Cellekameratene 😜

Tidligere i dag postet jeg et innlegg hvor jeg hadde samlet linker til «11 inspirerende fortellinger» som jeg har delt tidligere og fått mange gode tilbakemeldinger om. Korte fine fortellinger med moralske budskap som får en til å reflektere og reagere. Små fortellinger til bredere perspektiv og ettertanke.

Her kommer en til i tråd med forgjengerne, den er veldig kort og enkel, men jeg likte budskapet, så derfor velger jeg igjen å dele med dere.

Denne gang handler det om to menn på min alder pluss, begge disse har levd et tøft liv og da havnet på feil sti. De har bevandret kriminelle miljøer, ruset seg og begått kriminelle handlinger, en dag havnet de i samme fengsel, og måtte fra da dele samme celle.

Det er jo da enkelt å forstå at to menn i samme fengsel som deler samme celle da lever under de samme forholdene. Men det merkelige med disse to var at den ene av dem var dypt ulykkelig mens den andre faktisk var veldig fornøyd.

Han som var glad og fornøyd spurte en dag cellekameraten sin om hvorfor han alltid er så trist? Den ulykkelige og triste mannen svarte «hva skal jeg glede meg over? Jeg er uheldig, jeg sitter i dette fengselet. For ikke lenge siden var jeg fri, jeg var på telttur på feriestedet mitt, koste meg, fisket, og hadde det mye bedre enn her».

Den ulykkelige og triste mannen fulgte så opp med å spørre cellekameraten sin om hvorfor han var så fornøyd og glad.

«Du skjønner det at», svarte den glade og fornøyde mannen og fortsatte, «inntil nylig satt jeg i et annet fengsel, et fengsel hvor forholdene er mye verre, og sammenlignet med der så er dette for meg et feriested. Det er mange innsatte der jeg var som ønsker å komme hit, men jeg var den heldige».

En kan si at alt er relativt og må sees i sammenheng, da får en et bedre perspektiv på situasjonen og livet. Hvis du ønsker å være lykkelig, hva med å sammenligne din nåværende posisjon og situasjon, ikke med det som er bedre, men med det som faktisk ville vært verre?!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#inspirerende #historier #fortellinger #budskap #ettertanke #livet #kjærlighet #bunny #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Og med det i bakhodet kan mange av oss egentlig glede oss HVER dag 😊 Det kunne alltid vært verre. Denne historien føyer seg litt inn i tanken om: Det kommer ikke an på hvordan man har det, men hvordan man TAR det 😊 Ta en fin dag ❤

    2. Ja uheldig som jeg har vært og utsatt for ulykker, sykehus, operasjoner, smertehelvete jeg ikke unner andre, da selv ikke min verste fiende eller de jeg ikke liker trynet på.
      Jeg har sett døden i øynene mange ganger som livet til sjøs på dekk der en jobbet før vi fikk lover at vi ikke kunne laste og losse ved oljeriggene i Nordsjøen, med hånden på hjertet kan jeg trykt si, jeg og andre skulle vært drept, men flaks og overvåkenhet og rutiner har gjort et en lever i dag selv med sterkt redusert helse.
      Så kommer folk og sier, stakkar har du en dårlig dag i dag, ja ja det er normalt sier jeg, tenk heller på dem som har det mye verre enn meg, de er mange det. 🥰💖

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg