Bunnys BloggFlax PåskeEgg Dag2!

Hei på dere alle sammen! Som lovet så stiller Bunny med påskeegg, påskenøtt og påskequiz hver dag denne påsken. Altså skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, første og andre påskedag. Håper dere synes dette er moro, for nå er vi kommet til dag 2 av 5!

Konseptet er slik at hver dag blir det postet 3 påskeinnlegg, det første ‘Bunnys BloggFlax PåskeEgg’ inneholder en kort omtale av en (eller flere) blogger, og til slutt en oppgave som dere må løse, eller lettere sagt gjette dere til, da noe sånt som feks: hva inneholder Bunnys påskeegg?!

Neste innlegg vil være ‘Bunnys BloggFlax PåskeNøtt’, da kommer en nøtt, altså en gåte som dere må finne ut av, og det tredje innlegget blir da ‘Bunnys BloggFlax PåskeQuiz’ med 5 enkle spørsmål dere må svare på. Hvert innlegg får én vinner, er det flere som svarer riktig blir det trekning. Hver enkelt som vinner Egg, Nøtt eller Quiz får premie. Flaxlodd + Overraskelse! Vinneren av feks dagens PåskeNøtt offentliggjøres i neste dags Påskenøtt etc 😜

Riktig svar på gårdagens PåskeEgg var at påskeegget til høyre var mitt. Snuppen min er mest slikkemunn, så selvsagt er det ikke noen gotterier igjen der, mens jeg fint kan spare gotterier og glemme at jeg har. Samtidig ligger det masse bøss og søppel i hans, hvilket sier at «OCD’en» i meg ville kicket inn hvis jeg hadde visst dette, og jeg ville fått det i søpla der søppel skal være.

Vinneren er: «Vibbedille»!

I dag er som nevnt dag 2, langfredag, dette er ‘PåskeEgg’, om litt kommer også ‘PåskeNøtt’, og til sist et innlegg med ‘PåskeQuiz’. Lykke til!!

I dag er det valgt ut 3 blogger jeg vil si noe kort om, «ZoeticWorld», «Solliv» og «LeneElisabeth».

«ZoeticWorld» er den jeg har kjent lengst som drifter en blogg her på blogg.no. Det er vanskelig å si når jeg første gang traff Helene, da jeg på en måte alltid har visst om henne. Kan egentlig si vi har vært både bekjente og venner hele livet. I samlet lag med Helene så er hun alltid den som ler mest, hun har et smittende humør. Alltid snill og god, inkluderende og livat. Vi har opphav fra samme lille øy, Andørja, og hun bor i lille byen jeg vokste opp, Harstad (Hattad, fyttikk). På blogg viser hun dere hovedsaklig Nordnorge rett og slett, mange turer og flotte bilder. Helene ruler!!

«Solliv» på Kråkerøy i Fredrikstad. En avsløring: mens andre leser blogg random eller begynner øverst på topplisten, så starter jeg alltid med fineste Solveig sin blogg. Hun er en aktiv blogger med mange interesser, hvilket gjenspeiles i bloggen: mat, håndarbeid, loppiser, natur, turgåing, reising og mye mye annet. Solliv knipser masse flotte bilder fra hvor hun enn er, hun er også en av de som «har et godt øye» for motiver. Gjennom bilder og tekst tar hun meg/oss med på sine småturer og reiser, og man får sett kriker og kroker som man ellers muligens ikke har fått sett før. Byliv som landliv, variert og sterkt undervurdert blogg (slik jeg ser det). Solveig er en livsnyter og bloggen hennes gjør meg rett og slett veldig glad. Generøs, ærlig, inkluderende, hjertegod sjel som jeg heier på i ett og alt!

«LeneElisabeth» i Larvik. Her har dere virkelig den som topper listen hva medmenneske angår, jeg er «stunned» over hvor utrolig god denne dama med «crazyeyes» er. Hun stiller opp, hun hjelper til, aldri vond å be, altså helt makalaus fra ytterst på neglespissene (hun har ofte klør) til innerst i hjerterota. Hun serverer en liten blogg, men samtidig så stor på å formidle positivitet, sitater for et bedre hverdagsliv og bedre psykisk helse. Omtanke og omsorg, altså jeg har egentlig ikke ord, for så vakkert menneske er hun. Hennes mann Rune er dritheldig, og det er hennes venner også, som har henne i livet sitt. Og jeg er heldig som har et stadig voksende vennskap med Lene. «Feel good» er den røde tråden i Lenes blogg.

Så til Paskeegget!! I går vasket og fylte jeg påskeeggene til snuppen min og meg. Snuppen min sitt egg er fylt med masse forskjellig fra løsvekt fra Gottebuttikken i Svinesund Sverige. Mens mitt egg er fylt opp med noe som kommer i poser, og det er ikke masse forskjellig i disse posene, det er masse biter av én ting, men de er i tre varianter og posene inneholder 180 gram. De to originale Rød og Gul pose hvor forskjellen er at i den Gule posen er gottebitene mindre enn i den Røde, men ellers lik. Den Røde er den det startet med for meg, dette er en av mine favoritter hva gotterier angår, og er blitt nevnt flere ganger her i bloggen. I ettertid har det kommet en Blå pose, denne har enda større biter og er tilsatt et hint av en annen smak enn den originale, en soleklar ny favoritt hos meg ved siden av den Røde. Så dagens spørsmål er, hva kalles disse posene  hvis innhold jeg har fylt mitt påskeegg med?

Tenk deg godt om, men husk å poste ditt svar i kommentarfeltet under 👇🏾 før midnatt!!

Lykke til og fortsatt fin laaang fredag!! 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#påske #påskeegg #bunny #bunnytrash

24 kommentarer
        1. Eg har mine gotterifavoritter i “plukk selv”, men slike poser hmmm Der er eg ikkje så erfaren, men mulig det dukker opp i løpet av dagen 😀

    1. Det åpenbares meg at jeg tilbringer for lite tid hos godteriene 😂🤪. Kan nå være jeg slenger inn en rein gjetning om ei stund, lell 😉.

    2. Bomma i går, gitt 😊. Eg var sikker på at du hadde trassa OCDen, eller ryddemania, eller kva me skal kalla det, og lurt oss i går 🤣.
      Vel vel, eg hatar og når kjerringa berre slenger frå seg godispapiret, og ikkje rydder etter seg. Det er ein uting.
      I dag tipper eg på Fazer Kina Snacks.

    3. Så kooooselig omtale, da 🤩 Syns også vi har kjent hverandre bestandig…hmm 🤔
      Når det kommer til svar på hva disse posene heter…eeeeeh… Godteposer?🙈😂 Nei seriøst, det ringer inga bjelle akkurat nu…får heller stikke innom seinere om jeg får en glup idé😜

    4. Det er så kjekt at du engasjerer, og jeg beundrer energien du legger for dagen i dette prosjektet. Her hos meg er det hvile, og atter hvile som gjelder. Pluss at jeg ikke har allverdens nettilgang her jeg er.
      Men fint å lese omtaler av kjekke blogger. Og hvilket godteri du snakker om har jeg overhodet ingen idé om på nåværende tidspunkt. Mine hjerneceller er oftest nokså utkoblet på denne tiden av dagen 🙂 Kjekt å lese hos deg er det jo uansett 🙂 Og hvis jeg plutselig skulle komme på det, så skal jeg hive meg rundt og svare 🙂
      Kos deg masse med påskegodt og annet ♥

    5. Tusen tausen takk for en vakker omtale, du er veldig raus og god du Bunny!
      ..
      Så til godis, vel ikke så enkelt. Eneste jeg vet er at du liker Smash – men de posene er vel bare gule?

      1. Bunny liker ikke Smash, ble skikkelig dårlig faktisk da jeg som barn spiste det første gangen, det sitter i enda, og blir litt småkvalm når jeg ser dem.

    6. Flotte omtaler du har om alle 6 du har nevnt til nå, inkludert meg selv 😀 Og jeg leser alle de andre du har nevnt, og er veldig enig i det du skriver ☺️
      Når det kommer til godteposen, så har jeg ikke peiling. Får se om det dukker opp noe 😉

    7. Jeg er jo en snop-hund, men har ingen aning egentlig 😛 🙁 Det betyr at jeg IKKE får noe premie, altså ikke noe GODTERI, som jeg liker så godt 😛

Siste innlegg