Den sorte katten i rommet!

«Religion er som en blind mann, i et sort rom, som ser etter en sort katt som ikke er der, og finner den!»

– Oscar Wilde

Riktig fin kveld alle sammen, ja til livet! 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#religion #sortkatt #svartkatt #katt #blackcat #cat #oscarwilde #janetjackson #bunny #bunnytrash

18 kommentarer
    1. Jeg er en av dem som tror, og troen er alt jeg har igjen. Jeg har også opplevd at selv de som ikke tror har endret mening når de selv må møte døden. Jeg er ikke redd for å si at jeg tror, men når jeg ser slike sitater så skjønner jeg at enkelte mennesker syns det er vanskelig å si at de tror på noe høyere enn seg selv.

      1. Jeg tror også på noe mer, jeg vet at det er noe mer og noe større. Jeg har selv sett og opplevd. Dette sitatet baserer seg på religion, og der må du innrømme at det er ispedd mye «fordummelser» og tråkiga greior.

    2. Religion er sjølvbedrag. Alle religionar er basert på handlingar som går ut på å rettferdeggjer seg sjølv, for å oppnå frelse/paradis/nirvana eller what so ever.
      Kristen tru, som eg trur mammapaahjul refererer til, handler om å innrøma at ein ikkje er, og ikkje kan verta rettferdiggjort av eigne gjerningar. Altså, same korleis me vrir og vender på det, så vil me aldrig kunna fortjena frelsen. Det er difor me treng stedfortredaren, som har betalt for frelsen vår, ved å ta på seg vår skuld.
      Såleis kan me seia at den svarte katten er sjølvrettferdegheit. Monge leitar, og nokre påstår dei har funnet den, men eg vil sjå det mennesket som aldrig gjer feil, aldrig tenkjer ein vond/stygg tanke. Det er ikkje meg, iallefall.
      Sjølv om eg må audmjuka meg, og krype på knærne i skam, så satser eg på alternativ to 😊.

      1. Vel talt, forskjell på religion og tro. Jeg liker bøker, men jeg liker ikke å bli fortalt hva jeg skal tro, du skal ha ingen andre guder enn meg. Jeg personlig tror på det jeg føler selv, at her er mer og noe høyere, så absolutt. Men det innebærer ikke at jeg må følge en gitt religion. Disse religionene er menneskeskapte. En blind mann kan ikke uten å ha blitt fortalt det vite at katten er sort, å lete i mørket etter noe som ikke er, det er bortkastet tid. En får gå inn i seg selv og finne lys og veiledning.

        1. Du skal ikkje ha andre Guder enn meg.
          Altså, det verte eitt valg den einskilde må gjera. For oss som har valgt å tru på Han, så verte jo det naturleg, å ikkje ha andre gudar. For dei som har valgt å ikkje tru på Han, speler det vel mindre rolle.
          Det heile handlar om valg, og ta valga ein gjer på alvor.
          Derimot kan ikkje me som har tatt eitt valg, krevja at andre som har tatt andre valg, skal innretta seg retningslinjene for våre valg. Det vil jo vera respektlaust.

            1. Ja, det visste eg faktisk. Har både høyrt songen, og sett videoen.
              Nå kan eg vel ikkje seia at det er favorittlåta mi, av Ariana, men speler henne sånn dann og vann.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg