Banken sier de skal stenge kontoen min – jeg tar meg en is!

Jeg husker godt jeg var innom DNB for cirka 17 år siden. Snuppen min og jeg hadde nettopp leid leilighet i Drammen, var nylig innflyttet, og jeg skulle sette inn min halvdel av husleien på hans konto da det var ordnet slik at den ble trukket fra han. Jeg ble passelig irritert da jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale 200 eller 250 kroner for å sette inn pengene. Det fordi jeg ikke hadde konto i den banken. Lureri og svindel var vel noen av ordene som dukket opp i hodet mitt. Jeg satte ikke inn pengene, men fikk ordnet det på annet vis.

Nå 17 år etter, i dag, kom et brev i posten fra DNB der det står blablabla.. Myndighetene i Norge og EU stiller strenge krav til oss om har viktig å ha riktig og verifisert informasjon om kundene våre. Dette er vesentlig arbeidet vårt mot økonomisk kriminalitet som er en viktig del av bankens samfunnsoppdrag. Vi viser til informasjon angående oppdatering av din kundeinformasjon som vi har sendt deg innboksen i appen og på e-post. Vi kan ikke se at vi har mottatt oppdatert kundeinformasjon fra deg. Dersom du ønsker å fortsette som kunde hos oss må du oppdatere din kundeinformasjon. Du kan gjøre dette i appen under ‘mer’ profil – info, om deg og økonomien din. Har du oppdatert din kundeinformasjon innen den siste uken kan du se bort ifra dette brevet. Vi må derfor informere deg om at dersom du ikke oppdaterer din kundeinformasjon innen fire uker fra brevets dato vil banktjenestene dine sperres. Dette innebærer at du ikke lenger kan betale regninger, bruke bankkortet ditt, ta ut penger, overføre penger, eller bestille nye produkter eller tjenester. Dersom du fortsatt ikke har oppdatert din kundeinformasjon innen åtte uker fra brevets dato blir kundeforholdet ditt sagt opp. Oppsigelse av kundeforholdet innebærer at alle avtaler og tjenester i DNB sies opp. Alle produkter og tjenester vil bli avsluttet.

Meget underlig å få slikt brev. For første gang i mitt liv får jeg brev fra denne banken. En bank jeg aldri har vært kunde i og som jeg erklærte for en drittbank den gang for 17 år siden, og som jeg da var meget bestemt på at jeg aldri heller skulle bli kunde hos.

Hver dag sjekker jeg emailen min som jeg sikkert har hatt i 15 år. Aldri fått noen email fra DNB. Jeg aner ikke hvilken app de snakker om, aldri hatt noen profil. De har sendt dette brevet til min adresse som jeg har hatt kun i 4 år. Nederst i brevet står der oppgitt et kontonummer jeg aldri har vært borti, og saldoen er 0,00 kr.

Brevet virker ekte nok, men snuppen min som har vært kunde i DNB i hele sitt liv har ikke fått noe brev. Jeg tenker det må koste litt om det er slik at de bruker tid, penger og ressurser på å sende brev til de som ikke er kunder, mens de som er kunder ikke får brev.

Jeg skjønner ikke helt greia, og orker heller ikke tenke mer på det i dag. Skal heller spise is og se på Netflix. Ha en fin kveld alle sammen! 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#dnb #bunnytrash #bunny

8 kommentarer

    1. Det er berre å drite i. Er du ikkje kunde, så er du ikkje kunde. Dei kan jo ikkje stenge ein konto som ikkje finnes.
      Er det eitt svindelforsøk, så er det iallefall ikkje noko å bry seg med.

      1. Ja, ikke sant. Men om det er svindelforsøk så skjønner jeg ikke hvordan den skulle foregå. De ber meg om å oppdatere info, men jeg har jo ikke noen profil, app eller whatever 🤷🏽‍♂️ haha.. vet jo det er mye lureri med at det sendes rare linker og denslags på email, men ikke hørt at noen får brev i posten.. 🤪

      1. Joda, verden vil jo bedras, det vet man jo. Men brev fra DNB.. ikke vært borti det før, men får vel høre om det hvis det er en ny svindel på gang 🐰

    2. Vet om andre som har opplevd det samme. så det er nok at man en eller annen gang i løpet av livet har sagt et ord til en ansatt. Blitt registrert på ren eller annen måte. Samme med andre banker. Tullball sltså.

    3. Dette kan du selvsagt se bort fra i og med du ikke har noe kundeforhold. Min sønn fikk et lignende Mail som han ikke besvarte. Kontoen ble sperret etter en tid. Nå er det ordnet opp i. Dessverre florerer det svindel i meget stor stil på nettet, så dette er ett av tiltakene banken må gjennomføre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg