Bloggtreff i Drammen!!

Fontene Drammen Togstasjon, Strømsø Torg.

LØRDAG 3. JUNI – 03.06.2023!!

I en tid nå har medblogger Kari Engesvik reklamert for bloggtreff i Trondheim denne datoen. Jeg tror alle bloggere, da særlig på blogg.no har fått dette med seg nå. Hvis ikke kan dere lese mer om det her: «Bloggtreff i Trondheim».

Nå er det jo slik at det er en del som ikke kan ta turen til Trondheim av forskjellige årsaker. Jobb, helse, økonomi, tidspunkt etc.. Derfor tenkte jeg at det kunne vært hyggelig å få til et slik treff her i Drammen da dette er stedet «midt imellom» mange bloggere. Og det kan være enklere for mange å delta når det bare er snakk om en dagstur for litt kos og moro. Bor man i for eksempel Fredrikstad, Askim, Kongsvinger, Larvik, Sandefjord, Skien, Kongsberg, Hønefoss, Halden og så videre og så videre så kan det være lettere å delta hvis man kan reise til på morgenen og hjem igjen på kvelden. Billigere reise og en slipper bo på hotell.. tog og busser går hele tiden, og en kan kjøre selv om en vil. Og for all del, om man bor i Alta, Senja, Tromsø og har lyst, så er det bare å ta turen. Dette er for alle bloggere og blogginteresserte!

Det jeg foreløpig har tenkt er som følgende:

Vi møtes på Strømsø Torg her i Drammen klokken 13:00 lørdag 3. juni, ved fontena som er avbildet øverst her. Den er rett utenfor inngangen til togstasjonen, og to minutter gåavstand fra busstasjonen. Derfra tenkte jeg at vi sammen kan gå langs elva til Gulskogen Gård.

Denne gården er et av de best bevarte eksemplene på det sene 1700- og tidlige 1800-tallets norske lystgårdsanlegg og er i dag en del av Drammens Museum og blitt en praktfull park som er åpen for publikum fra mai til oktober. Der er labyrint, masse flotte blomster, andedammer, frukttrær og gode muligheter til å hilse på gårdens mange påfugler og knipse masse flotte bilder til blogg. Der kan vi ha en hyggelig stund, en slags piknik med noe godt å bite i. Jeg tar med for eksempel vafler, brunost og syltetøy, hehe..

Å gå fra Strømsø Torg til Gulskogen gård tar cirka 54 minutter i rolig gåtempo. Men de som ønsker kan ta buss, bil eller tog dit og møte der. Det er opp til hver enkelt. Jeg er behjelpelig med instruksjoner og informasjon den enkelte måtte trenge.

Gulskogen gård, Drammen.

Etter en tur på Gulskogen gård kan enhver gjøre hva de måtte ønske, om det er steder dere vil besøke i Drammen, så er det muligheter. Drammens største kjøpesenter, Gulskogen senter, er bare 8 minutter gåavstand fra Gulskogen gård om noen vil titte litt i butikker eller henge litt på kafé. Om noen vil gå langs elva tilbake til sentrum så blir det tid til det. Det er veldig fint langs elva.

Det neste jeg tenkte er å kunne ha en hyggelig middag sammen. Bare 5 minutter gåavstand fra Strømsø Torg og Drammen Togstasjon ligger en ny restaurant som heter Alpenhaus Restaurant som har et Østerrisk/Tysk konsept, og dette stedet har fått masse skryt både for atmosfære og mat. Ikke er der spesielt dyrt heller. De har hovedretter fra 150 kroner.

Jeg kan nevne «Langtidsstekt svinenakke med sauerkraut, ølsaus, og stekte poteter» til 188 kroner. «Käsespätzle pastarett med ost og sprøstekt løk» til 154 kroner. «Schnitzel av kyllingfilèt med sitron og karrisaus servert med pommes frites» til 268 kroner. Schnitzel Cordon Blue med Gruyère ost og skinke, servert med sitron, urtesmør og stekte poteter» til 248 kroner. De har også enklere retter som Gulasj, supper og så videre.

Så hva med å treffes der klokken 19:00?!

Alpenhaus Restaurant, Drammen.

Etter mat og kos står igjen enhver fritt til å gjøre hva de måtte ønske. Om det er på tide å dra hjem, eller kanskje ta en tur på pub først.. jeg vil ihvertfall tilby de som vil og kan og bli med en tur på vorspiel hjem til meg. Det går buss fra Alpenhaus og rett hjem til meg, den turen tar 13 minutter. Busser går til og fra hele tiden fram til midnatt, og nattbuss hver time etter det.

Om noen tenker at dette er en mulighet for ei helg i Drammen så ligger alle hotellene i sentrum. Drammen campingplass ligger 40 minutter med buss fra sentrum. Altså sjekk hvilke muligheter dere har. Om noen bare vil være med til Gulskogen, så er det greit, om noen vil bare være med ut å spise så er det greit, om noen vil være med på vorspiel her på Fjell så er det greit. Bare ta kontakt, så finner vi ut av ting!

Til opplysning, hvis noen skulle ønske komme på fredag for å ha en helgetur i Drammen, så er det Kulturnatt fra fredag til lørdag. Sjekk linken!! De sier det kommer til å bli magisk!

Men altså, tur fra Strømsø Torg til Gulskogen klokken 13:00 og middag på Alpenhaus 19:00.

Dette er altså om én måned fra i dag!

Er dere med? Ta kontakt!!

Klem fra Bunny 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bloggtreff #drammen #bunnytrash #bunny

28 kommentarer
      1. Ååå.. det hadde vært veldig hyggelig å truffet deg, men håper du koser deg riktig så masse i Hønebyen, er fint der 😜🥰

    1. Dette var litt kort varsel for min del. Jeg og flere av våre medbloggere er jo på bloggtreff i Trondheim akkurat samme helg. Trodde først det var en spøk – hehe. Men forstår at det er den helgen som passer for deg. Synd du ikke kunne bli med på vårens store happening i Trondheim, økonomi er vel en av faktorene og det må respekteres. Når du selv bor i Drammen vil du jo komme godt ut av et bloggtreff i Drammen. Håper at noen av bloggerne kan stille da på treffet i Drammen selv om varselet er relativt kort og mange nok allerede har lagt planer for den helgen. Ønsker deg en fin dag!

      1. En måned burde gå, tanken var nå mest fordi jeg har sett at veldig mange i området her har måtte si nei, av forskjellige årsaker. Økonomi spiller selvsagt inn. Da jeg vurderte Trondheim så endte det hele på minimum 5-6 tusen for meg. Det er faktisk mer enn jeg har å leve for på en måned. Inni mitt hode så tenkte jeg dette ville være et hyggelig alternativ for de rundt her, er sikker på at av de 700 bloggerne på blogg.no så er det sikkert flere som har lyst å være med på treff, men rett og slett ikke kan se seg råd. Hensikten er jo at dette skal være en inkluderende kul greie.

        1. Jeg gleder meg til bloggtreffet i Trondheim, det blir inkluderende og fint! Kari har gjort en kjempefin jobb både med opplegg og promotering. Synes du kunne valgt en annen dato litt lengre frem i tid av respekt. Du skjønner helt sikkert hva jeg mener. Synes rett og slett dette ble for dumt og jeg trodde selvsagt dette var en spøk fra din side..

          1. Nå skriver du det samme som i forrige kommentar. Jeg har merket meg at det er noen som mener dette med datoen som er upassende, men det er den datoen jeg kan gjennomføre dette. Jeg skjønner liksom ikke at det skal være noe problem for de som skal til Trondheim at de som IKKE skal dit gjør noe annet. Skulle tro at man kunne unne hverandre det.

    2. Ja hadde jeg vært i Oslo-traktene eller der omkring så hadde jeg komt 😀
      Mye som skjer i bloggverden nå – og jeg kunne tenkt meg begge deler – ja takk begge deler…. 😀 Men, for meg må alt dette bli ved en annen anledning 🙂

      1. Det dukker sikkert opp flere anledninger, har jeg ikke misforstått helt så har Tomsmatprat tanker om å arrangere bloggtreff 😜👍🏾

      1. Tenkte dette kunne være hyggelig for de som ikke har mulighet til treffet i Trondheim. Jeg skal ihvertfall gjøre mitt beste for at det vil bli hyggelig. Ha en fin dag, takk for titten og velkommen igjen 😊

            1. Burde så klart skrive kun to. Sist var i Kulturkirken Jacob ved Vålerenga. Og der var det to brudgommer. 😉

                1. Haha.. minner meg på noe jeg leste et sted. Om en kar som giftet seg med seg selv. Toppen av egoisme, fordelen er vel at ingen sørger når han dør 😉

    3. Nei og nei, hva er det jeg leser?!? Har du tenkt å få til et uformelt treff samme helg som et bloggtreff, for de som av forskjellige grunner ikke har anledning til en ev. lang reise og hotellopphold? 😱😜
      Du må jo vite at akkurat de dagene er det forbudt med andre evenementer over det ganske land, skulle man tro et par kommentarer.
      Fikk meg en god latter av brudepreferansen 🤣

      1. Du leste riktig. Visste ikke om dette forbudet jeg. Det jeg har fått med meg er at mange bloggere og blogginteresserte som bor i områdene rundt Drammen ikke kan reise til Trondheim, så da tenkte jeg det kunne vært hyggelig å få til noe for disse her. Når vi nå reiser utenlands om noen dager, og ferien til snuppen min starter helga etter treffet, så måtte det bli samme dato. Jeg kan ikke skjønne hvorfor de som ikke kan reise til Trondheim skal ha et forbud mot å være med på arrangementer i nærområdet de bor i. Det er rart hvordan en kan bli spyttet i trynet når en prøver gjøre noe hyggelig for andre.

    4. Flott tiltak. Jeg er ikke blogger men håper jo at flere kan møtes og ha det hyggelig sammen. Lykke til Bunny. 👍

      1. Jeg vet, jeg har fulgt godt med, det er veldig mange rundt her som har sagt de ikke kan, og jeg tror jo de har lyst, så derfor ville jeg prøve få til noe.. håper dere får et kjempebra treff, flotte Frodith, en dag ser jeg deg og da stjeler jeg en klem hos deg 🐰😘

    5. Hmmm – okei…. da får jeg tenke litt hardt – ikke så lenge siden jeg sa ja til noe annet den helga! 🙂 bra tiltak for oss som ikke skal nordover, men alle er kanskje ikke like fornøyd? Eller? 🙂

      1. Det er akkurat det Margrethe.. det virker som om et par av de som skal til Trondheim ikke er fornøyd. Jeg vil nå uansett gjøre alt for at alle som kommer får det hyggelig. Det er det jeg vil for alle uansett hvor treffene arrangeres.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg