Dette går bare ikke an!!!!

Privat bilde lagt ut offentlig på Gry Hege Henriksens Facebookprofil.

Gry Hege Henriksen har nok en gang fått avslag på HC-parkerings kort fra Bymiljoetaten I oslo kommune. Etter en knallhard og smertefull opptrening gjennom mange år kan mener de at hun nå kan gå altfor godt. Men et av hovedargumentene til Gry er jo at hun trenger den ekstra bredden for å komme seg inn og ut av bilen. Men det synes visst ikke bymiljøetaten i Oslo er et problem.

Bymiljøetaten skriver følgende:
«Dersom det er vanskelig ved et apotek, en butikk eller ett bestemt kjøpesenter, kan man velge et annet hvor parkeringssituasjonen er bedre. I utgangspunktet er det også mulig å legge handlerunden til en tid på døgnet hvor det er mindre trafikk, og dermed også lettere å parkere nær bestemmelsesstedet».

Dette er den samme ordlyden Gry fikk på sitt første avslag for 4 år siden og ikke bare hun er rystet at de har fått holde på slik. Jeg er ikke bare rystet, jeg blir regelrett forbannet når jeg leser om dette!

Situasjonen er jo slik at om Gry finner parkeringer der det er åpent ved siden av henne så kan hun jo like fullt bli parkert inne (ettersom hun ikke kommer inn i bilen ved normal avstand mellom bilene), om hun da ikke kjører til enden av parkeringsplassen, hvor hun ikke kan få noen ved siden av seg. Om der er ledig. Det er helt sikkert populært om hun skal på kundemøter i ingeniørjobben.

SERIØST FOLKENS!! Er det ikke tydelig diskriminerende at Gry som har stive proteser på begge beina ikke kan handle, gå på kafe med venner eller gjøre andre ting som både du som leser dette og de ansatte i bymiljøetaten tar som en selvfølge, hvor og når hun måtte ønske? Skal hun måtte avbryte jobben eller handle seint på kvelden, kanskje kjøre et sted langt avgårde??

Men ikke nok med det: de vil også ha kvitteringer og timeavtaler på steder hvor hun ferdes. Hvor hun er og hva hun gjør der. Dette er da vitterlig anser en privatsak!! Hun sier at det føles ikke riktig å måtte dele denslags informasjon og stiller spørsmål ved om hvordan denne informasjonen egentlig lagres. Det står det ingenting om.

Her bør det seriøst tas en gjennomgang, og evalueringen bør settes til noen som faktisk skjønner hva de driver med, og kan gjøre jobben sin. Nå er det slik at ‘TV 2 hjelper deg’ er på saken. Men Gry ønsker å få dette ut i offentligheten nå slik at det kan hjelpe andre i hennes situasjon som ikke er sterke nok til å kjempe for seg selv.

Forrige gang fikk Gry innvilget parkeringskort etter andre klage, dengang leverte hun med et brev fra fra sin arbeidsgiver om at hun trengte å parkere nærme døra, i tillegg ble det lagt ved dokumentasjon som beviste hvor hun var til hvilket tidspunkt. Det er jo invaderende av hennes privatliv, det er krenkende og ufint, jeg personlig skjønner veldig godt at hun ikke liker å sende inn denslags. Derfor har hun denne gang gått ut offentlig på vegne av alle som henne som trenger det. Og hun gir seg ikke før bymiljøetaten lover å endre den diskriminerende ordlyden i det de sender ut.

Jeg måtte bare lage et innlegg om dette med én gang jeg fikk snusen i saken, for dette går bare ikke an. Dette er jo diskriminerende og en måte å nedsette livskvaliteten til Gry ytterligere. Mennesker som henne risikerer som opplevere dette kan lett stenge seg inne når de opplever dette, føle seg ummenneskeliggjort og verdiløs. Gry og andre i liknende situasjoner må få tilretteleggelse for å kunne leve et best mulig liv på lik linje som alle oss andre!!

Ring Oslo kommune på 21 80 21 80 og fortell dem hva dere mener om denne saken!! Eller klikk HER og skriv til dem (MiniID, BankID, BuyPass ID).

DEL GJERNE!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bymiljøetaten #handicapparkering #diskriminering #oslokommune #oslo #bunny #bunnytrash

25 kommentarer
    1. GryHege er en tidligere strikkevenninne som bodde her i Stavanger, og d finnes ingen tøffere enn henne så eg håper virkelig Oslo Kommune får seg en real smekk så det synger! At hun i det hele tatt er her i dag og at hun har blitt den fantastiske kunstnerene hun er på tross i mangel av både armer og bein er hennes fortjeneste – Den dama har en jernvilje 😀 Du som bor i omegn bør jo få med deg en utstilling eller noe 🙂 Knakende kjekk dame 🙂

      1. Så bra, jeg skal følge henne, og få med meg hva hun kreerer. I mellomtiden skal det få regne inn klager til Oslo kommune, for dette er ikke greit. Dette er absolutt ikke greit!!

    2. 🤬🤬🤬🤬🤬 Eg verte så forbanna på det der korrupte systemet, med dei forbanna korrupte politikerane og slavane deira.
      Eg er i same situasjon, og neste steg verte å anmelde kommuna for diskriminering av rørslehemma.
      Reglane for å få HCkort vart endra av H, KrF, og V, med støtte frå AP, for å få inn litt ekstra bompengar.
      Som kjent er dei med HCkort fritekne frå betaling i bomringar, og då taper jo mannen til Erna Solberg litt pengar. Han er jo som kjent storeigar i bomselskapa.
      Det er her heile hunden ligg gravlagt.

        1. Det kan vera at det speler inn, men det er likt over heile landet.
          Dei som styrer dette i kommunane, har fått nye reglar å styra etter, som gjer det mykje vanskelegare å få godkjent HCkort.
          Der er monge slike eksempler rundt om i landet.
          Eitt av kriteria for å få HCkort, at ein har bruk for plass til å koma ut/inn av bilen, er fjerna. Kor longt ein kan gå utan hjelpemiddel, er sterkt redusert, og kva hjelpemiddel ein har behov for, er og redusert. Nå er ikkje protese og stokk rekna som kvalifiserande hjelpemiddel.
          Det er definitivt systemet, og grådige politikerar som er problemet her.
          Empati og omtanke, er to ord som ikkje eingong står i fremmedordboka til dei. Longt mindre har dei peiling på kva det betyr.

    3. Helt forferdelig!
      “Man må være frisk, for å være syk” -hører jeg bli sagt så alt for ofte. Det er helt idiotisk at mange må kjempe for noe, som burde være en selvfølge!

    4. Er rystet😱Herregud, det er jo helt villt..Godt det finnes sånne damer som henne med bein i nesa, men skulle ikke være nødvendig🙈🥵Håper det ordnes opp i raskt, blir flau🫣

    5. Det er et rigid system – dessverre. Må selv få attestert grundig attest fra behandlende lege hvert år, at jeg er avhengig av assistent klar med rullestol helt inntil bilen, for å få forflyttet meg. Alle medisinske rapporter vet, og skriver, at min tilstand ikke bedres – tvert i mot. Avventer svar nå – selv om det er en innlysende tilstand for mitt vedkommende. Krever så mye unødvendige krefter opp i alt med søknader. Helt umenneskelig og unødvendig i Gry sin tilstand dette her. Nå må kommunene ta grep og forstå menneskers behov. Jeg har ikke flere ord for dette!

    6. Ja, lenge siden🥰Henger litt etter for tida😝Men jeg følger med vettu Bunny, ha en strålende lørdag🥰og happy pride🤗hadde ikke fått med meg at det var i dag også jeg..

    7. Ja, så det på nyhetene istad..Gikk meg hus forbi🙈Håper denne saken blir fulgt opp, at hun får det hun har krav på, makan altså. Skulle ikke tro det var mulig😱

    8. Oslo Kommune er noe av den mest firkantede jeg vet om. Omtrent alle får avslag i alle fall første gangen på alt fra TT kort til handikap parkering, så jeg er ikke overrasket over den behandlingen hun får her. Blir jeg sint og forbanna på hennes vegne, det kan du skrive opp. Får endelig håpe at når TV2 er på saken, at noe skjer 🤬

    9. Fy pokker – jeg blir helt kvalm! Sendte dem en melding via linken! Skjerpings altså – det må jo være noe som heter å bruke hue??????? Eller ???????

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg