Den berømte målstreken.

For dere som følger meg, eller bruker stikke innom bloggen min her, så vet dere at jeg benytter meg av 5:2-dietten for å stabilisere vekten min, og med det få den fysiske og psykiske helsegevinsten jeg oppnådde våren 2020 til å vedvare.

I 14 uker i denne omgang har jeg fulgt opplegget som er to dager i uka, henholdsvis tirsdager og torsdager som fastedager. Disse dagene er mat og drikke-inntak ikke over 500 kalorier. Resterende dager som «normalt», men ingen overspising. Jeg spiser hva jeg ønsker på et fornuftig vis. Har også én fast dag i uka jeg sjekker vekten, det er fredags morgen hver uke når helga starter.

Målet denne gang var å redusere vekten med 6,5 kilo da det er hva jeg har gått opp i vekt etter jeg slanket meg 28 kilo. Målet var å får dette til innen julaften. De siste ukene har vekta kranglet med meg, noe så inderlig også, da jeg tre uker på rad ikke fikk noe resultat. Jeg stod på stedet hvil, og da hadde jeg 1 kg igjen for å nå målet mitt.

I dag er det 19 desember og det er 5 dager igjen til julaften. På fredag nå når helga startet så veide jeg meg på morgenen som jeg gjør fast hver fredag. Gleden ble stor da jeg hadde omsider fått vekk det siste kiloet. Jeg måtte le litt da jeg så at det var akkurat på grammet, jeg veide nøyaktig det jeg hadde satt meg som mål. Målstreken var nådd én uke før julaften!

Det er så deilig for dette har jeg nå gjennomført i et forsiktig, rolig og ufarlig tempo. Ingen brå og brutal vektnedgang, ingen lidelser på fastedagene. Bare helt greit, og det er tipp-topp. Nå er jeg tilbake der jeg var da jeg hadde slanket meg 28 kilo.

BMI på 23,7.

Men det stopper ikke her, i går dro snuppen min og jeg til et vennepar. Vi skulle være der fra i går til i dag. Det vi møtte da vi kom var et spisebord hvor det kan sitte 8 mennesker pådekket med mat til 12 mennesker, og vi var 4, hahaha.. De hadde en slik Raclette hvor man steker maten selv mens man spiser, og der var så mange feite oster, pølser, biffstrimler, spekemat, bernaisesaus, der var så sinnsykt mye at jeg fikk aldri helt oversikt over alt som var der. Det var dritgodt, og jeg spiste og spiste helt til jeg følte at jeg muligens måtte ta keisersnitt.

Etterpå ble det drinker, irish coffee, råstoffshots, gajolshots og spisebordet var overfylt med potetgull og dip, spekemat og ost, sjokolade, marsipan, karameller og faen veit. Venninna vår bare øste og øste på. Hun er spinnvill altså. Da vi stod opp igjen i formiddag etter noen timer søvn så var det på igjen med eggerøre, røykalaks, spekemat, alle disse berømte ostene, stekte egg og i det hele tatt. Nok en gang klarte jeg ikke få oversikt over alt som var der. Og da vi ble kjørt hjem satt jeg i bilen og følte meg som Keiko.

Hjemme i dag har jeg kun spist et brett med sushi. Det er ikke så ille, men det blir med det. Poenget mitt her er at jeg kommer til å faste tirsdag og torsdag denne uka som kommer også, så får jeg se på fredags (julaften) morgen om jeg har klart å redde inn utskeielsene vi hadde i helga, hehe..

Takk for titten folkens, stå på, sett dere mål og gjennomfør. Dere kan hvis dere virkelig vil, alt ligger i hodet 😜😘

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #slanking #52 #mål #vekt #vektresultat #kroppsvekt #jul #julaften #resultat #bmi #vektredusering #stabilisering #kalorier #mat #kosthold #overspising #bunnytrash

12 kommentarer

Siste innlegg