Bizzarre opplevelser på byen i går!

I dag har jeg bare slappet av, dere vet, søndag. Søndag er stort sett en hellig sofadag for meg. Bare sløøøve. Har fått en helt ny bok i posten som jeg bygger opp motivasjon til å lese. Den er tykk, det er en biografi, handler om det nåværende britiske monarkiet, og det er engelsk utgave. Faktisk lenge siden jeg har lest en ordentlig tjukkasbok på engelsk. Når jeg har skrevet og postet dette innlegget skal jeg begynne på den.

Ellers startet dagen med en deilig frokost. Varme horn med skinke og smeltet ost. Eggerøre ved siden av. To kopper deilig tassimo kaffe er inntatt, og snart én liter sjokolademelk fra Q. Det er den beste! Q produktene er best, fuck Tine, haha.. så har snuppen min vært ute en tur, så nå har vi også spist deilig fersk sushi som han bragte med seg hjem. Finingen.

Men så var det kvelden i går som jeg skulle fortelle om. Snuppen min og jeg rigget oss til på balkongen her. Musikk, levende lys, varmelampe, foccaccia-krutonger, spekemat, oliven, potetgull, chillidip og noe godt i glasset. Kosa oss masse, og etterhvert kom et par kamerater, da kom det shots på bordet. Chilli-shots fra Chilli Klaus, haha.. ikke alle som nøt det like mye som meg, tjobing.. midnatt tok vi bussen inn til sentrum.

Sist vi var ute så var vi på dette nye stedet som er svært, to etasjer og flere avdelinger. Så nå skal jeg fortelle om opplevelser som jeg finner underlig. Det har seg slik at disse avdelingene stenger til forskjellige tider. Vi satte oss først i en avdeling der de har masse spill, shuffleboards og den slags. Klokken 01:00 kom vakta og sa at de stenger den avdelingen. Da måtte vi gå gjennom en gang inn til en annen avdeling. Den gangen er fire meter, bare noen skritt liksom.

Men (jeg dævver, lol) vi kunne ikke gå gjennom gangen med drink i hånden. Nei, vi måtte gi vakta, en securitas drinkene våre. Så da ga jeg vakta drinken min, så kunne jeg passere, det er snakk om åtte skritt. Så kom vakta og ga meg drinken min. Slik fortsatte det. Én og én, haha.. så utrolig teit. Snuppen min bare gikk med drinken i handa, under to sekunder. Da ble selvsagt vakta sur. Hvorfor kunne ikke vakta bare stå der å se når gjestene passerte liksom? De finner på mye rart altså, hjelpes..

Jada, så satt vi i ny avdeling liksom. Der ble jeg altså vitne til at securitas gikk inn på toalettet sammen med en gjest. De var inne på toalettet sånn to-tre minutter så kom de ut. Gjesten snufsete og jeg kunne tydelig se at han hadde snortet, altså inntatt pulver i nesa. Dét er jo helt koko, hva skjer liksom. Ikke greit slik jeg ser det, men men..

Neste opplevelse er denne eldre mannen, en tynn figur. Kledd med kapteinslue og kapteinsfrakk. Grått hår og langt krøllete grått skjegg. Tannlaus, kanskje han hadde et par tenner, jeg vet ikke. Jeg så ikke noe tenner ihvertfall, men hadde sånn sammenklemt tannlaus munn, haha.. En original som hadde forvillet seg, en som har levd et tøft liv. Man kan liksom se det, sånn løs fri fugl som noen sier. Han gikk til baren og jeg kunne se at de ikke ville gi han servering. Han var ikke full eller utidig, neida, men samfunnet er slik at man dømmer utfra hva man ser. Så da gikk jeg bort i baren og sa at jeg kjøper øl til han og han sitter med oss. Dem likte ikke det, men jeg minnet om at jeg hadde fått med meg at her pågikk ting og tang på dette toalettet, da ble de tause og mannen fikk øl. Morsom figur, hehe..

Så var det nattbussen hjem da. Noen minutter å vente på bussholdeplassen, og jeg tente meg en sigarett. Halvveis i sigaretten kom bussen og stoppet, og allerede før bussdørene var åpnet begynte sjåføren å brøle til meg om røyking. Jeg fikk ikke lov å røyke på bussen, jeg bare «hva er det du brøler om, jeg røyker utenfor bussen», han bare kjefta videre, «det er ikke lov å røyke på bussholdeplassen», da raknet det for meg, «for det første så stod jeg fem meter fra busskuret, for det andre så er det bare oss her, for det tredje så er ikke det noe DU har noe med, hold deg til arbeidsoppgavene dine du, du er sjåfør, ikke prøv å lek moralpoliti til meg». Snuppen min prøvde hysje på meg, men jeg var i gang. Den sjåføren ble taus.

Jeg tenker, hva er greia med å være så jævla utidig. Forsøke ødelegge kvelden for folk som bare er ute for å ha det moro. Samtidig tenker jeg, hva er greia med å provosere folk som har drekki og er halvveis fulle, altså hadde jeg vært en annen så hadde denne sjåføren risikert å fått seg en neve i kjeften, eller regelrett at noen hadde flydd på han. Han var så fordømrade ekkel. Det er ikke rart at det er så mye bråk på byen som det er, virkelig ikke.. husker mine yngre dager da man sang «en bussjåfør en bussjåfør», slik er det ikke i dag nei. Hovedparten av taxi og bussjåfører her i byen er noen utidige bråkmakere, hele tiden er det noe.. blæh..

Haha.. men det ble en veldig bra kveld i går, vi hadde det morsomt hele veien, men i et blogginnlegg tenker jeg det er morsommere å fortelle om de rare tingene en opplever. Altså hva gir dere meg? Avdelingsevakueringer på utesteder, papirsugerør i drinker, securitas som følger gjester på toalett for å ta dop, bussjåfører som holder helvete med kundene sine.. crazy crazy world 2023 🤣

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#drammen #uteliv #norge #bunny #bunnytrash

14 kommentarer
    1. offameg 😅🙈 men høres iallefall ut som om dere hadde en artig kveld 🤗 Så bra du hjalp han litt tannløse…urettferdig at det har blitt “trynetilegg” på byen.. hmm når jeg tenker meg om har det vært det i mange år faktisk..huff..jaja..ta vare på hverandre ❤️ Glad I dere ❤️

      1. Alltid vært trynetillegg, men i disse dager når man skal være så woke og alle disse greiene så skulle en tro at det var blitt mindre slik. Mannen ville sikkert bare inn og varme seg og ta en pause før han reiste videre, dette var ikke en mann som bruker være i Drammen, tro meg denne karakteren legger man merke til, han var som dratt ut av en eventyrfilm, han var visst fra/bor i Mjøndalen. Takk for titten, hyggelig å se deg her inne, fin fin kveld 😊

    2. Jeg er glad jeg bor på landet. Her synger vi nesten fortsatt «en bussjåfør, en bussjåfør»

      Men enig med deg, mye rart på en kveld!

    3. Lese er koselig da. Selv leser jeg The Tommyknockers. Jeg har fått helt dilla på Stephen King sine bøker. Skal samle opp så mange som mulig fremover.
      ser ut som dere hadde en bra og morsom kveld da. sykt det som skjer på byen. Selv er jeg aldri der. det tørr jeg ikke. For mange ekle mennesker der ute. Og alt for dyrt for drinker for min lommebok. Men glad dere fikk en fin kveld dere kan se tilbake på og kanskje le litt av eller riste på hodet. For Gud så mye rare regler og ting man får se og høre.

      1. Aldri lest Stephen King jeg, men leste i bloggen din, ikke så lenge siden at du hadde noe på gang med SK. Selv leser jeg stort sett bare biografier og virkelighet, kan være skumlere det enn noen grøsser. Back in the days hadde jeg ei tid jeg slukte alle filmatiseringer etter SKs bøker, mye dårlig, haha.. men mye bra også. Bylivet er spesielt, men er man flere så er det ikke så mye å være engstelig for, man finner sitt sted som en føler seg vel. Jeg vet ikke hvilke steder som hadde passet for deg, men kanskje et sted hvor damene danser på bordene? Heidis Bier Bar? 😜

        1. Ja, det tar litt tid å lese boka. så koselig å høre at du er innom bloggen min. 😊 Det gjør meg glad. Ja, det hjelper jo å være flere. kanskje jeg tar en tur på lgbtq bar en dag. dama mi sa det var et bra utested i Stockholm. Hvor ligger Heidis?

    4. du har møtt Sheriffen skjønner jeg. Harmløs fyr som dukker opp på Dickens nå og da. Blid som ei sol og lager ikke mye styr men kan nok virke litt snodig. koselig at du kjøpte en øl til han🙂

      1. Sheriff faktisk.. minnet mer om en sjøkapteineventyrfigur av noe slag. Kjøpte han ei øl sporenstraks jeg, jeg liker originale harmløse folk, og jeg vet at det er ikke alle som er like hyggelig med originaler, så da velger jeg å være ekstra hyggelig 😊 forresten er du Nina som jeg kjenner fra Lier/Tranby deromkring?

        1. kaller han sheriffen ja. Han har en tendens til å tigge øl..men ellers bare snill. hvorfor det kallenavnet vet jeg ikke…Jada…det er meg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg