Det er jo bare et lite stikk!

De siste dagene har jeg lagt merke til en del som har delt historier om såkalte monsterveps som har begynt å dukke opp hist og her. Også i media har disse blitt omtalt. Deriblant fant jeg en artikkel om en 21-åring som holdt med å rydde rommet sitt hjemme i Lierbyen mandag denne uken. Lierbyen er administrasjonssenteret i Lier kommune her i Viken, beliggende i Lierdalen. Fra kjøkkenvinduet mitt ser jeg rett over til dette området.

Det fortelles at den unge mannen fikk denne monstervepsen inn soveromsvinduet sitt. Den summende lyden «hørtes ut som et fjernstyrt fly» og det ble kaotiske tilstander. Han fikk panikk da han så hvor svær vepsen var, en variant som kalles Geithams. Det er Norges største stikkveps-art. 21-åringen fikk ropt på pappaen sin, han fikk drept vepsen som ved målestokk viste tre-fire centimeter.

Torstein Kvamme, insektsekspert ved Norsk institutt for bioøkonomi ytrer at geithamsen har blitt veldig vanlig mange steder på Østlandet etter å ha vært borte over en lengre periode på 1900-tallet. Han forteller videre at Geithamsen ikke er en veldig aggressiv art i utgangspunktet, såfremt den ikke blir angrepet eller at en går bort og dunker i bolet.

«Det kan være ganske smertefullt å bli stukket. For det er store insekter, som kan gi deg en skikkelig ladning med gift. Er du allergisk kan det bli problematisk» – Torstein Kvamme, ekspert.

I går dukket en annen «ekspert» opp igjen i flere media rundt om i landet. Espen Rostrup Nakstad ved Folkehelseinstituttet (FHI), mannen som har tjent enorme summer på kårånna-tiltak. Han forteller at kombinasjonen av mer smittsomme virusvarianter av kårånna som kommer og tap av vaksineeffekt, vil utvilsomt gi flere smittetilfeller i Europa utover høsten.

Nye og mer smittsomme varianter av kårånnaviruset kan være på vei til å overta i Norge snart. Omikron-varianten BA.5 har allerede overtatt i Portugal sier Nakstad. Her i Norge i uke 21 ble det innlagt 75 nye pasienter på sykehusene med kårånna som hovedårsak, sist uke var tallet 80. Dødstallene har økt dramatisk etter massevaksineringen.

5. juni er 73 prosent av hele befolkningen vaksinert med to doser cårånnavaksine. 54 prosent har visstnok fått tredje dose. Noen har fått en fjerde dose, nylig var det en sak i media om de som har tatt en femte dose (Nor-vaC-studien). Det viser seg at mange som tester seg ikke får antistoffer av vaksinene.

De få jeg kjenner som har testet seg for antistoffer etter vaksineringer har ikke fått høyere antistoffnivå i det hele tatt.

Har du testet antistoffnivået ditt etter injiseringene?

Espen Nostrup Nakstad, supereksperten på kårånna sier til Dagbladet at han spår en smittebølge utover høsten 2022, men det er konsekvensene av denne som vil være avgjørende for hvilket testregime og hvilke råd som vil bli gitt befolkningen.

Jeg vet hva dét «rådet» vil bli: Ta mRNA-vaksiner!!

Skremselspropagandaen er jo i gang igjen nå. VG smeller til med overskriften «Ny studie: Cårånna kan elde hjernen din med 20 år» fulgt av ingressen «Forskerne finner stadig flere bevis for at cåvid-sykdom kan påvirke hjernen negativt».

Så da skremmes folk til å fortsette løpet med å la seg injisere med stadig mer mRNA i den tro at dette er bra for immunforsvaret, selv om det ser dårlig ut med antistoffer mot cåvid.

Tilbake til monstervepsen:

Det er jo bare et stikk ikke sant! På Helsenorge sine sider står det at «et stikk er vanligvis bare ubehagelig. Av og til kan livstruende allergiske reaksjoner oppstå».

Ikke vær redd for å slippe dem i hus!

Det er jo frivillig, det er jo bare et lite stikk.

Les: «Aksel (16) ble stukket, trenger helsehjelp, fryktet for livet».


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

#geithams #pfizer #veps #bunny #bunnytrash

22 kommentarer
    1. En gang har eg blitt stukket av veps, men da trødde eg rett i en jordvepsebol….eg fortjente det nok. Rett som det er så kommer det veps inn her, eg registrer at de summer rundt her på hobbyrommet, bare åpner vindet noe mer og de flyr villig ut igjen. Lite å ta seg til på mitt rom for en veps. Mor mi der i mot får fullstendig panikk og veiver vilt rundt seg med aviser og Se&Hør….Å ja, hun blir selvfølgelig stukker – Hver gang- Der av panikken, men hun skjønner egentlig ikkje at det er hennes egen feil, hver gang…Lærer aldri *ler*

      Vibbedille 🙂

    2. Dei der kvaksinene er kanskje berre eitt stikk, eller tri, eller fem. Heilt unødvendige stikk.
      Tråkker ein på eitt jordkvepsebol derimot, er det ikkje berre eitt stikk. Eg har prøvd, og hadde minst ti stikk. Dei var ikkje lite sinte dei kvepsane, og forfulgte meg eitt godt stykke.
      Det som verre var, var at eg mista tyttebærspannet, og slo ut to liter tyttebær.
      Å koma bortåt for å hente spannet, og plukka opp tyttebæra igjen, var ikkje så enkelt, for kvepsen angreip så snart eg var eitt par meter ifrå.
      Då var det eg kom på den glimrande idèen, at eg hadde ei tube Aloe Heat Lotion i bilen.
      Eg gjekk og henta den, smurte inn fjeset og hendene, og gikk ned igjen. Då haldt kvepsen seg borte frå meg. Så trykte eg ut ein klatt på ein stein i nærleiken av bolet, og etter ti sek var der ikkje ein kveps igjen i lufta, og tyttebæra vart berga. Nede i bolet, høyrdes det ut som der var krig.
      Der er eukalyptus i den kremen, og alle innsekter skyr eukalyptus.
      Eg brukar den når eg skal på tur i skog og mark, og på på fjellet.
      I tillegg til at den held flått, mygg, og andre uhumske flygande og kravlande vesen på avstand, så aukar den blodgjennomstrøyminga, slik at eg ikkje får så fort mjølkesyre, og så er den smertedempande.

      1. Altså kroppskrenker du vepsen så stikker den, tilogmed søte små kaniner kan bite om de blir kroppskrenket. Holder heller vinduet åpent enn å brette opp skjorteermet 😜😘

        1. Alle som verte kroppskrenka stikker, biter eller sparker. Det er berre slik det er.
          At kaniner kan bite, ja det kan eg skrive under på. Og dei bit hardt.
          Å ha vinduet åpent, går heilt fint. Kjem der ein kveps inn, er det berre å opne det enda meir, så flyg den ut igjen. No problem.

            1. Nei, kvepsen stikk ikkje sånn utan vidare.
              Rasshøla med vinger derimot, dei er barbariske blodsugerar. Dei stikk ikkje heller, men har ei saks på haudet, som dei klipper hull på huda med.
              Dei liker heller ikkje eukalyptus, så ein krem med det, er alltid greit å ha med seg 😊.

    3. De er visst 3 gangen sterkere gift..Hadde en på verandaen forrige helg. Ville vært mer bekymra om den blir stressa og skiller ut noe stresshormon som sier angrip til de andre vepsene i nærheten🙈😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg