Bunnys slankeblogg returnerer!

Det er overkant av to år siden jeg reduserte min kroppsvekt med tilnærmet 30 kg ved hjelp av 5:2-dietten og etterhvert økt aktivitetsnivå. Etter den gang har jeg måttet stabilisere vekten hist og her ved å gå inn i 5:2-modus fordi jeg raskt går opp i vekt igjen. Den tyngste jobben er ikke å redusere vekten, men holde den nede.

Nå sist avsluttet jeg en 6-ukers økt for 2 uker siden, så reiste jeg på ferie til Tyrkia, og der har jeg fråtset i deilig mat og drikke fra morgen til kveld. Det var en fantastisk ferietur, og vi slapp heldigvis unna det verste flykaoset som nå pågår. Men jeg hadde altså redusert vekten med 5,2 kilo i løpet av de 6 ukene og «sommerkroppen» var klar, jeg var fornøyd.

Link: «Avslutningsresultat etter 6 uker 5:2»

Når jeg benytter meg av 5:2-dietten så faster jeg tirsdager og torsdager, og kontrollerer vekta på badvekten hver fredag morgen. Så mao har jeg ikke fastet forrige uke og denne uka, og jeg kontrollerte ikke vekten forrige uke. Jeg tenker, er det ferie, så er det ferie!

Men nå er jeg tilbake i Norge, og i dag altså så har jeg kontrollert vekta, og oh yes, det går fort oppover. Jeg har altså lagt på meg 2,5 kilo igjen. Det er jo springfart i feil retning, men det kunne vært verre. Dere skulle bare sett alt av hva jeg har spist. Altså, pizza til frokost hver morgen burde si sitt, hehe.

Snuppen min har neste uke igjen av ferien sin denne omgang, og jeg har bestemt meg for å ikke starte opp 5:2 før uka etter når han er i jobb igjen. Jeg tenker at det er hyggelig å ha ferie sammen. I helga er det PRIDE i Oslo, så da skal vi kose oss der, og neste uke blir det vel en annen utenbys tur for restaurantbesøk og kos, så 5:2 får være i pausemodus én uke til.

Derimot tenker jeg å få til et par besøk på treningssenteret. Fikk jo tre måneder gratis medlemskap på EVO og har jo derfor tilgang der ut august. Greit å benytte seg av innimellom. Da tenker jeg på ‘Kranglefanten’ spesielt, som er et treningsapparat for magen. Magen min er jo selve årsaken til at jeg ønsker å holde vekta nede (i tillegg til helsegevinsten), for her legger alt seg på midten og jeg ser tidvis ut som Langbein har svelget alle endene i Andeby, inkludert Donald og alle nevøene hans.

Anyways, det blir vel rundt 5 kg som skal bort. Jeg starter med 5:2 igjen etter neste helg. Det blir bra, har både hvit fisk, kyllingfileter og frosne grønnsaker i fryseren. Jeg er klar!

Håper dere andre der ute nyter ferien like godt som meg og finner motivasjon til å gønne på for å oppnå trivselsvekt og bedre psykisk helsegevinst.

Takk for at dere leste, riktig god helg 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#52 #diett #slanking #ferie #vektreduksjon #faste #livsstil #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Lykke til, kjenner meg igen – rundt magen er det fest! Hehe…
      Kos deg med ferie sammen med Snuppen din du og så kommer du tilbake tidsnok i hverdagen tenker jeg.

      1. Rundt magen er det fest 😂 du for det sagt det du Solliv, nesten så jeg ønsket meg mer mage 😂 Ja, kos deg du også. Og du.. neste gang du bare finner ut at du skal til Drammen.. sørg for at jeg er her da!! 😜👍🏾

    2. Så rett du gjør!
      Ta pause dra dietter i ferien.
      Er det ferie, så er det ferie og det skal nytes!
      Kos deg masse med både Pride og god mat.
      Maten i fryseren ligger fint der til etter ferien.
      Ha en riktig fin helg!

      1. Når det er snakk om vektjustering så tar jeg lett pause med god samvittighet når det er ferie. Men da jeg slanka meg, og virkelig gikk ned i vekt, så kjørte jeg 5:2 åkke som til jeg var i mål. Jul og nyttårsuker og i det hele tatt. Fastet to dager i uka, og skulle jeg kose meg ekstra en dag, så spiste jeg mindre en annen dag. Det ga resultater, og hurra for det, hadde jeg vært 30 kg tyngre under pandemien og ikke hatt den helsegevinsten jeg rakk å oppnå før første lockdown så hadde jeg vært ødelagt i dag. Rart å tenke på, good timing.. Riktig fin helg ja, kos deg masse 😜👍🏾

    3. Fikk bare lyst til å si dere er et pent par❤️💙💙 Liker antrekket til typen din, skulle gjerne kjøpt et slikt til mitt barnebarn på fire år. Han digger regnbuefarger og dyreprint.

    4. Fort kjem, fort går 😊. Dei 2,5 kga går nok fort av igjen.
      Sjølv går eg og venter på den store smellen, for her har det gått litt for glatt.
      Totalt har eg gått ned 6,2 kg, 2,5 kg dei to siste vekene, og det utan at eg føler eg har gjordt så mykje for det.
      I og med at der kom på 1,4 kg ifrå eg tenkte eg måtte ta tak, og til eg faktisk gjorde det, så har eg og ca 5 kg som skal av.
      Eg har innsett at det ikkje går innan juni ebber ut, men kanskje i midten av juli 🤔.
      Ellers, TAKK FOR GOD INSPIRASJON ♥️.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg