Den farligste smitten!!?


Sitter å følger med på en diskusjon som utspinner seg på en temagruppe på Facebook. Selvfølgelig handler det om korona, koronasmitte og koronasertifikat. Jeg har ikke meldt meg inn i diskusjonen, bare følger med.

Det som er med meg er at jeg ikke har besvart  forespørselen om vaksinering. Jeg hadde i grunn og bunn bestemt meg for å ikke ta vaksinen med det første, jeg ville se ting litt an. Det har jeg gjort. Og det hvordan folk blir behandlet for å ytre sin skepsis til vaksineringen, det har vært ytterligere en faktor til at jeg fortsatt sier nei. Det å se hvor dumme og slemme folk er, får meg til å tenke at når slike folk er de som fremmer vaksinene, da vil ikke jeg ha den. Folk har forskjellige grunner til å ikke ønske å la seg vaksinere.

Her snakker man alt fra at vaksinene synes hasteprodusert, til skremselspropaganda og løgner fra myndigheter og media, vingling og gjetninger fra det offentlige, vanlig sunn skepsis som mennesker skal og bør ha, det faktum at enkelte mennesker har opplevd å alltid reagere på vaksiner og opplever grusomme bivirkninger, forståelig og korrekt informasjon, faglige kunnskaper, viten om en kynisk legemiddel- og vaksineindustri, underliggende sykdommer, angst og frykt.. jeg kan ramse opp mer, listen er lang, og grunner til at mange ikke vil la seg vaksinere med første tilbud og anledning er fullstendig legitime og bør respekteres!

Men tilbake til diskusjonen jeg følger her nå i denne temagruppen. Det skrives om land der smitten har gått masse ned etter vaksinering. Det skrives om land som har bekjempet smitte uten vaksinering. Det skrives om forventninger til nedgang her i Norge. Og det skrives mye om at man skal ikke skal frykte mest de som ikke er vaksinerte, men de som har blitt fullvaksinerte.

Hvorfor?

Det har blitt drevet en «heksejakt» for å påvise smitte. Massetesting av folket, også av ungdom og barn. Aldri før har man sett at man skal lete fram «sykdom» som nå. I all sin tid har det vært slik at man går til lege hvis man har vondt noe sted, hvis man har symptomer, hvis man kjenner noe er galt. Men ikke når det gjelder korona..

I tilfellet koronavirus blir alle mann alle testet, friske mennesker som ikke har hatt noen symptomer whatsoever har blitt påvist smitte. Og når man er vaksinert så slutter man teste seg. De som er fullvaksinerte tester seg ikke mer, i all hovedsak ikke. Forståelsen blant de fleste er at man er blitt immune mot koronasmitte når man har fått to doser vaksine. Så hvorfor skulle man teste seg?

I diskusjonen sies det at slik er det ikke. Man kan fremdeles bli smitta og smitte videre etter å ha blitt fullvaksinert. Folk som tror dem er immune lever med en falsk trygghet og vil bli de største smittesprederene. Disse vaksinerte vil i tillegg oppleve at de ikke blir syke av korona-viruset, de vil i de fleste tilfeller ikke få symptomer så lenge vaksinene fungerer. Samme som med koronaviruset uten vaksiner. Men når dosene vaksiner slutter å fungere så vil disse fullvaksinerte bli veldig syke, hvis de har eller får covid-19, mest sannsynlig enda mer syk enn de ville blitt av koronaviruset. Ens eget immunforsvar vil da ikke være i stand til å takle viruset. Da vil man måtte trenge nye vaksiner ved jevne mellomrom framover, men da risikerer man bli immune mot vaksinene igjen, og er mindre motstandsdyktige mot eventuelle kommende sars- korona-influensa-whatever virus og andre ulumskheter som måtte komme vår vei..

Hva tenker dere? Har de fullvaksinerte satt seg i en større risiko enn de ville vært uten vaksiner? Og er disse fullvaksinerte de farligste smittebærerne framover med tanke på de utsagn som nevnt over?

Takk for at dere leste. Legg gjerne igjen svar og kommentarer i kommentarfeltet nederst her i bloggen. Drittslenging går i spamfilteret, rasshøl kan dra på butikken og kjøpe toalettpapir fremfor å kommentere her! Ha en riktig fin aften alle sammen!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#korona #corona #covid #smitte #vaksine #vaksinering #sykdom #fullvaksinerte #immune #immunitet #diskusjon

10 kommentarer
    1. Det er jo et virvar av svar der ute…men de vi stoler minst på er de fra regjeringen.Så vi takket nei.

    2. For min del er det greit, eg har fått forbod av legen, grunna apofylepsi etter eg tok vaksinen mot svineinfluensa i 2009.
      Utover det, så må eg jo spørre om, kvifor får dei landa som har flest vaksinerte, dei største utbrota? Og kvifor er der så monge vaksinerte som verte sjuke og døyr?
      I følge indiske aviser, så var over 60% av dei som døyde i den store bølga nå, fullvaksinerte.
      I Israel er der svært monge fullvaksinerte som verte sjuke og døyr, men det kjem ikkje fram i norsk media, for då må dei innrøma feil, då dei gjekk høgt ut med at Israel hadde slått ned smitten.
      Der er og ei av øystatane (kjem ikkje på navnet nå) som har 63% fullvaksinerte, som har eitt kjempeutbrot.
      Kvifor ta ei vaksine som ikkje virkar?

      1. Det er så mange forskjellige resonnement at man får vondt i hodet. Fremdeles forholder jeg meg til avstand og god hygiene. Har det funket fint i 15 måneder, så funker det fint i 15 måneder til. I mellomtiden tenker jeg vi får mer FAKTA på bordet som man kan forholde seg til.

    3. Jeg mener at det er mer å frykte fra de som blir vaksinerte fordi de har alle ingrediensene til å føre smitte videre. Det er mye sagt om innholdet i vaksiner angående nanopartikler, genmanipulering og død viruscelle m.m. Sist jeg leste var også noe som kunne omdannes i blodet og danne en for giftig gass som dannes i kroppen etter hvert og sonderer ut via porer. Det er vaksine reaksjon i kroppen . Giftstoffer i lange baner om det er rett. Så jeg vil nok holde god avstand uansett til folk. 😉 til det viser seg anderledes.

      1. Grøss og gru.. ja, forholder meg til samme personene «kohorten» som jeg har gjort siden dette startet. Fremdeles har jeg holdningen om at inntil videre skal ikke jeg ha noen av disse vaksinene. Får ta en revurdering i 2022 😜

    4. 😊👍🏻🌺🇳🇴

      Hei hei 😊

      Eg tenker også at denne vaksinen må man til slutt ta med jevne mellomrom,nå er de gratis,men om forbruket øker blir det nok at man må betale deler eller hele behandlingen selv.Immunforsvaret svekkes eller blir avhengig av stimuli for å fungere,folk opplever at de ikke har råd til å betale for vaksinene selv,de er ikke lenger fullbeskyttet,men med et “fucked” immunforsvar,er i risiko for å bli smittet og smitte videre – hva med dem ? Og hva er det man blir vaksinert for/mot.

      Eg leste en kronikk for en tid tilbake som tok for seg immunitet eller delvis immunitet gjennom maten vi spiser.Fra urgammel tid har man visst og praktisert at visse matvarer beskytter mot diverse sykdommer,og i alle fall styrker immunforsvaret vesentlig,det er snakk om matvarer,frukt og grønnsaker som er lett tilgjengelig og som har forebygget sykdommer siden tidenes morgen.Min mormor spiste en appelsin hver kveld før leggetid,hun sa at en appelsin forebygget bla.forkjølelsesvirus (som jo covid19 er).Hun brukte mye mat i det daglige med tanke på å forebygge alt fra urinveisinfeksjon til høyt kolesterol,høyt blodtrykk osv.
      Kronikken stiller spørsmål om hvorfor denne eldgamle viten ikke opplyses om og konkluderer med at slik kunnskap ville føre til flere vaksinemotstandere.og dårlig butikk for vaksineprodusentene.

      Eg tror det er noe i det,min mormor var ikke syk en dag så lenge eg kjente henne og det var hele mitt liv.Hun blei 92 år og døde en fredfull,naturlig død – av alder.

      Eg er ikke blitt mindre skeptisk til vaksinene,heller mer,det er flere ting i vaksinedebatten min hjerne ikke finner verken fornuf eller logikk i,men det gjelder så og si alt som angår denne såkalte pandemien,det er rett og slett mye,mange vedtak,forbud,påbud,anbefalinger osv.osv som rett og slett mangler logikk og sunn fornuft.Fortsatt kan det se ut som om våre ledere ønsker at “pandemien” skal fortsette – på ubestemt tid.

      Kan jo her ta et eksempel som er helt umulig for min hjerne å forstå verken meningen med,logikken eller fornuften : På min arbeidsplass har smittevern vært så og si helt fraværende på mange måter,personal har etterspurt enkle tiltak for å prøve å holde smitte vekke fra arbeidsplassen,svaret har vært at ” vi følger til enhver tid lokale og nasjonale retningslinjer”,noe som i utgangspunktet ikke alltid har vært riktig.Så,man har jobbet under lite eller ingen smittevern i over ett år før vår leder kommer på TV i beste sendetid å sier at “ingen kan tvinges til å la seg vaksinere,men man kan fks.bli nektet å komme på jobb om man ikke er vaksinerte”.Det forstår eg ikke,med mindre det ble sagt som en trussel.
      Det er så mange ting som fremdeles skurrer,lederne våre har ikke klart å bli enige,man opplever igjen og igjen at lederne uten medisinsk kompetanse overhode gjentatte ganger overstyrer kompetansen,åpner og lukker ned i større tempo en man klarer å følge med,lar femti fly (i snitt) lande på norske flyplasser og slipper utenlandsarbeidere inn,samtidig som de sier til nasjonen at importsmitte er det støtte problemet.
      Eg kan fortsette og fortsette,lista er lang som viser at våre ledere sier en ting men så gjør de noe helt annet.
      Tillit,hva var det nå igjen,eg har dessverre helt glemt hva det er (i pandemisammenheng).Tillit til en vaksine som er oppskrytt av ledere som ikke har tillit – nei takk.

      🇳🇴🇳🇴 Hilsen synskepeggy.

    5. Tenkte jeg skulle ta til motmæle, men det var før jeg leste at det bare var rasshøl som gjorde det.

      1. Trodde du var god på norskforståelse?! Meningsmotstandere er alltid greit, det kan gi bedre perspektiv, men når folk begynner med latterliggjøringer og «jævla egoister» et cetera så går det i spamfilteret 😜👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg