Det vanskeligste.

Jeg avslutter kvelden med et dikt av Hans Børli:

Det vanskeligste er
å holde ut med seg selv.
Holde ut med seg selv
og bære over når
det lukter sure strømper
av din sjel.

Men prøv med det gode! Husk
du skal bo i hus med deg selv
så lenge lyset brenner
i øynene dine. Hver morgen
skal speilet hviske til deg der du står
innsydd i ditt eget skrukne skinn
og med såpe rundt øreknutene.
– Dette er Du, Du, Du … Men prøv
med litt vennlighet, et strøk
over det glisne håret kanskje:
– Det går nok bra, kamerat.
Det går nok bra …
For mye av hatet og kulden i verden
kommer av menneskets
tærende selvhat.

Med det sier jeg takk til alle dere flotte mennesker der ute som stikker innom bloggen her, dere flotte fine mennesker som skjønner budskapet her. Spesielt vil jeg takke dere som deler, og dere som tar kontakt, dere jeg har dialog med, dere jeg har fått lære å kjenne litt, som dere blir kjent med meg – her i bloggen Bunny. Tusen takk 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#detvanskeligste #hansbørli #takk #blogg #bunnytrash #bunny

6 kommentarer

Siste innlegg