Bunnys Romjulskalender Dag 2

Andre dag jul eller noe sånt. Hellige røyskatter i måneskinn.. her er det bare sløving på gang, sofaknøing, mat og snacks, Netflix. Nå begynner jeg bli klar for frisk luft, har ikke vært utenfor leiligheten siden lillejulaften. I morgen skal jeg ut herfra og puste litt, hehe.. skal bare ha meg litt marsipanjulepølser først 😜

Som dere vet så kjørte jeg BloggFlax Julekalender i 24 dager her på bloggen, og det var jo ikke et opplegg bestående bare av blogginnlegg, jeg skrev julekort og sendte med flaxlodd til alle som har blitt trukket, utenom de som ikke vil ha flaxlodd da. Og så var det jo til og fra posten for å sende dette.

Det som er veldig gøy er at mange har satt pris på dette, derfor bestemte jeg meg for å forlenge konseptet med 1 uke, Just 4 U. Så med det fortsetter jeg ut måneden med Bunnys Romjulskalender hvor jeg denne uka tar for meg tilbakemeldinger jeg har fått på Julekalenderen, og trekker ut en tilfeldig vinner fra Topplisten.

I går ble første vinner trukket, og hvem det var og mer til kan dere lese om HER.

Den andre uka med BloggFlax Julekalender var det «AudMarit» som vant første dagen, luke 19 mandag 6/12. Jeg sendte henne melding, og fikk så adressen hennes. Kort tid etter jeg hadde sendt lodd/kort til henne så la hun ut dette innlegget: Dagen i dag..

At «AudMarit» faktisk vant på sitt lodd kom nok godt med, for hun er ikke den som har så veldig god råd. «AudMarit» er bare god, men en ensom sjel, hun skriver ofte at hun er ensom, noe jeg tenker handler om følelsen og en sinnstilstand, for hun er ofte på skravlings hos bestevenninna. Og det skal jeg si deg kjære «AudMarit», det er bedre med én god venn en en haug med fjasetroll, tro meg! En annen ting, vi er mange her på blogg som verner om deg, og du vet at den gangen du føler for, så kan du si fra til meg før du drar til Drammen, så kan jeg vise deg om det er noe du lurer på, jeg spanderer kaffe, jeg er din venn selv om du ikke har møtt meg enda.

Tirsdagen 7/12 (luke 18) vant «EvasWindow» som da lå nede for telling og fikk seg på slutten der et opphold på sykehuset. Noen dager etter at «EvasWindow» vant kom følgende innlegg ut på bloggen hennes: Vinnerlykke!

I det fine innlegget til EvasWindow, tusen takk, så la jeg merke til følgende uttalelse «For en glede, da mørket faktisk hadde senket seg enda mer over meg på det tidspunktet. Så et større lyspunkt kunne jeg ikke fått den dagen. Det var helt magisk».

Det er slik en god følelse av å ha bidratt til noe av sådan betydning. Det er så bra med mennesker som setter pris på ting. Hvis man setter pris på de små gleder en får, da spesielt i mørke stunder er det viktig å være åpen, når en er det så er det det ultimate tegn på styrke. Med å være tilstede for andre så bygger vedkommendes styrke, for EvasWindow og meg ble dette gjensidig, så takk igjen EvasWindow, du er sterk!

Torsdag 9 desember (luke 16) vant «BforB», hvilket resulterte i et «emosjonelt utrbrudd» for meg rett og slett. «BforB» delte kort tid etter et innlegg som heter «Å dele» og det gikk jo rett i hjertet på meg. I innlegget skriver hun «For mye er en kamp for tiden», så meddelte jeg at hun hadde vunnet lodd, og da ble hun så glad at hun nesten tok til tårer.

Det er noe med hvordan «BforB» skriver, det er så dypt, poetisk og vakkert. Og da hun etterhvert la ut innlegget «Førjulsglede» oppdaget jeg at det var noe galt i det ene øyet mitt, det ble liksom så mye væske i øyekroken, så en dråpe smøg seg nedover kunnet mitt. «BforB» vekker følelser, det skal hun ha for, jeg er blitt stor fan av hennes måte.

Lørdag 11/12 vant «Solliv» for andre gang, hun hadde allerede da skrevet de fine innleggene «Solliv takker Bunny» og «Blir det hytte?» og i tillegg overrasket meg med førjulsgave. Og det er da man tenker at det er mye god karma i dette bloggkalender-konseptet, man treffer og blir virkelig kjent med de rette folkene, men ikke bare det, alt dette skjer på et tidspunkt som gir mening, et løft i hverdagen, noen som vinner litt penger på lodd som trenger pengene, noen som ligger syk på sykehus og trenger en oppmuntring, noen som kjemper indre kamper som trenger et løft, noen som har drømmer som blir holdt oppe. Dette er mer enn en kalender, nå snakker vi magi.

Og nå skal her trekkes en vinner fra Topplisten, en random plassert blogger som vil få tilsendt flaxlodd fra romjulsBunnyen. Dette blir da den andre vinneren her på romjulskalenderen som ble til som en forlengelse på den magien BloggFlax Julekalender medførte. Den respektive vinner i dag ligger som nummer 15 og bærer bloggnavnet «Doc&Dask»

«Doc&Dask»-bloggen følger jeg, bruker å være den siste som legger ut innlegg før jeg avslutter kveldene. En ekte og ærlig rett fram blogg med gode holdninger og fantastiske livsfilosofier. Tar gjerne en fest med dette ekteparet for å si det sånn, jeg vet de har en glede og humør som smitter når man er nær dem, så jo takk!

Gratulerer med BloggFlax «Doc&Dask»!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#audmarit #evaswindow #bforb #solliv #docogdask #romjul #romjulskalender #bloggflax #flaxlodd #julestemning #jul #magi #bunnytrash

19 kommentarer
    1. God formiddag og fortsatt god jul 🎄
      Herlig å lese og se tilbake på vinnerreaksjoner og alle de som har blitt trukket ut 👏
      Å glede andre er godt ❤ Og det å få tilbakemeldinger på gleder som er mottatt er supert 🤩

    2. Kul blogg du har!
      Den var faktisk ny for meg og en gledelig overraskelse!
      Fant den via link i en annen blogg.
      Så utrolig fint av deg å glede så mange i julen.
      I fjor samlet jeg og mannen min inn julegaver og kjørte rundt og delte ut julegaver til alle som bodde alene før jul. Gjett om det ble mange tårer og mye glede på den turen!
      I år har vi laget en sang, som ligger på YouTube for å få fokus på Psykisk Helse og har dannet en spleis hvor pengene går til Mental Helse, øremerket tiltak for unge som sliter psykisk.
      Det er så fint å kunne hjelpe andre og du er jammen flink!
      En riktig god romjul til deg!

      1. Utrolig bra å høre, snuppen min og jeg har brukt levere pakker til barn som ikke har så mye, der er innsamling på Drammens Teater hvert år. Og mental helse har vært et gjennomgående tema i bloggen min i alle år. Fint at du kommenterte her, godt å vite at folk står på for andre. Takk igjen og riktig fin romjul til deg og dine 🥰

    3. Gratulerer til dagens vinner 🙂
      Og tusen takk for link og omtale. Setter umåtelig stor pris på det ♥ ♥ ♥
      Og en ting er sikkert, det er hva du sier helt på slutten der: Julen handler ikke så mye om å åpne pakker, men om å åpne våre hjerter ♥ Det går nesten ikke å få det bedre sagt.
      ♥ Klem ♥

    4. Så flink du er altså med dette (og alt annet). Det er så moro å lese dine ord om andre og gratulerer til romjulsvinnerne ❤

      Ha en fin dag videre min venn 🤗❤

    5. Gratulerer til dagens vinner! 🙂
      Du har virkelig gledet mange i førjulstida, Roger, med en MENINGSFULL bakvendtskalender! 😉

    6. Veldig masse omsorg og glede her på blogg synes. Ensomhet er et så stort begrep. Derfor er blogg så viktig for man får forståelsen av hvordan mennesker er skrudd sammen. Men tenker det er rart at noen er ensomme selv om de skravler med venninnen sin nesten hver dag! Hos meg kan det gå mange dager uten at jeg skravler med noen, men likevel ikke ensom. Men jeg kan føle meg ensom på jobb, selv om det er mange rundt meg…Blir ikke klok på begrepet ensomhet! Det er for stort å fatte! Og mennesker er så utrolig forskjellige. ..

      1. Det er en psykisk greie, en kan ha titalls venner en treffer hver dag og likevel føle seg ensom og alene. Hadde vi hatt et bedre fokus på mental helse i Norge så hadde mange kunnet lært seg å bearbeide slike problemer. Da Ari Behn døde var jo alle så enige om fokus på psykisk helse, så kom covid og nå er beskjeden: vi driter i psykisk helse. Da er det opp til oss vanlige dødelige «å se» hverandre så godt vi kan 🥰

        1. Ja, det er triste greier. Vel nesten flere som dør av selvmord enn korona her i Norge!
          Bare her på Kråkerøy har det vært mange selvmord den senere tiden. Forferdelig – får ikke hjelp!!!

    7. Etter flere dager bloggfri finner jeg en oase av å glede andre. Her. Det gir et emosjonelt løft med uante dimensjoner. Så mange fine og gode ord som blir delt. <3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg