Dette er grrrrlsa mine!!

Dette er jentene mine i Tyrkia, to utrolig gode venninner gjennom flere år nå, som snuppen min og jeg elsker å henge med når vi reiser til Alanya. Suzan til venstre er datter, og Roja til høyre er mamma. Vet man ikke, så tror man heller at de er bestevenninner. De er jo på en måte det.

Det er viktig å leve livet så godt man kan mens man enda har det, og kvinner i land som Tyrkia og ellers i islamske land er det et hardt og tøft liv for kvinner på grunn av den ukultur som har utspring fra denne ideologien hvor kvinner undertrykkes enormt. Hvor homofile opplever hat, hvor en blir dømt for å være seg selv og det å være fri har en helt annen betydning enn i Norge. Omfanget av dette er enormt, vi trenger at flere begynner å forstå dette! Tyrkia er langt fra det verste landet, men det er ille nok der. Veldig ille for veldig mange!

I Norge blir man ofte kalt rasist når en påpeker og forteller om denne ukulturen, en blir beskyldt for å være hatefull og spre fremmedfrykt når en deler sannheten og virkeligheten. Det er så absurd at jeg har ikke ord. Jeg har til og med opplevd dette fra medbloggere og anonyme lesere, karakteristikker som jeg ikke gjenkjenner som meg i det hele tatt, men det er vel heller slik at de ønsker å tro om meg hvor jeg ikke kjenner meg igjen. Det sier mer om dem.

Det er ikke å spre hat og fremmedfrykt å fortelle om kvinneundertrykkelse, tvangsekteskap, barnebruder og mishandling. Det er den harde brutale virkelighet, en virkelighet som jeg personlig alltid vil kjempe imot skal vokse seg til i Norge. Og den burde bekjempes i alle land. I Norge (og ellers) ønsker jeg at mennesker skal kunne forelske seg, være sammen og gifte seg av kjærlighet, at man skal være likeverd og akseptert for den man er. Jeg vil aldri akseptere ideologier som står for det motsatte.

Jeg vil aldri klare å forstå mennesker fra den vestlige «frie» verden som er uenig med meg her. Er du en av dem?

Mange av mine beste venner er fra land som Tyrkia, mena-land og rundt omkring i verden. Noen bor i Norge, noen bor i sine hjemland, og de er alle fantastiske mennesker. Jeg elsker Suzan og Roja for deres gode hjerter, deres verdier, deres forståelse av ekte vennskap, hvordan de står opp for seg selv og alle kvinner, homofile og samtlige mennesker som lever utsatt i deres del av verden. De er frie sjeler, medmennesker, gode rollemodeller og forbilder. De har all min respekt, og kvinner spesielt, men også ellers de aller fleste i Norge burde ta lærdom fra historier som våre venninners.

Hva disse har opplevd og opplever vil vi ikke ha mer av i Norge, ingen voksende ukultur og farlige ideologier. Men mennesker som våre venner er mer enn velkommen. Alltid! Vårt hjem er åpent!!

Love You!!

Les: «Min venninnes historie som islamsk barnebrud»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#womensrights #feminisme #alanya #pride #equality #loveislove #tyrkia #bunny #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Du ser litt “forkommen” ut på bildene, Bunny 😉 Koselig å høre om girlsa dine og se bilder av dem også 🥰 Klart jeg stemmer på aksept og likeverd! Always! ❤️

      1. Jeg bruker ikke dele masse bilder av meg selv, jeg blir «forkommen» på «arrangerte» bilder. Liker best bilder når jeg ikke vet at jeg blir avbildet, føler at jeg ser mer «naturlig» ut da. Jeg ser ikke på det som en selvfølge at folk stemmer på likeverd og aksept, alt for mange skjønner ikke hva det innebærer. Man er ikke for disse tingene når en støtter islam og islamisering. Derfor føler jeg det er viktig å fortsette å ta opp disse temaene, selv om jeg blir kalt rasist i andre blogger.

        1. Jeg må legge til at du ikke bare ser “forkommen” ut på bildene, men veldig snill også! 😊 tror at de som er rasister selv vet veldig godt at de er det. Man definerer selv hvem og hvordan man vil være, men alle har dessverre ikke så god selvinnsikt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg