BloggFlax Julekalender Luke 2

Hei hei og velkommen til det som er nest siste dag av BloggFlax Julekalender. Det er lillejulaften nå, og allerede i går merket jeg det godt her på blogg at det er lite aktivitet hva lesere angår, og jeg regner med at det er de som legger ut «hvordan steke ribbe» og sådan som ikke merker mindre aktivitet her, men motsatt.

Regner ikke med noe særlig mer aktivitet her i dag eller i morgen på julaften, men nonetheless så må julekalenderen åpnes og i dag, nest siste dag, så er det den som innehar plass nummer 2 på Topplisten som er den til å bli presentert her og da vinne et flaxlodd fra juleBunnyen 😜

Det er vår alles kjære «Mammapåhjul» aka Vivian Brosvik, firebarnsmoren som er gift med en høylydt og støyende finnmarksværing som er loddvinneren i dag. Denne familien bor ved Bergen og husets fru, Vivian, drifter en blogg som handler om livet på godt og vondt. Hennes liv! «Mammapåhjul» ruler!

I en alder av 36 år ble hele Vivians verden snudd opp ned. På et legekontor rett etter at at hennes yngste barn hadde fylt 1 år, fikk hun en beskjed som få av oss andre kan forestille oss. En beskjed om livets urettferdighet og grusomheter, en beskjed om at hun har ALS, en forferdelig og grusom sykdom.

For noen ville denne dagen utgjort at noen ville ansett livet sitt som over, men Vivian er en kvinne av styrke, en styrke jeg beundrer og ser opp til. Aldri før i bloggverdenen, og sjelden irl har jeg hatt slik beundring for noens håndtering av situasjoner og livet selv, når de daglige utfordringene er på nivå som dette.

Vivian har tydelig skrevet «at det kommer nye dager med nye utfordringer og dager som er fylt med kjærlighet og varme. Jeg har nå levd med diagnosen i noen (6) år, og jeg har erfart at livet er langt i fra over, jeg ønsker derfor å dele min hverdag med dere, for å vise at livet kan være vidunderlig selv med en dødelig sykdom».

Alt Vivian skriver blir skrevet med øynene. Bare dét er jo en forbausende greie, men hurra for at det lar seg gjøre. For med øynene har Vivian gjennom bloggen «Mammapåhjul» blitt en viktig stemme for livets realiteter, hvor stygt system Norges kommuner har der medmenneskelighet og rettferd blir satt til side og en opplever å bli behandlet som et stykke papir som kan gjemmes nederst i en bunke og knebles til taushet. Bare det at når det er noen med Vivians vilje, pågangsmot og styrke så klarer ingen bringe taushet. Vivian gikk til sak mot egen kommune, og vant.

«Mammapåhjul» er den viktigste og beste bloggen som føres i vårt langstrakte land i dag. Første gang jeg begynte å lese denne bloggen ble jeg liggende å klikke meg bakover i tid og lese innlegg etter innlegg fra kveldstid, hele natta fram til snuppen min sto opp for å dra på jobb på morgenen. Tårer som trillet av tristhet og glede. For enn så vondt som det kan være å lese om hva Vivian og hennes familie har måttet kjempe seg gjennom, så er det veldig mye humor i dama, skikkelig knallgod humor, hennes skildringer av sin egen mann, finnmarkingen, er jo hysterisk. En annen ting, hvor tøft er det ikke at Vivian er fan av ekstremsport?

Og ikke bare fan av, men hun er ekstremsportutøver. Min dype respekt og beundring her vil ingen ende ta, jeg er stolt av og beæret over å ha fått litt kontakt med Vivian og jeg bukker dypt for hennes gode sjel. Gratulerer med bloggflax, måtte millionen bli skrapt fram og pengene brukt til noe fullstendig INSANE!!

Av respekt for bloggdronningen og alle andre bloggere velger jeg å la extrasjansen utebli i dag. Jeg ser ikke at noen kan presenteres på en god måte etter å ha skrevet om vår «Mammapåhjul», det ville blitt tynt og blekt. Men i morgen vil det bli flere extrasjanser, så bruk gjerne to minutter på å stikke innom juleBunnyens BloggFlax Julekalender og sjekk ut julaftenutgaven 😜

God jul til deg og dine Vivian!! ❤️

Lytt 👇🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mammapaahjul #vivianbrosvik #bergen #fuckals #fuck #als #bakvendtkalender #bloggjulekalender #blogger #lillejulaften #adventskalender #blogging #bloggflax #mistletoeandwine #flaxlodd #julegøy #christmas #cliffrichard #bloggere #julestemning #jul #bunnytrash

16 kommentarer
    1. Jeg holder med deg i at “Mammapåhjul” fortjener denne omtalen helt alene. Hun er unik, og det er fantastisk at hun står på tross sine begrensninger i bevegelse. Et virkelig stort forbilde i å se lyst på livet og fortsette tross hindringer.

    2. Åååå kjære gode deg, nå kom tårene mine igjen 💓
      Jeg blir så rørt og ydmyk av alle dine fine ord, det er den fineste julegaven jeg kan få 💓
      Vinner jeg en million så tar jeg deg med meg opp i luften neste gang, det hadde vært noe det.
      Adressen vår er Såtevegen 24 5111 Breistein, tusen takk snille deg 🌹
      Riktig god jul til deg og dine Roger, måtte dere få en uforglemmelig julefeiring🎁🎄

    3. Du er nå en fin en du også Bunny <3 Så mye kos du har skrevet om folk i denne førjulstida. DET er like mye verdt som flax-loddet, selv om det jo også er kjempekos for alle sammen 🙂 Håper du og snuppen får en super jul sammen 🙂

    4. Også jeg måtte lese meg bakover i bloggen hennes da jeg ble oppmerksom på den.
      Og nå skriver hun bok som jeg gleder meg til å lese.

    5. Så mye flott framsnakking som du gjort i desember skal man lete lenge etter 😀
      Så vel fortjente ord og flaxlodd til en flott og tøff dame!

      Når det gjelder ribbe, så burde jeg nok ha lagt ut hvordan jeg har ordnet ribba vi skal ha. Tok bilen, kjørte til Meny, og fikk den ferdigstekte ribba delt opp, og lagt i poser. 😁 Slå den du, som troner på toppen ☺ 😉 (måtte bare ) 😄 Hadde sikkert kommet inn på 100 lista da, tror du ikke? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg