Det er mye suppe for tiden!

Som en som følger diverse blogger på blogg.no var det umulig å ikke legge merke til suppekalaset som pågikk i går, det var i går sant? En hel armé av bloggere som spiste suppe, fortalte om det på blogg og postet bilder. Altså, jeg måtte heve øyenbrynene, for hvor tilfeldig skal det være?

I dag er fårikålens dag, og folk begynner jo å spise fårikål lang tid i forveien til langt etter fårikålens dag. Det er jo sesong, suppesesongen er jo senere på høsten, er den ikke? Eller er det slik at alt er blitt så dyrt at stadig flere er havnet på suppevogna? Det er jo ikke usannsynlig det heller. Sist jeg var på butikken og hadde storhandel, så kjente jeg at jeg fikk høy puls da jeg nærmet meg kassa. Vi har jo råd til akkurat den maten vi vil ha, men det er jo så drøyt dyrt egentlig at man får faktisk fysiske reaksjoner.

Det kan jo være at blogg bare er en stor suppe også, og da passer det seg med suppe til lunsj, middag og kvelds? Vel, jeg spiste ikke suppe i går. Jeg husker egentlig ikke sist jeg spiste suppe. I går hadde snuppen min og jeg Taco til middag. Jeg tok ikke bilde. Det er sjelden jeg tar matbilder og legger ut på blogg. Har gjort det selvfølgelig, både middager jeg har laget, mat vi har spist på restauranter, mat jeg har baket og så videre, men noen matblogger er jeg ikke. Hadde jeg jobbet i restaurant enda, så hadde jeg kanskje gjort det, da er det jo litt mer fancy-smancy, men å poste suppa mi på blogg, brødskiva mi og nakkekoteletten. Nei.. ikke min greie.

Vet dere, det er masse temagrupper på Facebook for den slags, her har dere noen tips om slike grupper:

Link: Middagstips hverdag/helg

Link: Venners middagstips

Link: Vis meg din middag

Link: Ka ska vi ha te middag i dag?

Link: Airfryer, oppskrifter/erfaringer

Link: Middagstid

Altså dette fortsetter i det «uendelige» så det er nok en gruppe for alle som liker å vise fram suppa si, nakkekotteletten, de friterte lakseskinnene eller oksetestiklene.

I dag tok jeg selv bilde av middagen jeg laget. Jeg stekte lever skjønner dere. Det er ikke ofte man ser lever på blogg? Eller?? Joda, så stekte jeg sopp og laget hjemmelaget viltsaus og potetmos. Det ble helt enkelt, men det var godt. Lenge siden vi har spist lever. Kunne jo ha piffet den opp til en virkelig snadderett også da, for eksempel kunne jeg ha stekt et par hekto baconterninger og hatt oppi, og hatt tyttebær eller bringebær til, eller begge deler. Eventuelt gele av bær, eller syltetøy. Mye man kan gjøre. Men noen ganger er det enkleste det beste også.. Dere skjønner jeg hadde ikke så mye å skrive om akkurat nå, men hadde skrivekløe likevel. Den er bearbeidet nå. Til kvelds blir det ostesmørbrød. Da bruker jeg skiver av grovbrød, en liten dash chilliketchup på dem, deretter kokt påleggsskinke, så ost. Når osten er smeltet så topper jeg med oregano.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#middag #mat #lunsj #matretter #bunny #bunnytrash

13 kommentarer
    1. Godt vi er forskjellig vettu.
      Så sunn ut denne maten 🙂 skikkelig høstmat dette også, Vi må ha noe som varmer i skrotten da når det er litt guffent ute.
      Derfor er varm suppe kjekt..Tenker jeg ,og for noen er dette lettvint da det finnes uendelige mange varianter med suppe i pose, på pose…suppeposer etc…

    2. hihi, vi kan jo ikke være matbloggere alle sammen….! Ikkeno suppe herfra, men muligens ei svidd pølse på bål om en måneds tid! Lever har jeg ikke spist på “100 år” – det er skikkelig middag, det! 😄😄

    3. Fekk ikkje med meg det, eg 🤣🤣🤣.
      Gidd ikkje lesa matblogger, då eg har kokkelert, og eksperimentert med mat, sidan eg var “ein neve stor”. I går (førredag) hadde eg faktisk fårikål til middag. Oppatt varma frå søndag. I dag (går, sidan datoen har skifta) vart det fiskegrateng a la Bernt, med flatbrød og laukfett. Og snart verte det trollsuppe til nattmat 😜. Ups, der kom jammen meg suppa, gitt 🤣.
      Tips som tilbehør til lever, om ein absolutt skal ha, sylta graskar. Det er godt 😊.
      Ha ei god natt 😴 💤 💤 💤.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg