Ble barnevakt på campingplassen!

Dette er Vanessa, søt liten dukke, ikke sant?

Snuppen min og jeg hadde ganske nettopp kommet frem til hytten vår som vi hadde leid for helga på Montebello Camping Området som ligger i naturskjønne omgivelser i Hedmark fylke, nærmere bestemt i Magnor og har riksgrensen til Sverige som nærmeste nabo.

I hytten nærmest oss hadde to veldig hyggelig damer også nettopp ankommet og vi overhørte ei av dem som kom i prat med ei dame som sammen med sin mann var en av de som bruker bo fast på campingen på sommeren. Hun nyankomne spurte denne «fastboende» kvinnen om det var en baby hun hadde. For i en rosa handlekurv lå Vanessa, som dere ser på bildet. Helt nydelig lite vesen som plutselig vår nyankomne nabo da ble barnevakt for noen timer.

I all verden er det som skjer her? Altså disse to damene hadde aldri møtt hverandre før, og på null tid var hun nyankomne blitt barnevakt for lille Vanessa i denne rosa kurven, det var altså slik at hun fastboende hadde tenkt å drikke noe alkohol og feste litt utover ettermiddagen og kvelden, så da tenkte hun at det var greit med barnevakt.

For meg ble dette bare helt rart. Man overlater ikke en baby til noen helt fremmede som man aldri har sett før, og ikke har vekslet mer enn fem setninger med??!!! What the actual F?!!! Men det skjedde, den nyankomne damen i hytten ved siden av oss tok imot kurven med lille Vanessa, og der var bleier og alt på stell.

Snuppen min og jeg tuslet oss bort, og kikket ned i den rosa kurven. Og der lå hun, helt stille. Ikke en lyd, ingenting. Ikke en bevegelse, øynene lukket. Kunne ikke se henne puste engang. For hun pustet ikke, for hun var en dukke.

Jeg har lest og hørt om dette fenomenet. Men aldri møtt noen selv, som har kjøpt slik en dukke som ser helt ut som en nyfødt baby. De kjøper altså disse dukkene til mange mange tusen og tusler rundt med dem i armene, eller i en vogn, eller i dette tilfellet- en rosa handlekurv, og behandler dukken som sin egen lille ekte baby.

Jeg må ærlig talt si at jeg syntes dette var creepy as fuck!! Obviously var det noe med denne dukke-mammaen… og drita ble hun utover kvelden. Og slik startet snuppen min og meg sitt opphold på Montebello Camping..

«Ankomst Montebello Camping»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#montebello #camping #montebellocamping #kongsvinger #charlottenberg #magnor #ferie #familie #familietur #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Jøss!!! Jeg synes først det var litt rart du la ut bilder av henne skjønner du. Om du fikk lov til det liksom 😀 Den ser jo helt “ekte” ut 🙂 Men får noe rare greier. Må jo være noe MED HENNE ja.. “Moren”…

    2. Har lest om sånne dukkemammaer, ja… veldig spesielt! En vakker “unge”, men hele greia er som du sier litt creepy…. eller veldig…….! Montebello leverer både det ene og det andre… 🙂

    3. Montebello ER vel en annen verden!? Når eg så første innlegget hvor dere ankom hytta tenkte eg i mitt stille: “De 2 der VET å kose deg for dette blir nok litt av helg!” Ganske riktig altså for mer spesielt enn dette blir det nesten ikke, og ja, sånn dukker ER spooky! 🙂 veeeldig spooky…og litt sånn: “Huff da”. Vet at det muligens er terapi for mange, men likevel…

      1. Jo Montebello er en helt «annen verden», ihvertfall slik jeg ser det. Skulle skrive et innlegg om dagene der, men visste ikke helt hvor jeg skulle begynne. Må bearbeide opplevelsene og inntrykkene først, tar sin tid. Kan love deg det ble litt av en helg ja. Neste gang tenker jeg vi tar en dag/et døgn ekstra før vi drar hjem. Dette tok på, og når en da må reise hjem med bagasje og to hunder, ost fra Sverige og det blir buss for tog fra Kongsvinger etc.. har holdt sofaen fra jeg kom hjem. Men tror jeg er klar for en runde i Drammen om et par timer 😊😜

    4. Creepy er ordet ja. Så noen som solgte en slik dukke på finn.no – 25000,- skulle de ha! Dukkene er fine de, er jo rene kunstverk, men altså….nei.

      1. Liksom greit å samle om man har råd og er interessert. Så kan man ha en slags utstilling eller til pynt på et rom eller et par hyller. Selv har jeg jo eget Madonnarom for samlingen min. Man har hver sine greier, men å vandre rundt med en slik dukke i armene som en baby, kjøpe bleier og anskaffe barnevakt.. jeg vet ikke annet ord enn creepy 🙈🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg