Blir dette siste Morsdag?


I Norge råder galskapen, jeg blir helt satt ut av alle ideene som fremlegges. Nå er det slik at ‘Barneloven’ skal oppdateres og Barne- og Familiedepartementet ved Kjell Inge Ropstad (KrF) utreder nå å fjerne, ta bort ord som ‘far’, ‘mor’, ‘kvinne’ og ‘mann’ fra barneloven for å gjøre den kjønnsnøytral.

Jeg orker ikke sette meg så mye inn i dette, for det er som jeg mener, bare galskap. De mener altså at ‘mamma’ skal byttes ut med ‘fødeforelder’?

Det blir bare begynnelsen hvis barneloven blir endret. Etterhvert blir det til at alle skal kalle sin mamma for «fødeforelder». At jeg skal kalle mamma for dét høres bare perverst ut i mine ører.

Hva skal mamma kalle meg da, om hun ikke skal si at jeg er hennes sønn? Avkom? Er det hva barn skal bli til? Kjønnsnøytraliseres til ‘avkom’?

Mødre skal ikke lengre være stolte mødre, en skal ikke lenger ha en stolt mor eller mamma?!

Smak på disse setningene: «Fødeforelder er stolt av sitt avkom».

Skal barn si: «Fødeforelder venter på meg hjemme»?


Debattene går på sosiale media, og i flere debatter leser jeg at folk legger skylden på homofile for dette forslaget og denne utredningen. Det irriterer meg.

Som homofil i et fast forhold beskriver jeg homofile som ‘menn som elsker menn’, og ‘kvinner som elsker kvinner’. Det er slik det er.

Vi har vår kjønnsidentitet uansett hvilken legning vi har, og vi er stolte av hvem vi er, det må vi få lov til å fortsette å være!

Om noen stakkarer er kjønnsforvirret, eller «bare» forvirret skal ikke gå ut over oss andre som er veldig klare over hvem og hva vi er. Skaff dem hjelp i stedet for å prøve å gjøre alle andre forvirret!! Hva med å forbedre helseetatens psykiatriavdelinger?!

De som i det hele tatt tar dette til vurdering kunne trengt seg noen timer hos spesialister tenker jeg.

I en annen debatt leser jeg at det er transpersoner som får skylden. Og det er kanskje med transpersoner dette har startet, ikke vet jeg, men for eksempel journalist Maria Zähler, som selv er transperson, hun har stått frem og sagt at dette er ikke greit.

Maria Zähler skriver: «Jeg, og de aller fleste transpersoner, har aldri bedt om at ordet «mor» skal byttes ut med «fødeforelder», hverken i lovverket eller i samfunnet generelt. Å brukes som påskudd for å dekonstruere kjønn og normer er ikke det vi trenger for å kunne leve verdige liv. Forskjeller mellom biologiske hann- og hunkjønn er høyst reelle, og det må vi alle forholde oss til. Biologiske menn føder ikke barn. Man får ikke noe godt liv av å nekte å akseptere slike helt elementære fakta. Videre er denne politikken som skreddersydd for å skape mer fordommer mot transpersoner».

Dette med å skape mer fordommer er allerede i gang. Som jeg skrev lengre opp er allerede folk forbannet for at dette i det hele tatt er tema. Og pekefingrene rettes mot homofile, lesbiske og transpersoner.

Det å peke på homofile og lesbiske. Eller transpersoner. Eller whichever.. blir helt feil! Både som gutt, mann, sønn, homo og menneske er jeg sterkt i mot dette. Det samme kan jeg si for alle homofile og lesbiske jeg kjenner. Forslag som dette har ingenting med personers legning eller kjønnsidentitet å gjøre. Det har med dumme folk å gjøre. Idioti.


Det begynner med endringer i barneloven. Hva er neste? At barn skal lære på skolen å si «fødeforelder»? Når de skal skrive skolestiler, er dette ordet de etterhvert blir nødt å bruke? Skal de da få lavere karakter på sin skolestil
fordi de omtaler sin mamma for mamma og pappa for pappa? Skal barn presses til en absurd «politisk korrekthet»?

En gang i tiden leste jeg en bok som heter «Egalias Døtre» av Gerd Brantenberg. Lite visste hun den gang at den gale verdenen hun beskrev i sin roman skulle realiseres og forverres i et politisk landskap av idioter (for å bruke et «kjønnsnøytralt» ord).

Det er ingenting galt i å bruke ord som mamma, pappa, mor, far, stemor, bestemor, datter, sønn og så videre.

Å fjerne «mamma» vil fjerne nærhet i forholdet. Vi skaper overfladiskhet. Da går vi bort fra å «verne om» familien. Skal vi liksom ikke ha mødre lengre? «Fødepersoner», blir ikke det litt som ideologien i TV-serien «A Handmaids Tale» der kvinner er konkubiner for diktaturets kommandører?!

For meg er mamma alltid mamma, og dét vil hun alltid forbli ❤️

I går var jeg og kjøpte henne en metallic rød rose med sjokolade og kort som jeg sendte med posten nordover. Jeg skrev «Kjære mamma» og «Gratulerer med morsdagen».

En dag er kanskje ikke det lov?

Folk må få lov å identifisere seg som en ønsker, men det er ikke greit å frata noen sin kjønnsidentitet. Barn må lære forskjellen mellom gutter og jenter, kvinner og menn. Barn (og voksne) må også lære og akseptere at andre identifiserer seg som de føler best. Det er det som er viktig i dag!!

Dette tullet som pågår nå er bare idioti framlagt av idioter, som tydeligvis har lite å ta seg til. Og disse politikerne og organisasjonene som tar dette videre for skattebetalernes penger burde heller fokusere på arbeidet for mer kunnskap, aksept og likeverd!! Det ser virkelig de selv ut til å trenge!!!

Disse personene som ønsker å frata oss vår kjønnsidentitet, vår identitet. Disse er tomskaller!! Er ikke dét passende kjønnsnøytralt nok??!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kjønnsnøytralisering #kjønnsidentitet #fri #barneloven #mariazähler #diktatur #mamma #mor #pappa #far #bror #kjønnsforvirring #søster #bestemor #krf #konkubiner #barneogfamiliedepartement #kjellinge #aksept #fordommer #diskriminering #ropstad #høyre #bestefar #sønn #bfd #likeverd #barneogfamilieminister #egaliasdøtre #datter #handmaidstale #barnevern #fødeforelder

6 kommentarer
    1. Fy Faaaa.Ingen skal kunne ta fra meg mine rettigheter som MOR!!!Blir aldri noe av i mitt liv å fisle med dusteriet!!.

      1. Jeg tenker at om noen vil identifisere seg selv på den måten, så må de jo bare gjøre det. Så lenge du får være hun, mamma, mor og kvinne, og jeg får være han, sønn og mann, så er vel det greit. Det jeg er i mot er å ta fra folk sin kjønnsidentitet, at andre skal bestemme dette, og da skape mer fordommer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg