De rettvises hager – Verdens hellige skrifter.


Nå har jeg begynt å lese denne boken. De rettvises hager, Al-Nawawis samling overleveringer om profeten Muhammad. Det blir vel slik at jeg leser litt hver morgen en tid fremover nå. Det første en legger merke til er hvor mye enklere denne er å lese enn selve Koranen som er noe til hodebry uansett språk den leses. Jeg kan garantere at her til lands er det svært få av muslimene selv som har lest Koranen. De bare liker å holde den i hånden på SIAN-demonstrasjoner og rope til SIAN «dere lyver, dere lyver».

Det var det jeg fikk se da SIAN var her i Drammen sist. Snuppen min og jeg skulle på besøk utenbys og jeg dro tidlig til sentrum, og jeg stilte meg utenfor gjerdet til SIAN litt før de skulle begynne demoen sin. Det var nydelig vær, jeg hadde en iskald brus og røyk. Jeg var klar for litt underholdning mens jeg var der og ventet på min lille familie.


I appellen til SIAN startet de med å fortelle hvem Muhammed var og fortalte hva som står i Koranen og Sunna, hadithene. Tilskuerne ropte og skreik. De skulle ikke høre, de skulle ikke lære, ingen skulle fortelle dem noe de ikke visste, for de ville rett og slett ikke vite. Bare være sinte, aggressive og voldelige.

Rett ved meg sto en kvinne i noe jeg tenker er den drakten som kalles Chador. Den dekker ikke ansiktet, men er en hel svart drakt. «Dere lyver, dere lyver» skrek hun. «Dere havner i helvete». Dette gjentok hun fra begynnelse til slutt, stående på et bønneteppe med en rosa Koran hevet over hodet. Ironien var at hun lyttet ikke, hun bare skrek. «Dere lyver». Den ene sannhet etter den andre kom fra SIAN, «dere lyver» kom det fra utenfor gjerdet.

Når noen påstår at de som forteller sannheten lyver, da lyver de selv. I islam er det lov, det er for å «beskytte» islam, romantisere islam, fremstille islam som fredens og kjærlighetens religion. Denne formen for løgner kalles for ‘taqiyya’. For de lyver ikke, de bedriver ‘taqiyya’ som om der er noen forskjell.

I Norge har vi mye å lære om islam, for vi trenger det. Vi trenger å vite hva vi faktisk har med å gjøre i stedet for å male et rosenrødt bilde som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Folk flest trenger å våkne opp, ta til seg sannheten og sette et gjerde rundt islam istedet for de som forteller hva islam faktisk er. Det er islam som burde være inngjerdet og ikke kunne bevege seg fritt i vårt samfunn, ikke nordmenn som står opp for ytringsfriheten.

Nå skal jeg lage meg en kaffe macchiato som jeg skal nyte med en røyk på balkongen, lese litt i boken min før jeg starter dagen for fullt!

Riktig fin morgen alle sammen 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#koranen #sunna #hadith #derettviseshager #verdenshelligeskrifter #muhammad #islam #ytringsfrihet #sian #islamisme #alnawawis #norge

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg