Bunny Awards!

Etter den enorme skuffelsen (min mening) av en såkalt demokratisk GryXen Awards i år, hvor det istedet ble nominasjonsrunder og stemmeavgivelser fra lesere og medbloggere, fremfor den morsomme opplevelsen av å plutselig bli påført heder og framssnakking av den prominente bloggeren Gryende som både dommer og jury, så har jeg her bestemt meg for å poste eget innlegg hvor jeg kårer de JEG mener er de rettmessige vinnere i de respektive kategorier. Ingen avstemming, fordi jeg personlig, dette er MIN mening, synes ikke det har noe for seg å sette bloggere opp mot hverandre med valgkampanjer og stemmerunder. Når en blogger som har type 5 lesere settes opp mot en som har 100 lesere så sier det seg selv hvem som får flest stemmer, og det er nødvendigvis ikke fair.

Velkommen til Bunny Awards:

Årets Fotoblogger!

Her mener jeg at slike som Mette Josteinsdatter virkelig fortjener nominasjon. Hun poster og deler masse bilder i bloggen sin. Skarpe klare bilder ute i naturen, samt at hun en del ganger går litt nærmere innpå iøynefallende motiver. Artig er det også med disse signarturbildene hvor hun står til skrevs over sølepytter for å fange opp sin egen skygge.

Vibbedille fortjener også nominasjon for alle sine flotte bilder ute i naturen, men det er bildene av det hun «stiller ut» fra sine produksjoner, alle disse duppedittene som hun poster bilder av som viser talent i henhold til foto. Her snakker vi bilder som er som tatt ut av katalog. Denne dama har også postet innlegg for å hjelpe andre til å ta gode bilder.

Solliv er en verdig kandidat i denne kategorien. Hun leverer bilder som tar en med på «reisen» når hun er på turer både i skog og mark og på besøk i byene. På den måten har hun greid å få til en blogg som som ikke bare tar en med på reisen, men som sikkert har fått noen til å ta turen til de respektive stedene selv.

Lena Lykke har veldig mange bra bilder. Bildene av seg selv som ikke er selfier har hennes bestevenn og fotograf tatt. Men det er Lena som har siste ordet om hvilke bilder som postes, og det er hennes blogg. Hun tar masse bra bilder selv også, hvilket viser at hun har øye både for interiør og detaljer.

Men vinneren for meg som Årets fotoblogger er Ute i friluft. Denne dama har godt øye, skarpe og tydelige bilder som kan være på milevis avstand og så nært at en føler en går inn i en ny verden, en ny dimensjon. Jeg har også lest at andre bloggere har henne som forbilde når det kommer til foto. I mange bilder er motivene rett og slett for å leke med fantasien til de som titter innom bloggen, og hun trenger ikke bruke en hel serie med bilder for å fange oppmerksomheten. Det er heller ikke få bloggere som har latt seg inspirere av disse dråpebildene som til og med har fått undertegnede ut på dråpejakt.

Årets Livsstilblogger!

Denne kategorien kunne lett gått til Solliv av årsaker som nevnt i forrige kategori. Hun fortjente virkelig sin GryXen Award, for hun tar altså sine lesere med seg på en utrolig fin måte gjennom livets reise.

Lena Lykke, Vibbedille, Mamma på Hjul, Doc&Dask, AudMarit, KjerstiGulli, Hegeslillerom, Happy, Natheless, HeidisVerden, DamafraNord, MonaIrens, Skrivegladbestemor, LadyAugust, Seniorlivet, Frodith, Fullstendigkaos, VeraLynn, FriluftsHeidi, ZoeticWorld, CathrineRuth, BforB, Mette Josteinsdatter og Kreta Halvorsen mfl er også utmerkede kandidater her som tar med seg leserne på hva som opptar dem og deler sin livvstil. Men her er det ei dame som skiller seg ut..

Fruens Vilje! Denne dama lever livet ute på en gard og deler fine bilder fra området sitt, og hun fanger ofte opp idyllen. Så deler hun fra livet på gården med sine utallige rhododendroner som hun har selv dyrket frem. Hun driver ikke bare med prydplanter, hun dyrker frukt, grønnsaker og urter og deler kunnskaper om og viser oss hvordan høste, oppbevare og så videre. Plutselig er hun nede i fjorden og drar inn fisk. Så er det uvær og traktor og masse greier som foregår. Det strikkes og bakes og en tar del i noe som minner om både Livet på prærien og Farmen, bare at det er helt på ekte. Dette er helt autentisk!!

Årets Meningytrer!

En kunne lett valgt Mamma på hjul eller Livet med Vesla her da disse ikke er redde for å ytre seg. En kunne også lett valgt Geriatriks som har veldig tydelige og sterke meninger. Torjus Dølo er på mange måter klar i sin tale, men han sier nødvendigvis ikke at det er hans mening, men bruker andre virkemidler.

Samme med Gryende, hun er dyktig på å ta opp samfunnsaktuelle tema, men der hun skriver «jeg sier ikke at jeg mener, dette er ingen fasit, enn om, hvis..» hun deler nyanser og flere perspektiv, bruker retorikk og ordkløveri som plasserer henne slik at hun unngår så mange konfrontasjoner.

Å nominere anonyme bloggere i denne kategorien ville være et hån mot nettopp konseptet og kategorien «Årets Meningsytrer», for hvem er det sine meninger egentlig? Ingen. En meningsytrer står for hvem en er og sine ytringer, det er ihvertfall min mening, så her står man altså igjen med én: Bunny!!

Uansett frustrasjon, motstand, mobbing, stygge meldinger og angrep fra insekt dag, natt, høytider og når det måtte være, så kommer Bunny alltid tilbake. Andre bloggere har vridd og vendt på Bunnys ord, servert løgner og usannheter, beskrevet hvordan Bunny skal bli drept av fascister og demokrater og i det hele tatt. Bunny er også blitt rapportert inn til Egmont og blogg support av medbloggere som hevder seg som forkjempere for ytringsfriheten, en frihet de ønsker for seg selv, men ikke for de som har andre meninger enn dem selv. Var det noen som nevnte å ta ballen fremfor personen..

Årets Matblogger!

Muligens den enkleste kategorien å stemme frem en vinner. Det kunne vært Spis og Spar eller Mat fra Bunnen da disse kan poste et enkelt innlegg og dermed få både to, tre og passerte fire tusen visninger på det innlegget. Men her må jeg bare si at så mye jobbing Mors Middag har med å poste sine innlegg i sosiale media, så burde det bidra til nominasjon. Og med det sagt så er jo Toms Matprat vinneren her. Jeg har aldri i løpet av mange år på blogg sett noen som jobber så mye for å få lesere inn i bloggen sin. Er man medlem i Toms bloggruppe på FB så vil man få hele feeden sin full av innlegg fra han. Nytt innlegg der hver time, i tillegg til daglige nye poster på blogg.no. Denne mannen bruker enormt med tid på bloggen, en enorm innsats som fortjener sin pris og anerkjennelse!

Årets DIY blogger!

Beklager til dere andre som tar frem strikketøyet innimellom og sådan, men her er dét bare en blogger som kommer i nærheten av den verdige vinner i denne kategorien. Strikkekjerring har virkelig utmerket seg, nevenyttig dame som kan mye og ikke gir seg. Men når det kommer til DIY så troner Vibbedille. Og hun troner HØYT! Det er liksom ingen ende på hva den dama kan, og kan hun det ikke så gjør hun det likevel. Perling, hekling, støping, maling i alle varianter, montering, pakking, baking, blomster og kaktuser, syltetøy og faen veit. Hadde det ikke vært for at jeg vet hun bor i Tananger og holder til på et hobbyrom i en vanlig leilighet der, så kunne jeg mistenkt henne for å være selveste Nissekonen, altså fruen til Julenissen, hun som driver nissens verksted og storfabrikk på Nordpolen.

Årets Mote/Skjønnhetsblogger!

AnneBe er flink her, veldig flink, men når er hun her? Frodith har sin egen stil, viser frem kjoler og kule haircuts, har catwalkfremvisninger og photoshoots, men en som har genuin interesse og poster aktivt flotte bilder innad sjangeren, gir råd og tips et cetera, det er Lena Lykke. Slik jeg ser det så kan bare denne prisen gå til henne. Om noen nevner Stina, så ler jeg meg kaninblå, for det hun driver med er ikke blogging. Mener nå jeg ihvertfall.

Årets Business!

Vel, her vinner Stina. Ved å linke til bloggen sin uten å faktisk produsere blogginnlegg så drar hun inn noen kroner. Det er kun derfor Stina har blogg, fordi «mange kroner små».. når en legger sammen hva Stina tjener tilsammen på de plattformer hun er på, så skjønner man at hun trenger aldri stille seg i matkø. Respekt for Stina, hun er en «stayer», smart dame!

Årets Mamma/Pappablogger!

Tja.. Mamma på hjul, Forbipolene, Pappahjerte, Tenåringspappa.. veldig gode alternativer. Men her kan det kun bli Livet med Vesla. Gode fortellinger, humor, standpunkt, selvironi, engasjement.. Heidi som drifter bloggen er utrolig god på formidling, og hun tar opp foreldresituasjonen på en måte som noen ganger kan være helt hysterisk. Tilogmed jeg leser mamma/datterinnleggene hennes.

Årets Stjerneskudd!

Dette er samme som årets nykommer. Jeg har hatt noen alternativer her, men så forsvinner dem plutselig og det går ukesvis før de poster noe. Da er man ikke noe stjerneskudd lengre, selv om en potensielt kunne blitt det. Her er det ei dame som er den eneste verdige vinneren slik jeg ser det, og det er Chanettstankeboble. Jeg leser innlegg fra henne som virker ærlige og oppriktige, noen ganger på siden av hva andre bloggere skriver om. Dette er livsstil/hverdagslivblogg med noe annet å formidle enn hva som går igjen. Litt mer personlig, uten å male røde roser og glitrende glansbilder.

Årets gledesspreder!

Jeg kunne lett ha sagt Vibbedille her, hun har sendt meg i taket utallige ganger nå når det kommer til å glede meg. Tatt meg med på turer, stått opp for meg, vist seg som en god venn, overrasker meg stadig og i det hele tatt. Samtidig gleder hun mange andre også, hun har innsamlinger for å hjelpe andre mennesker, er raus og har utrolig flotte giveaways, har egne innlegg for å hjelpe og støtte andre, inkludert medbloggere. Ja her er listen lang. Jeg har utrolig lyst å sette Vibbe som vinner av denne kategorien, men jeg vet hun tilgir meg for å plassere Frodith her!

Frodith er virkelig en verdig vinner, hele bloggkonseptet hennes er gledesspredning. Farger og dans, tull og tøys, hulder og rotter, engasjement, små gode ord til ettertanke. Her jaktes det på små menn, her er kunst, alternativ livsstil, små reiser hit og dit, hun fremmer vennskap og masse «små ting» som betyr så mye. Jeg blir glad bare jeg ser Frodith!

Årets Forbilde!

Igjen kan jeg si Frodith. Eller Vibbedille. FriluftsHeidi stiller helt klart veldig høyt. Men denne går til Mamma på Hjul. Man finner ikke bedre forbilde på blogg. Vakker inni og utenpå og tøffere en resten av gjengen her inne til sammen. Denne dama gjør noe med en, og siden dette er Årets Forbilde på blogg, så oppfordrer jeg dere til å lese bloggen til Mamma på Hjul. Hun har ordet i sin makt, hun rører og beveger, man ler og gråter. Det skjer noe med en når en møter Vivian i virkeligheten, men hun får det veldig godt frem i blogg også. Vivian setter ting i perspektiv som ingen andre forbilder på blogg gjør!

Årets kvinnelige Honorable mention!

Dette er en tilleggskategori jeg bestemte for å ha med her nå for å fremme en blogger som fortjener det: Janne Nordvang.

Årets mannlige Honorable mention!

Her blir det Allans Verden. Han bringer robotstøvsugere og lady-shave til helt nye nivåer!

Årets Ærespris!

Gryende. Rett og slett fordi Gry Henriksen er en force to be reckoned with, og har gjort mye for blogg som samfunn og plattform siste årene, og hun har med diverse konsepter fremmet sine medbloggere, på tross av at hun vet at enkelte er noen gjennomsyrede rasshøl. Inkludert meg, haha.. Alle får på en måte ny sjanse hos Gry, en veldig god kvalitet å forsøke smitte over på andre. Kan hun ikke få æresprisen hos Vixen eller GryXen, så værsågod her har du mest prestisje-tunge av dem alle: Bunnys Æresaward. Vern godt om den, for at denne gikk til deg i konkurranse med slike som Mamma på hjul og Vibbedille burde veie tungt!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#jul #minner #ekteskap #familiejul #bunnytrash #bunny

21 kommentarer
    1. Hyggelig å være nevnt på lista di (og enig er veeeeldig sjelden blogginnlegg fra meg nå ) Lena lykke følger jeg på ulike sosiale medier og liker godt både bildene og innlegga hennes 🙂 Ellers følger jeg en del av di andre vinnerne her også.. gøy med folk som er aktive på bloggen.. 🙂 Fin førjulstid videre til deg 🙂

    2. Du er nå god du da <3
      Har gått å ventet på et innlegg som dette fra deg, mulig eg tror eg kjenner deg for godt 😉
      Takk for fine ord og god omtale 🙂 Tar med meg alt! Ellers flotte og verdige vinnere her på podiet,
      så vel fortjent 🙂

      Klem Vibbe 😀

    3. Tusen takk for “honorable mention” i Bunny Awards! Det var stor stas! Det er forresten fortsatt mulig å skaffe seg en Neatsvor X600 Pro og en Iviskin IPL G3 før jul, og hvis man bruker rabattkoden AK15 får man 15% rabatt. For et fantastisk førjulstilbud!!!

    4. Næmmen, awww.. Siden dette her utkom midt i den perioden jeg jobbet 8 dgr i strekk med overtider og faen hakke og hans oldemor har jeg ikke fått med meg dette her før jeg snublet over det nå!! Jeg har sett Allan hadde et innlegg om en Bunny-award for årets mannlige blogger, men siden jeg ikke har sett den noe annet sted, og ei heller hos deg siden det åpenbart hadde gått ut av den siste blogginnlegg -greia når jeg fikk tid til å puste igjen, trodde jeg det kun var den. Men så er jeg brått kåret til årets æresbunny!! Dette her var faktisk stas av episke proposjoner Takker så mye 😀 <333

      1. Hehe.. nei, det er jo unektelig MYE du ikke får med deg her inne på blogg.no, og samme på andre sosiale media. Denne kåringen ble jo ikke bare postet på blogg.no, men også på Gry Henriksens egen Facebook-vegg, mens Gry Henriksen selv faktisk var pålogget. Det er jo også slik at Gry Henriksen er den eneste Bunny kjenner og som har den ære av å være venn med Bunny i diverse sosiale media, som glatt overser henvendelser på «bakrommet», altså på messenger etc. All kommunikasjon skal liksom foregå i det offentlige til spott og spe for enhver. Du burde kanskje også fått en pris for å være overlegen, haha 🐰

        1. Jeg pleier å få lest meg opp på en del de dagene jeg har fri, men noe går selvsagt utenom radaren i sånne intense perioder som nå.
          Når det er sagt, er det enkelte onde tunger som vil ha det til at jeg tidvis opptrer hakket under gjennomsnittet observant, dog uten at det er forelagt et eneste rettslig holdbart bevis som støtter opp om denne påstanden.. 😛 😀 😛

          1. Jeg vet alt om onde tunger, derfor jeg i en periode begynte kommentere blogginnleggene dine på FB istedet for å kommentere i selve bloggen. Men det var liten og ingen respons på FB. Så derfor kommenterer jeg heller bare mindre. Orker ikke kommentarfelt med onde tunger som i all hovedsak er der for å levere «beskjeder» til meg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg