De har jo tross alt samtykket!


En seier til fanatisk kristne, religiøse sekter, islam og ellers mennesker som enten lever med mangel på forståelse og medmenneskelighet, eller bare rett og slett ikke unner andre mennesker lykke eller kjærlighet der de har druknet i sitt eget bitre hat.

Jeg blir så sørgelig frustrert, jeg vet det er så lite jeg kan gjøre med dette, men jeg kan fremdeles ytre meg, jeg kan fremdeles si hva jeg mener og prøve få med meg et par stykker til å gjøre det samme, kjempe videre. Det på tross av at jeg vet at når jeg tar opp temaer som dette i bloggen her, når jeg virkelig trenger at folk trykker liker, kommenterer, ytrer seg, engasjerer seg og deler dette, da er det tyst som graven.

Folk gjør seg uvitende, hva som ikke angår dem selv er ikke realitet, å engasjere seg gjør man ikke før det er for egen vinning. Godhetstyrrani. Som når folk poster #50erikkenok på Facebook-statusene sine, eller pride-flagget på profilbildet sitt. «Se på meg, så medmenneskelig jeg er, så bra person jeg er». Meg, meg, meg.. men når man skal gjøre noe for andre. Når det virkelig gjelder. Nei!

Dette gjelder ikke alle, men.. jeg vet dere ser poenget mitt! Hadde vært storartet om dere kunne motbevise mine ord!

Jeg tenker. Vi lever i 2021. I denne måned fyller jeg 44 år og får nå oppleve et storting, en regjering som setter oss tilbake i tid. Som setter medmenneskelighet og menneskets framgang tilbake. Dette er slik jeg ser det, faktisk helt absurd og fucked up!!

Samliv mellom menn var straffbart fram til 5 år før jeg ble født. Jeg er veldig glad jeg ikke levde som voksen person på den tiden da homofile ble lovlig jaktet på og straffet for noe som kun angår de samtykkende parter det gjelder. Det ville vært for meg så psykisk belastende at jeg muligens, hvem vet, hadde blitt ført inn i selvmordsstatistikken til de som velger ta sitt eget liv etter å stadig bli utsatt for hat og overgrep også fra det offentlige.

Da jeg var 6 år ble det forbudt å diskriminere homofile. Den gang visste ikke jeg at jeg var homofil, det kom ikke før mange år etter, men uansett var jo det et stort lysglimt for de homofiles framtid. En seier for likeverd, aksept og kjærligheten til sine medmennesker.

Da jeg var 16 år mener jeg å huske, da fikk homofile lov til å inngå partnerskap. Vi kunne gifte oss. Jeg er fra nordnorge, så dette var noe homofile var forsiktige med å gjøre i den delen av landet, for enda da, og lenge etter var det tabu. Men jeg var da første i landsdelen som inngikk partnerskap, jeg signerte og giftet meg med mannen jeg var forelsket i, og media kom løpende etter oss som om vi var kjendiser. Ti år etter, da jeg var 26 år ble ekteskapsloven endret. Registrert partnerskap ble lagt på hylla, homofile fikk lov til å inngå ekteskap. Nok en seier for aksept, den alternative familie, medmenneskelighet, likeverd og kjærligheten.

Så sitter vi her i dag da. I 2021 og har debatt om konverteringsterapi, også kjent som homoterapi. Altså handlinger som har som formål å få en annen til å endre eller fornekte (evt. undertrykke) sin seksuelle orientering, sin legning, den en er skapt for å bli. Det ser ut til at storting og regjering ønsker at det fortsatt skal være lov med slik «terapi» i Norge i dag. De legitimerer dette med å si at konverteringsterapi skal være tillatt om du er fylt 16 og du samtykker.

Det er lov å mene at homoseksualitet er en synd. Jeg skjønner det ikke og vil alltid kjempe mot et slikt syn. Samtidig vet jeg at jeg må leve med at noen konservative mennesker ser dette annerledes. Og jeg støtter selvsagt ytringsfriheten og verner om den. Og så har vi jo «tankefriheten» som «vår» statsminister Erna Solberg verner om.

Men religionsfriheten har jeg problemer med. Religion er roten til alt ondt! Ikke misforstå, alle må få tro på hva de vil, Bibelen, Koranen, Tora, Muhammed, Jesus og whatever falske guder de måtte ønske. Ingen har noengang noensinne bevist ad noen av disse såkalte gudene er ekte, men om det gir folk noe positivt, så må de gjerne sitte å be i sine hjem hele døgnet 24-7 om de vil. Men jeg vil ha religion ut av det offentlige. Religion er grusomt, er det noe vi kan lære av historien så er det definitivt det!

Tenk dere at vi sitter i år 2021 og disse religiøse mener den religionsfrihet de faktisk har blir krenket om de ikke tillates å utøve en behandling vi vet er skadelig. Jeg mener dette er misbruk av religionsfriheten. Igjen ser vi ondskapen religion påfører samfunn og mennesker!

Menneskerettsrådet om diskriminering og vold i OHCHR har utarbeidet rapporter om det som skjer på bakgrunn av seksuell orientering og kjønnsidentitet. I rapporten slås det fast at konverteringsterapi er uetisk, farlig, uvitenskapelig og ineffektivt, og at det i noen tilfeller må anses som en grusomhet, altså konverteringsterapi/homoterapi er definert som tortur. Derfor har blant annet FN oppfordret sine medlemsstater å forby dette. Dette står skrevet i regjeringens egne høringsnotater.

Jeg har fulgt med på diskusjoner på sosiale media og hvor det måtte være for å få med meg hva som er argumentene for slik en stygg «behandlingsform», og da er det jo slik at noen mener at hvis, eller om en person virkelig ønsker å kjempe mot disse følelsene, bekjempe å være tiltrukket av det samme kjønn, bekjempe å forelske seg i en av samme kjønn, bekjempe sin kjærlighet, undertrykke, indoktrinere, ønsker å endre dette – burde det ikke være lov å prøve?

Her sier storting og regjering og de som elsker disse som sitter på tinget i dag, for de slipper diskusjon om sin absurde kjærlighet i religion og de fanatisk religiøses navn, i ondskapens navn. De sier, dette siterer jeg fra en artikkel jeg nylig leste:

«Bare prøv den skadelige handlingen. Vi vet at det rammer din selvfølelse. At det antagelig er en betingelse for å bli sett på som et fullverdig medlem av din familie eller ditt trossamfunn. At du har slåss mot disse følelsene. At du etter denne behandlingen har større sjanser for psykiske skader. Vi vet og har omtalt i vårt eget høringsnotat at studier rapporterer om økte nivåer av angst, depresjon, selvmordstanker- og selvmordsforsøk. På tross av all kunnskap vi sitter med, tror vi at enkeltindivider underlagt all denne sterke sosiale kontrollen vil kunne gi et fritt og selvstendig samtykke».

Hilsen Storting og Regjering, Erna Solberg og co.

Hvorfor skal de som ikke trenger hjelp presses til en unødvendighet? Det er jo nettopp det som har skjedd gjennom tidene. Fordommer, hets, mangel på aksept, diskriminering, mobbing. Det er jo nettopp slike handlinger som gjør andre mennesker psykisk syke. Det er slike handlinger som driver mennesker til å tro at de ikke er verdt noe. Dette er hva mange homofile sliter med. Jeg kan si at enhver som søker hjelp hos noen som tilbyr hjelp går inn i en skjev maktbalanse. Det være seg om «hjelperen» er sosionom, psykolog, prest eller åndelig veileder.

Tenk noe så grusomt som at den som søker hjelp har lidd seg gjennom en ungdomstid, sloss med følelser man har forsøkt å fortrenge til boblen eller livet selv sprakk. Tenk om mamma og pappas støtte, din familie, dine nære og kjæres støtte og kjærlighet er avhengig av at du prøver alt for å bekjempe disse følelsene. Bekjempe den du er. At du presses til å gi fra deg kjærlighet og lykke i livet for mennesker som nekter å akseptere den du er.

Du gir etter, du samtykker. For hvilket annet valg ser du for deg? Du gir ditt samtykke fordi det er vokst frem i en sosial kontekst der det føles som om det ikke finnes noe alternativ. Hvem vil vel ikke ha sine foreldres kjærlighet? Hvem vil vel ikke ha sin families kjærlighet? Hvor mange frykter ikke å være helt alene i denne verden?

Det er det en føler at en risikerer under et slikt press. Skal en ta sjansen på å miste alle i et samfunn hvor kjærligheten ikke blir hverken respektert eller verdsatt?

Regjeringen peker på jussen, og vurderinger fra egen lovavdeling. Men lovavdelingen fikk et notat utarbeidet av flere departementer med en bestilling som inneholdt en rekke presiseringer av og forutsetninger for den skisserte reguleringen. Arbeidsgruppen har i sitt notat gitt uttrykk for at de antar at det ikke er forenlig med menneskerettighetene å forby utøvelse av homoterapi overfor voksne som har gitt et reelt samtykke. Smart formulering der må jeg si..

Denne lovavdelingen, altså juristene, de har nok gjort en grundig vurdering. De har gått etter boka og jurister kan gi råd. Men å gjemme seg bak en lovavdeling og jurister i en tid hvor grunnloven og menneskerettigheter er satt til side av den samme regjeringen. Det blir for dumt. Her må politikerne bestemme på menneskelig grunnlag. Politikernes vurdering må favne bredere enn jussen. Å anta at juristene når de skal vurdere forholdsmessighet besitter bred og god nok kunnskap om homofiles levekår og i hvilken kontekst dette må forstås, er i beste fall naivt.

Politikere er landet og folkets ansatte. De er til for å ivareta våre alles interesse, at vi kan leve i et trygt og godt samfunn, som majoritet eller minoritet. Homofile er nordmenn, vi har ikke kommet fra andre land og søkt om opphold, vi er født her. Vi er barn av de som har bygd opp dette landet. Vi er noens bror, søster, nevø, onkel, tante, venn, nabo, barnebarn eller besteforelder. Vi har politikere for disse viktige oppgavene. Politikk handler om å veie hensyn opp mot hverandre. Og det som er best for alle, for menneskene i samfunnet, må veie tyngst.

Et lovforslag om å tillate konverteringsterapi, homoterapi på mennesker som samtykker fra fylte 16 år vil gi legitimitet til noe grusomt stygt. Dette er frontet av Abid Raija og Erna Solberg og Kristelig Folkeparti. En herlig forening av krefter fra fanatiske kristne og Islam.

Regjeringen har gitt fanatiske kristne og Islam en formidabel seier og Kristelig Folkeparti har fått gjennom sin første seier i homopolitikken på mange år. At Erna Solberg har fått seg til å skryte av dette lovforslaget viser nok en gang hva for type menneske hun er, for i anstendighetens navn, i medmenneskeligheten navn, i aksept og kjærlighetens navn, så er ikke å vedta lovlig homoterapi noe å skryte av.

Da sitter alle de som gjennomgår konverteringsterapi, fortvilte tenåringer, de ensomme og forlatte får heller betale prisen. De får fortsette bli traumatiserte, leve et liv uten lykke og kjærlighet.

For de har jo tross alt samtykket.


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#konverteringsterapi #behandling #regjering #homoterapi #kristendom #islam #ernasolberg #religiøsesekter #sekt #storting #homofili #legning #aksept #likeverd #kjærlighet #høyre #abidraja #lovutvalg #jurister #fn #venstre #krf #lovregulering #norge

2 kommentarer
    1. Når de setter øvre aldersgrense på homoterapi, så kunne de jo i bunn og grunn likså godt gitt faen i hele greia. Skal vedde på det er i redsel for ‘rasismestemplet’, for foreldre og families bestemmelsesrett i den muslimske kulturen opphører jo vitterlig ikke ved fylte 18..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg