Bunnys Bucket List!!

Min medblogger «Gryende» postet i dag et innlegg med sin ‘bucket list’. En bucket list, er da en liste over ting en ønsker å oppleve, som ofte krever litt mer innsats enn det vanlige. Det kan være alt fra destinasjoner rundt om i verden, til konkrete ting en ønsker å lære eller gjøre, som å dykke i den blå lagune på Malta, ha sex med flere samtidig, lære et instrument, kjøpe et sted å bo eller svømme med delfiner. Noe av det nevnte har jeg gjort, og noe har jeg ikke gjort, men tenker at det kunne vært moro, men står ikke på min ‘bucket list’.

En bucket list er personlig, det er din egen liste, den kan være så liten eller stor som en selv ønsker. Den kan være sider lang eller konkret og kort. Det er din liste, som du mest sannsynlig vil føle en skikkelig bra følelse av å krysse av punkter på!

Da jeg leste innlegget til «Gryende» så tenkte jeg at dette var jo en god idé til et innlegg. Så da fant jeg ut at jeg skulle gjøre det samme. Og idét jeg skulle begynne så ‘låste’ det seg, for min ‘bucket list’ er jommen ikke lang. Så derfor kan jeg begynne med hva som har stått på den lista, som er gjennomført. So here it goes:

Oppleve Madonna in real life. Den har jeg krysset av 13 ganger nå. I mange år bekymret meg for at det ikke ville skje, for det kom ting i veien, kjepper ble stukket i hjulene mine, og etterhvert var jeg redd for at tiden ikke ville være på min side, men haha.. Madonna har aldri gitt seg og holder koken enda. Så da jeg var 29 år opplevde jeg Madonna første gang, og etter dét 12 ganger til hvorav jeg var på en konsert hvor jeg hadde Golden Circle-billett og atpåtil var helt fremst i sirkelen, ingen foran meg, og ingen mellom meg og opplevde Madonna som da nikket og smilte til meg, og med blikket sitt så hun meg rett inn i øynene og fortalte meg ‘jeg ser deg’ – helt magisk!

Å reise! Jeg ville se verden, og det vokste jeg opp i en tro at det ville være så kostbart at jeg ville nok ikke oppleve stort mer av verden enn landene her i norden. Men, i bunn og grunn er det bare å pakke en bag og reise, haha.. så enkelt er det. Og nå har jeg vært i så mange titalls land at jeg kan si at det punktet er fullført på bucket-listen. Nå må det også sies at det er nødvendigvis ikke det å være i et nytt land, å se de største attraksjonene som Colosseum og Eiffeltårnet som er de største høydepunktene, men det er opplevelsen, følelsen som ligger i detaljene, for eksempel sitte i hippiehulene i Matala og se solen gå ned, eller ri kamel i Sahara og stige av for å ta på sanden. For meg var det ren magi å ta på den sanden, haha..

Jeg ønsket meg alltid en utdannelse. Det var også noe jeg trodde skulle utebli. Jeg følte jeg var gitt dårlige kort, jeg så andre som fikk hjelp av foreldre og den slags. Det ble ikke min vei, jeg er ikke blitt gitt noenting for å hjelpe meg fram i livet. Jeg ble rusmisbruker og tok en bred vei fremfor den smale sti. Men så bare bestemte jeg meg, og joda jeg har utdannelse, jeg har faktisk bredde i min curriculum vitae, og fikk gjort mye når jeg nå ser tilbake, etter jeg ble uføre. Men djizes.. hvordan tiden flyr!

Neste på bucket-listen var å eie et eget hjem. Det var det som tok lengst tid. For to og et halvt år siden ble det punktet realitet, denne gangen har jeg sikret meg slik at ingen skal kunne ta det fra meg. Dette er et punkt jeg på en måte hadde i boks for over 20 år siden da min daværende ektemann og jeg kjøpte et søtt og sjarmerende gammelt lite hus. Men kjærlighet gjør blind, og plutselig har man ingenting.

Det var det, fullførte punkter i bucket-listen, jeg har møtt pingviner, flere ganger på flere steder i verden. Det var vel egentlig også på listen min, uten at jeg noen gang har skrevet slik en liste i fysisk format. Jeg har hilst på pandabjørner, løver og hvite tigre. Jeg har hilst på alle verdens dyr fra hele verden, og det var drømmen.

Så her kommer en bucket-liste med punkter som ikke er krysset av, og da blir det som følgende:

Hoppe fallskjerm! Strikkhopping! Altså bare hoppe fra en høyde såpass langt oppe at ingen kan se hva som splættet ned i bakken hvis en ikke er sikret med fallskjerm eller strikk eller noe. Bare ‘splætt’ ketchup! Jeg hoppa i Vikersundbakken i fjor, skal gjøre det i år igjen. Men hvis det går gærnt så blir det ikke splætt, jeg vil nok være gjenkjennelig, huff, hehe.. men fantastisk opplevelse, så det blir sånn mellomstasjonflyving før ‘the real deal’ – splætt!!

Så er det mitt ultimate reisemål, Australia. Aldri vært der, og jeg gråt da det brant. Men det sitter i meg som et av mine største ønsker å reise dit.

Så kan jeg ta med New York samtidig, det er drømmedestinasjonen til snuppen min, og jeg setter det gjerne det på bucket-listen min å ta han med dit. Det ble nesten i 2020, men som dere vet..

That’s All Folks! Jeg har alt! Mine drømmer er realitet, nå er det bare å LEVE!!

Har du/dere en Bucket List? 😜👍🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bucketlist #drøm #realitet #bunny #bunnytrash

 

8 kommentarer
    1. Flott å oppleve mange ting 🙂 Selv kan jeg ikke si å ha en “bucket list”. Har vært i Peru et par ganger, bor i Spania og nå holder jeg på å skrive bok… Hm… Kanskje det er DET som er min “bucket list”? Å få utgitt min egen bok? Eventuelt flere? Ja, vi får se om jeg får sjekket av dette på listen min etter hvert 😉

      1. Ja nei.. jeg har jo heller ikke hatt noen bucket list, var det innlegget til Gry som fikk meg til å tenke over det, ting jeg faktisk alltid har ønsket.. og jeg er jo praktisk talt i mål.. bare litt finpussing igjen, noen ting å se frem til, glede seg til..

    2. Skjønner ikke at noen vil hoppe i fallskjerm jeg. Ha LYST til det liksom 😛 Jeg tenkte også jeg burde ha egen leilighet. Men vi har kommet fram til at vi MÅ ikke ha det. Utdannelse har jeg fått Betalt selv. Dvs maaaaassse studielån, som jeg ble ferdig med å betale på nå i år. Så mye renter og økt og økt, før det gikk nedover… Men NÅ er jeg ferdig. Men derfor har jeg ikke leilighet. Men det går fint 🙂

        1. Absolutt lyst å fly, men da skulle jeg hatt vinger. Egne vinger. Ikke lyst å kaste meg ut uten vinger 😀 Jeg ville tatt av fra bakken 😀 Jeg elsker høyder, gå i fjellet, ikke redd for å se ned osv. Men akkurat å kaste meg ut sånn, uten vinger, nei takk 😀

    3. Vi snakker da om at det tilbys strikkhopping i Vikersund, ikke sant..(?)
      For om du hadde satt utfor skiflygingsbakken på nettopp..- ski, så hadde det vel neppe latt seg gjøre at vi hadde møttes, – eller at det kunne bli noen NY-tur med Snuppem, for å si det sånn.. 🤣😂
      Jeg hadde takket jublende ‘ja’ til å prøve strikkhopp også, for all del, men fallskjermhopp er den ultimate opplevelsen (Med det som utgangspunkt at drømmen om en romferd må ansees for å være i overkant urealistisk) ☺

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg