Den viktigste oppfordringen du får!!


Hei og god morgen alle sammen. En ny dag truer og jeg håper flest mulig av dere har det bra. I hvertfall ikke gi opp, prøv så godt dere kan, å ha det så godt som dere kan.

Jeg vil oppfordre dere alle som sliter, de av dere som sliter mer enn «normalt». Hvis dere føler dere langt nede og mørket føles som om det skal ta dere. Det jeg kommer med nå er ikke særlig oppmuntrende, men det er realiteten. Men oppfordringen er at dere må snakke med noen, dere MÅ. Grip tak i en slektning, en venn, hvem som helst og åpne dere opp. Be om hjelp!!

Til vanlig ville jeg sagt at dere må søke profesjonell hjelp, men nå er ståa slik at en må ta den hjelpen en kan få. Psykiske helsetjenester er en saga blott. Køene er så lange at det kan bli for sent hvis en må vente.

Man trenger ikke besitte dyp innsikt for å forstå ut hvorfor det er lang ventetid: Behandlingskapasiteten er uendret og etterspørselen mangedoblet.

Dette rett fra avtalespesialister med egne psykologpraksiser blant annet i Oslo. De opplyser nå om en ventetid på over 30 uker.

Mer enn seks måneder (26 uker) er uforsvarlig ventetid, ifølge Psykologforeningen. Personlig synes jeg selv at også det er alt for lang tid! Dette skulle vært mer enn halvert, det er ikke forsvarlig!!

Nå er det slik at jeg kjenner til og vet om tilfeller, la meg her nevne et par. En ung person hoppet i døden for ikke så lenge siden. En fallulykke omtales det som. En annen person, en ung jente sliter så psykisk at det er fare for hennes liv. Hennes mor har sykemeldt seg fra sin jobb fordi datteren rett og slett ikke kan være alene på noe tidspunkt. Hennes sunne, sterke og friske datter. Plutselig ikke til å kjenne igjen.

Send oppfordringen videre, hold hodet kaldt og hjertet varmt. Ta vare på hverandre!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#psykiatri #mentalhelse #psykiskhelse #oppfordring #beomhjelp #tavarepåhverandre

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg