Bare Bunny!

I dag dukket det opp i feeden på Facebook at noen hadde delt et av mine innlegg, hvilket jeg synes er både hyggelig og bra, fortsett med det. Men jeg la også merke til at vedkommende hadde skrevet en egen ingress og omtalt bloggen som Bunny Trash.

Det er bare Bunny nå. Bloggen het lenge Bunny Trash, men det ble endret for nærmere et par år siden tror jeg. Det er ihvertfall bare Bunny nå og jeg har kommet til at det er både bedre og enklere.

Så en annen ting. Stadig får jeg venneforespørsler på Facebook fra folk som har lest et eller forhåpentligvis flere av mine innlegg. Helt fremmede som jeg aldri har vært i dialog med eller møtt. Et minstekrav for å legge noen til i en VENNELISTE er å ihvertfall ha møtt vedkommende. Når folk sender slike forespørsler, men ikke sier et eneste ord, aldri, så kan en jo lure på intensjonen? Er det bare for å kunne se hva jeg bedriver i sosiale media? Snoke? Venner har man da i det minste vekslet to ord med!

Det har også vært forespørsler fra en del medbloggere, og disse har jeg jo hatt dialog med via bloggen og oppfatter som hyggelige mennesker som jeg liker. Men som sagt, et minstekrav for meg er å i det minste ha møtt vedkommende. Jeg har tresifret antall ubesvarte forespørsler på FB, jeg orker liksom ikke gå gjennom dem en gang.

I det siste har jeg også lagt merke til, opplevd, at noen følger med hvilke diskusjonsgrupper jeg er med i på diverse plattformer som Telegram, MeWe og så videre. I all hovedsak Facebook. Og jeg sender melding og ønsker velkommen og forsøker meg på dialog, men får ikke svar. Likevel popper det opp innlegg fra vedkommende i disse i grupper jeg er medlem, og grupper jeg administrerer. «MINE» grupper! Så jeg ser jo at vedkommende er aktiv.

En gruppe jeg administrerer i er «Gule skjorter», fordi jeg er en del av miljøet der. Gule skjorter er aktivister som deltar på demonstrasjoner og kjemper for å ivareta ytringsfrihet i landet her. Når da vedkommede begynner poste sine innlegg i gruppa, uten ingress, uten å følge opp innleggene, delta i diskusjon eller noe som helst, så går jeg ut fra at her handler det kun om å sanke klikk til egen blogg. Det gidder jeg ikke være en del av, at noen skal følge med på alt jeg gjør og melde seg inn i der jeg er bare for klikk og likes. Tema i innleggene blir også mer og mer lik hva jeg skriver om, og det er ganske creepy. Siden jeg er aktivist og deltar så vet jeg jo at disse ikke er det!

I hvert blogginnlegg jeg skriver er det linker nederst hvor en kan bli medlem i støttegruppene til bloggen min. Men det er ikke interessant for vedkommende, for der er det kun Bunny-innlegg som godkjennes. Støttegruppen til Bunny har eksistert i 8-9 år, lengst av alle disse gruppene jeg nå skriver om, men snart den eneste disse «følgerne» ikke melder seg inn. Så med andre ord så er dette noen som ikke er opptatt av et forhold til meg eller støtte bloggen, men utelukkende for å få disse klikkene til egen blogg. Ser på hva jeg gjør for så å gjøre det samme.

Bygg ditt eget nettverk, bygg din egen blogg, skal du være en del av Gule skjorter, følg opp egne innlegg, dra på deg en gul skjorte og møt opp på demonstrasjoner! Å stå opp for ytringsfriheten er mer enn bare ord og innlegg i sosiale media!

Til slutt! Dropp å sende meg venneforespørsler i sosiale media hvis du aldri har møtt meg, dropp det like gjerne også hvis du ikke har et eneste ord å veksle med meg på disse plattformene, dropp det hvis du ikke engang svarer selv på disse nevnte stedene. Dropp å melde deg inn i grupper jeg administrerer utelukkende for klikk. Bare dropp alle de greiene der! Bare dropp det!!

Vær gjerne med i gruppene, men da av riktig grunn!! Dere som ønsker støtte gule skjorter og være aktiv for ytringsfriheten, her er gruppen:

«Gule skjorter»

Jeg verdsetter også støtte eller at du/dere følger Bunny, klikker liker, deler innlegg, kommenterer og får opp algoritmene slik at flere ser bloggen. Jeg er avhengig av den støtten da Facebook faktisk har begynt å dempe og begrense innlegg fra blogg.no. Gruppene finner dere her:

Bunny – rett fra levra på MeWe!

Bunny – rett fra levra på Facebook!

Takk for besøket, og en ekstra tusen takk til dere som er her av riktig grunn. Det være ytringsfrihet, dele bloggen, lese Bunny, ha dialog med meg – dere er best, tusen takk!

Bunny

8 kommentarer

Siste innlegg