Bloggsupport!


Er det bare meg som synes bloggsupport går tregt og til tider er nærmest ikke-fungerende? Kanskje jeg bommer her, jeg har ikke brukt bloggsupport særlig, altså min bruk av bloggsupport er nærmest ikke-eksisterende. Men nå er det slik at jeg har sendt flere ubesvarte meldinger til bloggsupport. At meldingene er ubesvarte hjelper jo ikke meg det spøtt.

Gjennom alle år jeg har blogget så har jeg ganske enkelt bare skrevet tekster, lagt til noen bilder og postet innleggene. Piece of cake. Etterhvert har det bare kommet av seg selv å bruke diverse funksjoner som størrelse på bokstaver, hvordan man får lenkenavn til linker, hvordan man legger til YouTube-videoer og i det hele tatt. Jeg har lett funnet ut av og brukt de funksjonene jeg trenger.

Men så nå i nyere tid har flere andre bloggere skrevet innlegg om at statistikkene fra blogg.no sin forside ikke stemmer overens med statistikkene en får på sin egen side. Tallene kan være for høye eller for lave ettersom hvilken statistikk en ser på. Disse statistikkene er ikke noe jeg har fulgt med på før nyere tid da jeg selv begynte bli litt mer aktiv å lese andres blogger, og de finner jeg jo enklest på blogg.no sin forside, altså i Topplisten. Så med det har jeg begynt å legge merke til disse statistikkene, men har kun forholdt meg til statistikken som er der.

Jeg har merket meg at en del andre bloggere synes det er irriterende at statistikkene ikke stemmer overens. Med det har jeg tenkt at det er greit å bare ha en statistikk å forholde seg til, så slipper en irritere seg. Men så har det jo utviklet seg en nysgjerrighet på hvilken vei avvikene går. Vil statistikkene på egen side være i snitt høyere eller lavere en statistikken i Topplisten? Og hvordan fungerer dette? Noen har sagt til meg at jeg må laste ned et-eller-annet for å få statistikk på min egen side. Og da blir jeg helt dum. Teknologi, apper, nedlastninger.. hjernen min låser seg. Så en enkel og grei forklaring fra en som virkelig vet hvordan ting gjøres her på blogg hadde virkelig vært på sin plass.

Og hva er alle de greiene som står nedover på venstre side i dette kontrollpanelet? Noen mente jeg burde registrere en avtale med blogg.no så ville jeg kunne få en liten % av den reklamen som allerede ligger her på bloggen. Det er jo reklame som jeg ikkje styrer selv, som jeg ikke kan fjerne. Vedkommende spurte om «hvorfor ikke ta i mot det du ikkje kan gjøre noe med?» Forslaget gikk jo i om at hvis jeg ikke vil tjene de pengene selv så kunne jeg gå foran med et enda bedre eksempel og gi pengene til noen som trenger dem.

Dette var jo et forslag jeg ikke greide slutte tenke på. Jeg styrer jo hele tiden med å prøve samle inn penger til Kreftforeningen og Barnekreftforeningen. Jeg sender bidrag hver måned til mitt fadderbarn i Etiopia gjennom SOS-barnebyer, jeg har medlemskap og er til tider aktivist i Amnesty International. Jeg bidrar til RaisingMalawi og har i flere år vært medlem i NOAH og Greenpeace. De to sistnevnte har jeg desverre måttet pauset gjennom pandemien. Også ønsker jeg å få mer kunnskap om ALS og kunne bidra der.

Klikk på linkene for å bli informert og/eller bidra!!


Så hvis jeg kan raske til meg noen kroner fra reklameindustrien og gi til disse organisasjonene, så er jo det en bra ting. Den ene siden har jo for mye, og den andre for lite. Så hvorfor ikke være litt Robin Hood?

Men spørsmålet er, for det er sikkert lett å få til avtale, men hvordan får jeg pengene? Jeg vet jeg får fradrag på skatten for veldedighet, for dette har jeg drevet med i mange år. Men hvordan får jeg pengene for å kunne gi videre?

Den linja til venstre, kontrollpanelet kunne jeg stilt mange spørsmål om. Feks ‘sider’, hvilke sider? Og hva er Metapic? Høres ut som blanding av drugs og sex, men skjønner jo at det er noe helt annet.

Ble dette mye rør? Kanskje bloggsupport bare er skremt? Bunny Trash er noe for seg selv, jeg vet det, men hvis noen har enkle, gode og tydelige svar/forklaringer, så får dere stjerne i boka av søppel-kaninen 😜😘


Jeg har noen temagrupper som oppdateres etterhvert som det legges ut nye innlegg på denne bloggen. Håper dere vil være med der, og forhåpentlig like og dele innlegg slik at de når ut til flest mulig.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bloggsupport #blogg #metapic #sosbarnebyer #sos #barnebyer #barnekreftforeningen #kreftforeningen #amnesty #barn #ai #amnestyinternational #malawi #etiopia #raisingmalawi #noah #greenpeace #dyrsrettigheter #als #veldedigeorgsnisasjoner #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Er såååå enig..fortsatt mye jeg ikke skjønner inni her, og trenger man hjelp får man ikke svar..nå er kanskje jeg enda hakket mere klønete en dag når det gjelder teknologi verden altså..jeg måtte jo få hjelp til header og bilder og greier..men ja hva pokker er metapic ???
      Stor klem til dere alle 4 ❤

    2. Av og til går det litt tregt ja, men stort sett når jeg har meldt inn et problem så har jeg fått hjelp nokså fort.

      Det jeg har merket av og til er at det henger seg opp etter jeg har skrevet en kommentar til en av de andre bloggerne, og så får man feilmelding. Så mister man hele teksten.

      Ser du er en engasjert person, og det er bra 😊

      Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld 😊

      Purr, purr, fra Toril og kattene

      1. Mistet teksten ja.. det har skjedd meg et par ganger for leeeenge siden, trodde det var pga tregt internett, men der ser man.. ja er veldig engasjert på enkelte områder, jeg mener flere burde vært det, blir litt skuffa over menneskeheten noen ganger. Fin fin kveld ønskes deg oxo 🌹

    3. Okiii, siden eg satte deg på ideén kan eg jo “leke” Support et like øgonblikk:

      Har du lest noen innlegg som noen gjerne kaller for “Klikk-Klikk”? Vel, det er et Metapic innlegg. Me får tilsendt noen mails inni mellom med liste på hvilke nettbutikker/produkter som gir best uttelling. Da kan du lage reklameinnlegg selv på bloggen med ymse produkt. Når noen klikker på linkene du legger ut for du %. Om du ønsker dette klikker du på Metapic i høyre marg på kontrollpanelet dit og aktiverer det. Personlig styyyrer eg helt vekk fra dette da eg ikkje liker denne type reklame på bloggen min, det skjer ikkje!

      For å få betalt for reklamen som allerede ligger på bloggen sender du en mail til blogg.no å sier at du ønsker en Partneravtale. Dette behandler de i såfall og gir deg beskjed. Nå kan eg bare fortelle hva eg gjør: Eg opprettet en profil på Faktura Finans. Hver måned sender Egmont et fakturabilag til meg. Da går eg inn på Frilans Finans, lager en faktura og klikker send (VELDIG enkelt) Da tar folkene på Frilans Finans seg av dette. De ordner med skatten min og betaler meg det eg skal ha og Egmont betaler regningen til Frilans Finans. De tar 6% av det eg har tjent som betaling for jobben de gjør. Helt genialt spør du meg.

      Ang Topplisten og lesertall: Eg har “instalert” Google Analytics, det ligger også i høyre marg på kontrollpanelet. MEN for å kunne aktivere den der må du gå inn GoogleAnalytics.com å starte der, sååå tilbake til GA i høyre marg og aktivere. Dagen der på vil du få opp ALL statistikk på kontrollpanelet ditt. Det er ganske gøy for du kan til en hver tid se hvor mange som leser bloggen din i sanntid. Har du et hårreisende innlegg kan det potensielt være ganske gøy å følge med!

      Dette fikser du enkelt om du vil 😀
      Takk for oppmerksomheten og Lykke til 😀

      Vibbedille 😀

      1. Tusen takk, jeg skal ikke ha noe Metapikk, så langt skjønte jeg.. testen får jeg titte nærmere på på dagtid når jeg er mer våken, har nettopp vært ute og gått ei mil, er sulten og skral 🤪😂 men takk Vibbe 😘

    4. Fikk ikke så himla mye hjelp jeg heller de gangene jeg brukte blogg support, men fant ut av problemene selv etter x antall timer med banning. Dette med å tjene på reklame innleggene burde gått automatisk spør du meg, jeg ante ikke at det var mulig engang 😳
      Lykke til 🥰

      1. Nå har jeg nettopp lest svar fra Vibbedille, og det virker litt komplisert for folk som ikke styrer så mye med data.. ja det kunne bare gått automatisk at bloggere fikk den % samt at en bare oppgir et kontonummer de kan sette inn penger på, men så enkelt er det visst ikke.. 😂 men takk 😘

        1. De vil vel muligens ha denne avtalen med blogger som har gode plasseringer, blir mer reklamepenger av sånt for begge parter 😉 Mulig de derfor har Metapic for den kan alle bruke, så da har jo alle en mulighet for å tjene litt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg