Bunny i sosiale media!!

Som de fleste bloggere er jeg også generelt aktiv på sosiale media, men det er blogg jeg bruker mest.

Facebook: Når det gjelder venneforespørsler på Facebook, så har jeg flere ubesvarte forespørsler der enn jeg har venner i vennelista. Det er fordi at jeg på Facebook kun gir tilgang, kun godkjenner folk jeg kjenner, til min private profil. Jeg er ikke spesielt glad i Facebook, men plattformen er nyttig når ting fungerer. Det er der jeg har den største gruppen av følgere til bloggen min. Den kan alle joine: «Bunny på Facebook».

Når det kommer til min private profil så orker jeg ikke folk som prøver legge meg til kun fordi dem er nysgjerrige, eller samler på «venner». Jeg har liten og ingen forståelse for å ha totusen venner der. Masse folk som aldri sier et ord, bare sniker og snoker. Hvis man skriver om et seriøst tema, inviterer til fest eller besøk eller whatever, så leser alle, men ingen svarer. Det er så overfladisk at jeg får helt mark.

Jeg godkjenner heller ikke folk som tidligere har sletta meg, og plutselig sender ny venneforespørsel fordi noen blogginnlegg plutselig har gått viralt. En gang fikk jeg over 100 000 sidevisninger på et innlegg og våknet opp dagen etter med haugevis av venneforespørsler. De trodde vel jeg var på vei til å bli kjendis da. Glem det. Når man ikke kan være venn med meg for den jeg er, men for en potensiell status, fuck off! Noen har også sett meg i film, serier og reklamer. Glem det. Jeg godkjenner venneforespørsler kun fra folk jeg har møtt i det virkelige liv. Det er minstekravet.

MeWe: Selv om ikke utviklingen er nådd like langt hos MeWe, så liker jeg MeWe veldig godt fordi de står opp for ytringsfriheten, de blokkerer ikke brukere og sensurerer hverken kunst eller «andre siden» av det politiske meningsmangfoldet. Jeg mener MeWe er en bedre plattform for den offentlige debatten og demokratiet. Plattformen har vært en hel del år nå, og dessverre ser den ikke ut til å vokse noe særlig. Men det er lov å håpe. Jeg har ihvertfall profil der, og der også har bloggen en egen gruppe, den finner dere her: «Bunny på MeWe».

SnapChat bruker jeg også. Men ikke som «alle» andre. Jeg liker filterfunksjonene der, de er enkle å bruke og lett tilgjengelig.

Til eksempel så var jeg i Bergen i helga. Ankom tidlig på fredag, ruslet rundt hele dagen, var på pub på kvelden, drakk en del øl, var på homseklubb på natta, danset på diskoteket, stod opp tidlig på lørdag, ruslet rundt litt i byen, møtte medblogger og venninne «Vibbedille», vi spiste lunsj og dro så på markeringen til medblogger og venninne «Mammapåhjul» hvor vi gikk i fakkeltog for å fremme ALS.

Etter det igjen var det en ny runde på pub med ei venninne jeg ikke hadde sett på 20 år, og tidlig opp dagen derpå, altså søndag, for å treffe Vibbe igjen og reise på besøk til Vivian (aka Mammapåhjul). Øyelokkene var tykke og hovne, hang nedover øyet, og jeg ville ha bilde av Vibbe og meg på tur, så da brukte jeg SnapChat-filter. Jeg synes det er en praktisk, flott og fin løsning. Men når det kommer til å sende snapper og bilder med SnapChat, det gjør jeg sjelden og aldri. Er man heldig får man kanskje tilsendt én snap fra meg i året, hehe.. Min SnapChat: «bunnytrash SnapChat».

Instagram legger jeg ut et bilde innimellom når jeg husker det. Gjerne fra ferier og turer, opplevelser, bilder av jentene mine eller idoler. Fra konserter jeg har vært på og den slags. Det er da snakk om kun et eneste bilde, ikke en hel serie i slengen. That’s it. Jeg kommuniserer ikke der, å sende meg meldinger på Insta er håpløst.

Jeg har ved et par anledninger plutselig oppdaget meldinger folk har sendt meg der for dager, uker og måneder siden, og da er det vitterlig for sent å svare. Så folkens ikke send meg meldinger på Instagram. Letteste måten å få tak i meg på er faktisk i bloggens kommentarfelt, haha! Det er som sagt på blogg jeg er mest! Men hvis dere likevel er interessert å se bildene mine på Instagram så er dem her: «Bunnys Instagram».

Telegram: Jeg er også på Telegram, der har jeg blitt lagt til i noen diskusjonsgrupper/chatter. Rett og slett på grunn av sensuren på Facebook hvor de holder tilbake, rett og slett fjerner informasjon og delinger om for eksempel islamistisk terror, overfallsvoldtekter i Norge, info om korona og vaksiner fra eksperter og forskere som ikke er enige med narrativet som fremlegges i statsstøttet mainstream media.

Jeg følger eksperter som blir bannet for å fremlegge dokumentasjon og fakta som forsøkes hysjes ned på andre plattformer. Personer som deler erfaringer, folk som har blitt alvorlig syke eller har mistet nære og kjære etter mRNA-injiseringer.

MeWe og Telegram støtter ytringsfriheten. Men jeg bruker ikke Telegram til noe annet, jeg har ikke kontakt med blogglesere, bekjente eller venner der. Har kun én kontakt der, og jeg aner ikke engang om jeg linker riktig her nå: «Telegram».

TikTok: Så var det TikTok da. Snuppen min bruker TikTok mye, der er jo i bunn og grunn masse morsomt som folk poster, men etter en del ekle koronautfordringer og et selvmord på TikTok så mistet jeg interessen. Det er liksom ikke alt jeg har lyst å se.

Jeg postet noen kjedelige og noen søte videosnutter den gang, gjerne av jentene mine og fra hjemme. Men det ble for kjedelig for TikTok. Bare sånn rundt 200 visninger så er det over. Et par av mine TikToks fikk mange mange tusen views, men publikum består av mye grums som bruker plattformen til å være hatefulle og dumme.

En annen ting er agendaen bak TikTok, den får dere vite mer om her: Se og Hør om TikTok. Jeg har ikke slettet profilen eller videoene der, så det eksisterer nok fortsatt: «Bunnys TikTok».

Andre: Sånn ellers er jeg vel ikke så mange andre steder. For 16-22 år siden brukte plattformen Gaysir mye, det var der jeg traff snuppen min. Men er ikke der mer. Var også på Nettby, men den byen gikk under. Jeg tror jeg også finnes på Twitter, at det ble laget noe der for en del år tilbake siden, men ikke vært der siden. Jeg har aldri vært på Tinder eller Grindr. Hvis plattformen Truth Social lanseres i Europa, så vil jeg nok garantert lage meg en profil der. Men tvilsomt den plattformen kommer i bruk her, hva tror dere?

Har jeg glemt noe? Det er nok flere plattformer som jeg ikke har hørt om eller ikke brydd meg med. Jeg er som sagt mest på bloggen. De som kontakter meg her 👇🏽 får raskest svar. Facebookprofilen min er kun for venner (og folk jeg har møtt irl), men har bloggruppe der og på MeWe, grupper som er for alle interesserte. Instaen min er moderat aktiv, ellers er det bare så som så liksom.. men nå vet dere hvor å finne meg 😜

Ha en fin fin dag!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sosialemedia #sosialemedier #some #blogg #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Jeg er heller ikke så glad i Facebook lenger, men er der for jeg er medlem av noen grupper. Uten de hadde det blitt litt trøblete å holde kontakten og møtes. Instagram bruker jeg en del, men begynner å bli lei alle disse “mannfolka” som legger meg til med sine falske profiler. Bruker mye tid på å blokkere. Snap legger jeg vel ikke ut så mye, men jeg liker filtrene, spesielt når jeg er trøtt om morgenen og ser ut som et troll, hihi 🤣

      1. Vet ikke om det har blitt slik, vi har jo som jeg nevnte ikke tilgang til den plattformen. Men jeg ser andre steder at plattformen roses for å ikke ha overdreven sensur, at diskusjoner kan forekomme og den ene part ikke sensureres. Fikk forøvrig spamvarsel på kommentaren din, så om dine kommentarer slutter komme gjennom her så beklager jeg, men da vet du grunnen.

    2. Facebook er aldri i bruk…. bruker den nesten bare for å dele blogginnlegg på div blogg-grupper, eller legger ut på noen fotosider og bobilfruene! Så er jeg på instagram – margrethehjertaas……….. så, det er bloggen som er min “big business” på sosiale medier altså! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg