Det er bare én bloggkonge!

Det er bare én bloggkonge, det har aldri vært noen annen, kun en eneste én, mannen som raljerte blogglisten fra den dag han postet sitt første innlegg 12.09.19. Og siden den gang er det kun én mannlig blogger som har overgått han i antall sidevisninger og plassering på bloggernes svar på Norsktoppen og Ti i Skuddet. Noe som medførte enda mer bitterhet og frustrasjon rettet mot mannlige bloggere fra.. ja de som har fulgt med på blogg vet hvem. Det «blåser» der enda den dag i dag, haha..

Men igjen, det er bare én bloggkonge, det har aldri vært noen annen, ei vil det heller bli noen annen. Da han takket for seg på Topplisten, som en protest mot mobbing på plattformen, tok han med seg det siste som var av blogg sin storhetstid. I ettertid forstår jeg han veldig godt. Selv om jeg gjerne skulle sett han tilbake på toppen av topplisten hvor han hører hjemme. Denne mannen var den siste av alle toppbloggere her til lands, den siste som kunne oppnå flere titalls tusen sidevisninger ved å poste kun et blogginnlegg. Ingen kan gjøre det samme i dag!

Mannen er fra nordnorge, født på sensommeren, tidlig på høsten i slangens år. I en tid hvor hippietiden dempet seg, punken og disco var på topp, og new wave var på vei inn for fullt. Boney M herjet hitlistene og «Ma Baker» ble årets mest populære låt her til lands, foran klassikere som «God Save the Queen» av Sex Pistols, «Living next door to Alice» av Smokie og «Hotel California» av Eagles. Årets film var «Abba: The Movie» og både «Star Wars» og «Olsenbanden» tok helt av.

Hans far var sjømann og var ikke mye til stede, der var mye alkohol, og disse opplevelsene i barndommen har preget denne mannen i all ettertid. Folk var kledde i gusjefargede slengbukser i hans oppvekst, like fælt som tapetet på veggene den gang var, fargene på møblene og ikke minst de uhygieniske vegg-til-vegg teppene. Dette er en mann som gjør ting på sin måte. Følger sin egen smak, på godt og vondt. Han hadde en askeladdhistorie å berette, som mange har fulgt og enda følger, han har delt og deler åpent i sin blogg, alt fra triste opplevelser i barndommen, oppveksten, og veien til å utdanne seg til kokk og bli en av Norges mest populære kokker. Bli en stolt ektemann og far til.. hellige kaninmåne.. faen veit.. mange!!!

Ja jeg vet, helt fram til nest siste setning og ordet «populær» så kunne dette være en beskrivelse av meg selv, men nei, dette handler om den eneste bloggkongen i de norske bloggeres landskap noensinne, nemlig Kokkejævel! En mann hvis mitt forhold til har vært litt ambivalent og jeg ikke nådd frem, snakket litt forbi hverandre og misforstått, men hyggelige stunder også, som da det ble vipset én penge over da Kokkefaen ville spandere ei pils på Kaninfaen som var på tur med Kiel-ferga for å feste og trampe litt med puselabbene.

Tenkte jeg ville male litt regnbuer her, prompe litt glitter og framsnakke litt. Og da velger jeg i dag å framsnakke Kokkejævel. Du er en tøffing selv om du ikke alltid føler deg så tøff, du er sterk selv om du ikke alltid føler deg så sterk, du er målbevisst, har flotte barn såvidt jeg skjønner, og ei utrolig flott kone! Disse tingene står det respekt av å ha fått til her i livet, det er intet viktigere enn å være tro mot seg selv og ha noen å dele kjærligheten med. Tenkte det kunne være hyggelig å innimellom lese noe hyggelig om seg selv da jeg vet at det enda den dag i dag blir spyttet litt gift i din retning her på blogg.no, at det aldri vil ta slutt, jeg ville bare si at jeg synes du fortjener bedre.

Med det sagt, så trekker jeg meg tilbake til livet utenfor blogg igjen. Jeg har allerede beklaget og sagt unnskyld flere ganger for min del av uhyggen på blogg, og ment det! Nå skal jeg kose meg i sola på balkongen min, hvor jeg er kongen, haha.. med nytrukket kaffe og Baileys i koppen og bare nyte. Kose med jentene mine, lese en biografi. Så kan andre her inne fortsette med sine giftpiler og påtatte glitter-promper. Jeg stikker innom igjen når jeg har noe annet, ekte, ærlig og rett fra levra og skrive om.Takk for titten 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #kokkejævel #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Og så jeg som trodde at dette innlegget skulle være en hyllest av den fremtidige bloggkongen da jeg leste overskriften, men det var det jo ikke (argh)!! Men skal jeg være helt ærlig og seriøs, så er jeg helt enig med deg. Kokkejævelen er bloggkongen! Dyktig mann! Flotte maoppskrifter og gode betraktninger om livet, og så har han en særdeles god penn. Hyggelig om han en dag kom tilbake på ordentlig på blogg.no;)

      1. Det hadde liksom vært hyggelig å kunne si til deg at du helt sikkert vil bli den neste bloggkongen, du er en morsom fyr med en morsom blogg. Men.. som jeg skriver, der var en tid hvor bloggere som postet ett (1!!) innlegg og fikk 80 000 sidevisninger. Det er ikke lett, og en konge verdig! Om du i dag vil nå toppen av blogglisten, så er oppskriften enkel. Post 4-5 innlegg på bloggen, og del 20 forskjellige eldre innlegg på FB. Piece of cake, bortsett fra at man bruker enormt mye tid på å ikke være tilstede i den virkelige verden. Så, ja Kokkejævel vil forbli den ubestridte kongen! Det er bare jeg som har forbigått han i antall sidevisninger av mannlige bloggere, og det var ikke så morsomt, alt hva jeg måtte lese om meg selv fra en viss medblogger.. kun fordi jeg lå to dager på toppen. Det er noe med at selv om tusenvis av mennesker roser deg for noe, så er det de få som forsøker trykke deg ned som merkes mest. Anyways, ja skulle absolutt hatt Kokkejævel tilbake på listen (han er jo enda på blogg), jeg var ikke hans ivrigste leser, og ikke enig med han alltid, men på godt og vondt var han seg selv, og måten han forlot på var trist. Han sa selv at det var mobbingen fra visse medbloggere, og disse kommentarrytterbloggerne som fyrte oppunder med å kommentere disse utidige innleggene og dermed tok del i det hele, som var årsaken. Om det forblir slik at han ikke melder seg inn på topplisten igjen, så kan ihvertfall jeg ytre min forståelse for hans avgjørelse i min blogg, jeg skjønner veldig godt hva han snakker om. Så en hyllest til kongen er på sin plass!

    2. Ja, Kokkejævel var noe eget. Kanskje en av de første som skrev om noe urosa som gikk hjem hos folk. Jeg er ganske meg selv jeg også, men det er ikke nok til å bli dronning…. Jeg er for kjedelig vil jeg tro. Meg selv, men kjedelig. For lite drama. 😛 Men konger og dronninger for noen andre være, så kan jeg være Frodith 😀 God helg! For jeg har helg NÅ! 😀

      1. Jeg synes ikke du er kjedelig. Og drama liker jo både du og de fleste som er aktive i kommentarfeltene. Man kommenterer vel ikke hos de som lager drama hvis man ikke liker? Du er nå fint dronninga av farger og påfunn her inne, og det må jo være en gøy dronning å være. Jeg trives ihvertfall godt som kongen av balkongen, hehe.. 😜 kos deg masse 🥰🐰

    3. Ja der gjorde mobberene/ tastetrolla en “fin” jobb. Stormet kraftig den siste tiden. Hvorfor? tja, misunnelse. Man må ikke få til noe. Ser jo at han deler mer og mer på Fb nå. Greit det, for der kommer kommentarene rett inn og alle kan se om det hetses. Noen velger å sitte på fingrene da.
      Kos deg med flokken din.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg