnet og viser oss kriker og kroker og vakre steder. Hun har øye for slikt. Hun har gitt meg en hel liste med koselig plasser jeg skulle vært. Skal jeg en gang ta meg et glass vin, da blir det med Solliv, faen, vi tar en flaske hver!

Lene Elisabeth – denne dama må vel være en av de aller triveligste og koseligste inne på denne plattformen. Så snill at jeg nesten ble bekymra, men i går kom hun med et utspill i bloggen sin som forteller meg at hun kan slå i bordet hun også, da tenkte jeg at jeg skulle gjerne vært flua på veggen, for når personer som Lene, hvis liv handler om hus, hjem, kjærlighet, familie, venner, være snill, god og hjelpsom – når en slik person sier fra, da kan det være meget underholdende. Bloggen til Lene er som Lene, snill og koselig, ikke mer å si om det. Som blogger har hun evnen til å kommunisere, bli kjent med følgerne sine, det er mitt inntrykk.

Kari Engesvik – Denne dama fortjener en «heads up», hun har operert på en annen plattform, men er nå tilbake på blogg.no. Og det gleder meg, for vi har kommunisert litt via bloggene våre, og Kari har beina på jorda og sikkert en hel del å bidra med på blogg, ting som vi andre burde ta til oss. Noe ved henne minner meg om Suzi Quatro, hehe..

Evas Window  – Det er bloggtørke hos Eva for tiden, men hun er så absolutt ikke inaktiv, hun bemerker seg i kommentarfeltene. Dette er ikke ei dame som viker unna for å si sin mening, og det verdsettes høyt hos meg. Jeg digger Eva, hun er ikke klar over det, men jeg har observert, og denne dama vil jeg lære bedre å kjenne. Dette er helt klart en blogg jeg kommer til å klikke innom en del når tørken er over og Eva får fuktet leppene sine.

Lena Lykke – Lena har jeg fulgt en stund, hun er ikke norsk, men så norsk som hun kan få blitt, bodd mange år i Harstad hvor jeg kommer fra og flyttet til utenfor Stavanger et sted deromkring mener jeg. Så hun har fått litt lett blanding av norsk kultur med seg, Lena er søt og hyggelig, og det jeg liker med bloggen hennes er stilen. Flotte bilder hvor hun viser seg fram i forskjellige antrekk og stilforandring. Jeg har flere ganger tenkt hvor kult det hadde vært med en mannlig Lena Lykke på blogg, i inspirerende antrekk og sådan. Så kredit for stil her Lena! Lena avslutter praktisk talt hvert innlegg med et spørsmål, det er litt moro, så håper hun selv blir raskere og gi tilsvar til de som svarer på disse spørsmålene, hehe..

Linda – denne dama begynte vel å blogge etter en kommentar fra meg. Daglige delinger på SoMe av mat hun laget virket som et godt grunnlag for en blogg. Det er mange matblogger ute på plattformen, og jeg følger ingen, unntatt Linda sin blogg. Linda kjører gammel husmorstil og lager middager til seks eller ti på én gang. Men der er bare hun og mannen, for dattera er voksen og funnet sitt eget hjem. Linda fryser ned mat, til travle dager. Konseptet til Linda i bloggen blir bredere og bredere, hun gir gode hint og tips titt og stadig uten at jeg tror hun er helt klar over det. Men det er gode tips da. Hun har også begynt å skrive et fast innlegg daglig om hverdagsliv og tanker hun har, og da lærer man faktisk Linda å kjenne som den blide, gode, generøse og flotte dama hun faktisk er. Jeg er så heldig at jeg kjenner henne personlig, og jeg har spist flere av middagene hun deler, så bon apetit folkens, kos dere sier jeg bare!

Doc & Dask – Disse må jo bare være med her, haha.. morsomme, herlige, originale og ærlige. Doc fulgte jeg på TV for mange år siden også, jeg holdt på å dauue av han, og det er Dask som skriver bloggen, mellom 440 kaffekopper.

Tenåringspappa – hurra en mann til!! En mann hvis livsstil og mer til er langt fra meg selv. Kone, barn, refleksjoner om hva det vil si å være god forelder og ja. Men uansett hvor langt fra hverandre vi enn måte være i livsstil og meninger så er dette en hyggelig mann som skriver bra, føler litt at han prater meg etter munnen når jeg kommenterer, men tror det kommer av hans sterke vilje til å alltid være hyggelig. Jeg følger denne bloggen for noen ganger er temaene litt samfunnsaktuelle og ikke bare familieliv og utfordringer fra bare hans ståsted i livet. Imidlertid så tror jeg denne bloggen fint kan anbefales til tenåringsmødre, for å få ting sett fra en manns perspektiv kan ofte være sjelden vare innenfor dette feltet.

Frodith – sist men likevel ikke, denne dama er for meg et forbilde, fargeklatten som inspirerer meg, får meg til å le, kommer med morsomme innspill og utfordringer. En person som er seg selv og gir av seg selv. Jeg ønsker å være litt som Frodith rett og slett!

Ble dette månedens lengste blogginnlegg?

Jeg kunne faktisk nevnt flere blogger og skribenter som jeg stadig er innom, men det er litt slik at jeg ønsker mer kommunikasjon fra disse som jeg ikke har nevnt. Som nevnt mener jeg det er en del av «gamet». Selvsagt er det flere av de som er nevnt over som kunne vært flinkere på dialog når de først skal bedrive blogging, så med det sagt så står det ingenting i veien for at neste gang jeg skriver et innlegg som dette så er listen helt annerledes.

Her er hvordan den så ut forrige gang, og det er for meg ubegripelig at NorgeOgVerdensNytt ble nevnt, sammen med Kjerringtanker er det de bloggene jeg i dag prøver mest å unngå. Begge er nominerte til Trashy Awards!

Link: Alltid nummer 1!

Anyways, dette innlegget har jeg skrevet på mobiltelefon, det har tatt noen timer, det ville det gjort uansett, med linker og i det hele tatt, jeg har virkelig jobbet med dette til ære for de respektive bloggere og bloggplattformen vår. Så jeg håper dere leser, liker, kommenterer og deler! På forhånd tusen takk til dere alle som bidrar til mer Bunny Trash!


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #bloggere #skribenter #blogging #medbloggere #bunnytrash

32 kommentarer
    1. Som du har fått med deg er ikke eg den mest aktive til å kommentere, skal nå prøve å bli flinkere til det 😅 Takker for å bli nevnt, og takker for at du lenge har vært den ivrigste i mitt kommentarfelt! Med det sagt kan eg jo alltids komme med en tilbakemelding på din blogg også. Selv om eg ikke alltid er helt enig i alt du skriver er det interessant å lese dine refleksjoner over ting som skjer i samfunnet. Den beste måten å lære ting på er gjennom andres synspunkter på ting, hvordan andre oppfatter verden. Vi må alle bli flinkere til å sette oss inn i og forstå hverandres oppfattelse av verden. Takk for at du opplyser oss lesere med dine synspunkter!

      1. Med bredere perspektiv, å se ting gjennom andres øyne, lese andres argumenter, så kan en plutselig endre mening om enkelte ting, det har skjedd meg ihvertfall. Mye av det jeg skriver fra der ute i samfunnet er ting mange ikke kjenner seg igjen i da de kjører bil og beveger seg fra A til B, jobb og hjemme, med et stopp innom Rema og Kiwi, når en faktisk beveger seg ute i samfunnet så oppleves ting ganske så annerledes enn fra inni en bil eller hjemme via NRK. Det er en ting jeg synes er bra med blogg i dag, folk fra helt forskjellige grupper og miljøer, som i det virkelige liv så elsker jeg å bli kjent med mennesker som har nye ting og komme med og ikke er A4. Takk for titten, og prekas igjen, kanskje på fest en gang i framtiden, fikk noen morsomme festbilder opp på Instagram etter helga av Doc, hehe 😂

    2. Ja det var vel det lengste blogginnlegget jeg har lest på en stund, men jeg leste det og det var et innholdsrikt innlegg. Du er flink og for en fin omtale da gitt og jada, jeg kan “slå” fra meg om jeg må, det er ihvertfall sikkert ❤ Alle kan ikke være enige i alles innhold i innlegg, meninger og tanker, så kjedelig det hadde vært.

      Ønsker deg en fin kveld snille gode du 😍

    3. Tusen takk, du er nå snill da. Det vet jeg fra før, men dette er veldig hyggelig og varmer en skrott med litt dårlige ører som ikke er i vater! Artig å lese siste linjen og den kom lissom fra levra…
      Koselig å lese om de andre du liker å lese også! Et par nye for meg. ..


      God kveld da, ikke rukket å blogge i dag. Men kommer vel noe før leggetid….haha…

    4. Nydelig innlegg! 😍 Du skriver så mye fint om flotte mennesker, som dessuten fortjener god omtale. Dessuten tror jeg du er en menneskekjenner, og kan beskrive mennesker godt bare ut fra deres skriverier og bilder. Du bidrar masse i bloggland, og jeg setter stor pris på å være din bloggvenn.

      Må innrømme at jeg har beina plassert i sofaen oftere enn på jorda, men er nok ganske jordet, ja, 😉 Tusen takk for at jeg ble valgt ut til å være med på lista di. Setter umåtelig pris på det! Det blir spennende når Bunny og Suzi skal møtes og utveksle smil og latter, og en time i Drammen overgår en dram i timen. 😅

      1. Hehe.. jeg begynte tidligere, men jeg hadde et selveid domene i mange år, men det låste seg. Vibbedille er vel den eneste som har vært lengre enn meg.. tror jeg.

    5. Oioi tusen takk for koselig omtale ❤❤ blir helt rørt jeg..og jeg må si…til å være ganske reservert til å starte blogging i utgangspunktet, (du beroliga meg ) så koser jeg meg noe voldsomt med bloggingen nå..sitte alene om morgenen og skrive litt har blitt til terapi jeg ikke viste jeg trengte ❤ så Tusen takk , for at du fikk sparka meg i gang, og fordi jeg er så heldig å kan kalle deg en venn av ❤❤ Bloggen din får enten til å skrattle, bli sint, frustrert glad, eller veldig trist ..uansett du får meg til å tenke👍 stooor klem fra meg ❤

      1. Det er godt å høre, jeg fant også terapi i blogging. Og jeg tror ikke din type blogging gjør at du får pes slik jeg mange ganger har, mange som har blitt fullstendig gærn på meg gjennom disse 10-12 årene, men samtidig er det fint å ha egenskapen til å vekke følelser i folk 😜 klem til deg fine Linda 🥰

    6. Denne tok det litt tid å koma igjennom, ja 😊. Her var mykje sterk lesing. Må seia at eg er imponert over at du ikkje har vorte ein bitter grinebitar, med alt du har gått igjennom, for her var mykje.

        1. Jo takk for det 😀, men var ikkje det litt av poenget med linkane då 🤔.
          Dessuten gjer jo det mykje av heilskapen med innlegget, og forståinga av det.

    7. Dette viser at eg har vært helt fastlåst i den kreative bobla mi for dette innlegget fikk eg først med meg nå! Langt innlegg, ja, men dog veldig bra 🙂 Takk for flott omtale og ja, eg er nok en av veteranene hehe først blogginnlegg ble postet 10.mai 2006 🙂 Dvs snart 16 år! Ganske sykt egenlig, men men, så lenge eg koser meg så blir eg 🙂

      Lag deg en flott laurdag!
      Klem Vibbedille:)

        1. Må muuuligens vurdere et navnskifte snart ja, så det der var ikkje dumt! Du kommer til å skjønne hvorfor når eg snart skal poste min nye “kolleksjon” av galskap….Say nooo more!

    8. Jeg er ekstremt dårlig på kommentarer. Tror det kommer litt av at jeg har så mange meldinger å besvare så jeg glemmer litt å svare på kommentarer, og det er egentlig helt teit. Bør jo egentlig begynne å se på kommentarer som en melding også. Når det er sagt så har jeg både satt kaffen i halsen og ledd hysterisk av innleggene dine, så du er en saling blanding som trykker på både opp og ned knappene hos meg;)

      1. Tøft! Dine innlegg har skapt reaksjoner hos meg også, uansett reaksjon tenker jeg er bedre enn ingen reaksjon. Takk for tilbakemelding, og hyggelig se deg innom igjen 😜👍🏾

        1. Jeg er stadig innom serru, men sporløs 😉 Reaksjoner er bra det, godt å bli utfordra litt også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg