«Bamsegutt» er ikke den dere tror!!

Se hele dokumentaren her, fire episoder:

👉🏽 «Ingen elsker Bamsegutt» 👈🏽

«Bamsegutt er Grisegutt» er overskriften til Aron Jahnsen på Facebook. Jahnsen er aktiv i Nabovarsel som er en selvstendig organisasjon som jobber primært med å bevisstgjøre folk i Norge hvilke typer mennesker som lever i nærmiljøet vårt.

Jahnsen skriver følgende:

«Jeg tok en tlf samtale med Tore Strømøy som kunne bekrefte at bamsegutt er en dømt overgriper, men Tore Strømøy valgte å ikke nevne dette i dokumentaren siden saken var 30 år gammel, men for å skaffe sympati hos folket valgte han kun å legge frem bamsegutt sin historie hvor han ble misbrukt for over 50 år siden.

Dere alle har vel sett bamsegutt dokumentaren til Tore Strømøy på NRK der Jan Egil forteller om sitt liv og utfordringer etter at han meldte flytting til phillipinene og aldri kom seg hjem igjen da han mistet retten på trygda si.

Jeg har også lagt merke til denne spleisen som nå er på ca 3,5 millioner kr og alle som har donert kr til denne mannen burde også vite at han er dømt for overgrep av 6 barn tilbake i 1991, der han også slapp å sone. Dette unnlot NRK å fortelle!

Påtalemyndighetene sa den gangen at mannen hadde en farlig legning og la ned påstand om ubetinget fengsel for den da 29 år gamle mannen.

Barna sine forklaringer fikk mannen dømt, påtalemyndigheten poengterte også at det er svært viktig og verne barna som ble trodd, selv mente «bamsegutt» at barna drev med hevnaksjon mot han.

Når 6 barn blir hørt uavhengig av hverandre så er tvilen om hevn ikke tilstede, men det er hans uttalelse om at det er hevn aksjon.

Selvfølgelig har en overgriper et motsvar for å beskytte seg selv mot sine handlinger for å fremstå uskyldig, men det er han absolutt ikke. Det startet med lek som endte med overgrep av en mann med farlig legning står det beskrevet i saken til Jan Egil Granfoss «Bamsegutt»

Hadde du donert om du visste den sanne historien om denne «bamsegutt»?

Snart vil nok en annen medie kanal bekrefte hva vi først er ute med å fortelle og vi har tipset media om, for denne saken har vel alle fått med seg?

Håper flere får opp øya for hva www.NabovarselNorge.no sitter på av informasjon om dømte overgripere i Norge.

Håper flere melder seg inn som støttende medlemmer i vårt viktig arbeid. Samtidig håper jeg alle rapporterer den spleisen slik at den blir lagt ned, for den løgnen NRK har presentert for hele Norge.

Nabovarsel mottar ingen støtte av staten eller får noe donasjon i denne størrelsen ordenen men vi jobber for at folk kan bli varslet og opplyst om overgripere.

Takk for at du blir medlem på nettsiden eller donerer støtte via Vipps til organisasjonen

Takk til alle som leser og deler, håper dere rapporterer spleisen til «bamsegutt».

Mvh

Nabovarsel Norge

Vipps : 619500
Støttekonto: 9230 26 85098


Hele teksten over er skrevet av Aron Jahnsen grunnlegger og leder av organisasjonen Nabovarsel Norge. Og med denne informasjonen, som han har publisert, og jeg som utsatt for overgrep selv som barn, og vel vitende om konsekvensene det innebærer i livet i all ettertid så støtter jeg ikke spleisen til «Bamsegutt», forøvrig et sinnsykt kallenavn på en dømt pedofil overgriper!!

Bunny

👉🏽 Debatten om «Bamsegutt» 21. november 👈🏽

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bamsegutt #bunnytrash #bunny

157 kommentarer
    1. Kan ikke denne mannen få en sjanse nå 30 år etter. Dere ødelegger denne familiens siste håp.

      Håper ingen støtter dere. skaden har jo allerede skjedd. Dere ødela 3 menneskers sjanse til et bedre liv. Nå blei jeg virkelig trist. At det går an å være så ond som dere

      1. Pengene bør overføres til de misbrukte barn som fikk sine liv ødelagt. Jeg sympatiserer ikke med overgripere, da i særdeleshet ikke pedofile overgripere, å la pedofile gå ustraffet og fritt i samfunnet og fortsette sitt virke, det er hva jeg synes er ondskapsfullt. Å sympatisere med gjerningspersoner, og ikke engang nevne de utsatte, er helt absurd slik jeg ser det 🐰

        1. La ungene som ble misbrukt få dele dem mellomseg.Han trenger ingen penger, la han bli i utlandet.

          1. ENIG! Han har skadet 6 (som vi vet om) BARN med seksuelt misbruk. Han er en pedofil overgriper. Det er helt bortenfor absurd at det skal bli laget en dokumentar serie om han og hvor synd det er på han, uten å engang nevne hva han har gjort?!?!?! Jeg FATTER ikke. Det er NOK av andre uskyldige mennesker som er sviktet av staten, for å si det mildt! og denne mannen får folk til å samle inn flere millioner kroner til han?!?! Det er helt sjukt. La ofrene for den verste kriminaliteten som finnes få pengene. For en jævla GRIS han er. Tror dere ikke at han fortsatt har disse følelsene om barn selvom han ikke handler på de lenger?!?!? Jeg er sjokkert. og hvorfor i helvete kalles han BAMSEGUTT?! Jeg spyr. Alle som støtter denne mannen er de som SVIKTER! Det er INGEN unnskyldning at hans dom er 30 år når det gjelder SEKSUELLE OVERGREP MOT BARN. Les det igjen: SEKSUELLE OVERGREP MOT BARN!

              1. Hvem sier at ikke disse ofrene som nå er voksne, selv har blitt overgripere? Vi vet ingenting. Et av ofrene har sagt at denne hendelsen ikke har fått noen psykiske konsekvenser for ham.

        2. men at Bamsegutt selv har blitt sexmisbrukt skal glemmes,for det er ikke så ille som at 6 barn har blitt tatt i? hvor i himmelens navn er logikken??

        3. Hei
          Er det ikke sånn at en som er blitt misbrukt seksuelt som barn, de blir av og til overgripere selv?
          Kommentar?
          Uten at jeg har noe som helst for pedofile.

          1. Jan Egil ble visstnok utsatt for overgrep for 50 år siden, og begikk selv en rekke overgrep for 30 år siden, jeg blir ikke sjokkert om det vil dukke opp flere fornærmede nå etter dette. Men om han ble overgriper fordi han var utsatt for overgrep selv, hvordan skal man vite det? Jeg tenker det kan du svare på like godt eller dårlig som jeg 🐰

      2. hvem er ond? noen som advarer andre mennesker som ikke vet om at en dømt pedofil, som utgir seg for å være ett overgrepsoffer å gjør seg så stakkarslig, kun for å leve på andre mennesker å for å tigge til seg mest mulig penger. nei vettu hva den her må du lengre på landet med

              1. Det går sikkert bra som det er. Vi skjønner hvor du vil. Stygg sak dette, dokumentaren skulle aldri vært laget med denne mannen som hovedperson, og spleisene skulle aldri vært opprettet 🐰

                1. DOKUMENTAREN ORKER JEG IKKE Å SE FOR DA SPYR JEG.
                  MEN DET SOM ER RART ER AT JEG HAR JO SETT MANGE GANGER PÅ NRK NYHETER AT FOLK HAR OPPRETTET SPLEIS. NOEN GANGER FÅR DE KANSJE LITT FOR LITE, OG ANDRE GANGER KANSJE LITT FOR MYE, MEN JEG KAN IKKE HUSKE Å HA SETT ET UVERDIG FORMÅL NOENGANG. LITT RARE FORMÅL ?. JAJA, MEN DET ER GREIT.
                  I DETTE TILFELLET: HVORFOR GIKK DET IKKE AV HUNDRE ALARMKLOKKER HOS BÅDE NRK OG SPLEIS.
                  ER DET LIKSOM BARE Å STARTE NOE, OGSÅ ER DET INGEN KONTROLL I DET HELE TATT.
                  OG DA SKAL JEG TIL SYVENDE OG SIST PRØVE Å KOMME TIL POENGET: HVORDANHVORFOR GA NOEN PENGER TIL DEN DÆVELEN.
                  JA DA JA DA, JEG GJORDE NETTOPP FEIL SELV PÅ NETTHANDEL. BOMMET PÅ MODELLNUMMERET PÅ HANDSFREE TIL TELEFON.
                  MEN JEG HADDE IKKE BOMMET OM JEG SKULLE BETALE TIL JESUS ELLER DJEVELEN.
                  DA SER MAN DET LIKSOM VELDIG KLART.

                  1. Jeg vet ikke hvorfor alarmklokkene ikke gikk hos Spleis, mens hos NRK visste de om alt dette før de i det hele tatt laget serien, de bare brydde seg ikke. En halv million mennesker har sett dokumentarserien, så det viktigste for dem er vel seertall, ikke menneskeliv, ikke de som har blitt utsatt for overgrep, ikke familien til denne mannen osv.. helt for jævlig! 🐰

                    1. DOKUMENTARFILM SOM UTELATER FAKTA MED VILJE !!!!!!!.
                      Å BESKRIVE DET !?!?.
                      JEG ER FLINK TIL Å BANNE, MEN HER KASTER JEG INN HÅNDKLEDET FØR JEG BEGYNNER. MÅLLØS.

      3. Ond??? Å ville få frem rettferdighet for barn som er utsatt for overgrep. Tenk hvor urettferdig det må føles for disse, at denne mannen blir millionær? Det får iallefall holde med flybillett hjem og nøye overvåking fra barnevern og myndigheter.

        1. Forsåvidt enig, men ikke glem at de fleste såkalte barnevern og institusjoner er rene mekka for pedofilsvin/overgripere osv. Mest synd er det for kona og gutten, som er helt uskyldig og kanskje uvitende om dette.

      4. Uhm. Det klarte han vel fint selv? Tror ikke du skjønner va overgrep gjør med folk og ka skje enda mer på et barn. Mor og barn kan fint få hjelp, men uten en overgriper rundt seg.

      5. tydelig at du støtter Pedofili med andre ord slik som du ordlegger deg på vegne av en grisete overgriper….har du noen skjeletter i skapet selv kanskje siden du utøver såpass sympati for dette mennesket? eneste som er trist her er synet ditt som viser hvor naiv og dum man virkelig kan bli.
        håper han råtner der nede for det han selv har påført andre.

      6. Bamsegutt får komme hjem til Norge, så ingen har ødelagt noe for denne pedofile mannen.
        Slik du ber om at pedofile skal gis en sjanse, er det som kan ødelegge liv og familier. Ikke noe annet.

      7. Bare en likestilt kan si noe sånn. Tenk på hvordan de 6 uskyldige har måtte lide pga han. Og i tillegg stiller jeg meg kritisk til at ban nettopp valgte å flytte til Filippinene.

      8. Kom ikke her å snakk om hvem som ødelegger hvem her!!! Hva med de barna han har ødelagt??? At du bare klatter over hva han har gjort sier det meste om deg!!! Skammelig!! 🤬

      9. seriøst, han skal ha sympati 50 år etter sitt overgrep men hans offer skal ikke få sympati 30 år etter?!?! hvordan tror du de føler det, når 4millioner blir samlet inn til overgriperen dems?!😱🙈

      10. Nei denne grisen må ikkje få ei krone av det som er innsamla. Gi pengene til matutdelinga til Frelsesarmeen. Han og familien må gjere verte stående på Filippinene. Norge må beskyttast mot slike overgripere.

      11. I utgangspunktet er jeg enig. Har en sonet ferdig (-om så en aldri så mye mener straffen er for lav, er ikke det den dømtes feil), har en gjort opp for seg og dermed få starte med blanke ark.
        Samtidig er dette med pedofili- og det samme med dyr (husker ikke hva det heter) seksuelle legninger som innebærer en overveiende fare for gjentagelse dersom de forblir ubehandlet. Seksuelle overgrep er, som kjent, en ugjerning som forvolder offerne store skader, hvilket en faktisk er nødt til å ta med i betraktningen når det kommer til disse tilfellene. (Hvorvidt den nabovarsel-greia er veien å gå i så måte, kan sikkert diskuteres, men non the less, altså). Videre skal det i all rettferdighet også nevnes at han fikk denne dommen i det tidsrommet hvor det fremdeles hang igjen litt av den heksejakten som rådet siste halvdel av 80 -tallet, hvilket ble tatt til et helt nytt nivå med Bjugn-saken. Det var jo unektelig en del som ble uskyldig dømt for utuktigheter i den perioden.
        – Men samtidig fikk vi jo også en oppvask i etterkant der folk ble renvasket, så før jeg ev. har noe mer info enn det som foreligger, så anser jeg dommen for korrekt inntil altså noe håndfast eventuelt skulle fremkomme som peker i motsatt retning. Samtidig skal det sies at det som gjør meg tett opp til hellig overbevist om at den her fyren er ‘guilty as sin’ ikke først og fremst er grunnet i den foreliggende dommen, (da jeg ikke har lest premissene for denne), men at vi altså har å gjøre med en hvit, pedofilidømt mann som setter seg på flyet med en enveisbilett til Filipinene.. – You do the math!!..

      12. Med et tenkt eksempel, om enn satt VELDIG på spissen, se for deg følgende:

        Om 20 år lager brasiliansk tv en reportasje om en nordmann som har levd utvandret der etter å ha ansett seg utestengt, uønsket i Norge, hvor han tilsvarende følte seg veldig dårlig behandlet. Ikke alle fakta kommer frem, men det oppnås å skape en veldig sympati for den stakkars nordmannen…og det samles inn penger til mannen…

        …en viss Anders Behring Breivik…

        See my point?

      13. Om det var ditt barn skulle du sagt det samme? Norge nærmest støtter overgripere og pedofile. Det er på tide at folka reagerer. Sykt at han får lovt å ha familie i det hele tatt

      14. Hva skal han med 3 millioner for en flybillett? Plus han skrev at han aldri skulle returnere til Norge

      15. Regner med du er som han! hva søren vet du hva den ekkle mannen driver med I utlandet, forgriper seg på barn der nede ?

      16. Med uførepensjon fra Norge og kone som jobber kan de ha det veldig godt økonomisk i Cebu.
        Skole er gratis. Ny i phone hadde sønnen også så……

        1. Det er vel avklart mye som ikke stemmer i denne saken. NRK bestemte seg jo plutselig for å aldri publisere denne dokumentaren igjen, på tross av at det egentlig bare var å legge til at mannen har en sedelighetdom på seg 🐰

      17. Her er en tingrettsdom pm slike saker:

        Strafferett. Hensynsløs atferd. Krenkelse av privatlivets fred. Straffeloven § 266 og § 267.
        Sammendrag En person ble dømt til fengsel i 1 år og 3 måneder for motarbeiding av rettsvesenet, trusler mot og hindring av offentlig tjenesteperson, hensynsløs atferd, krenkelse av privatlivets fred, og trusler. Videre ble han dømt til tap av retten til å inneha brukerkonto på Snapchat og Instagram i tre år, i tillegg til å måtte betale oppreisning til 41 fornærmede. Han hadde ved flere tilfeller oppsøkt ulike steder hvor han mente at overgrepsdømte personer bodde, for så å gjengi dette i sosiale medier og på podkast. I sosiale medier hadde han også delt informasjon, bilder og video av folk, sammen med inngripende beskrivelser av disse. (Sammendrag ved Lovdata.)

        https://lovdata.no/dokument/TRSTR/avgjorelse/tosl-2021-29616

          1. Og dét rettferdiggjør noens handlinger? Pedofili og overgrep er greit fordi noen fikk en strengere dom for noe annet? Ja dét høres jo vettugt ut…

    2. Jeg satt med en merkelig følelse hele tiden mens jeg så denne serien,jeg følte også at Tore ikke fortalte alt han visste. Jeg syntes synd i barnet Jan Egil men følte en sterk motvilje mot mannen. Denne følelsen har jeg opplevd før,både som barn og voksen og det har vist seg å stemme.Nå ender denne mannen opp med millioner på bok og jeg føler også at en dyktig og respektert journalist har mistet noe av sin troverdighet og respekt.

    3. Denne tlf samtalen burde komme i media/frem slik at alle kan høre og ikke bare at det blir en påstand enkelte kommer med. Hvem vet om det som skrives het er sant ? og hva med kone og barn ? i tillegg er det 30 år tilbake og han burde vel da få hjelp om han kommer til Norge .

      1. Saken har jo vært i media, Rogaland Avis, den gang han ble dømt. Og det kommer vel mer fremover.. om du vil hjelpe han til Norge er opp til deg. Jeg vil ikke 🐰

        1. I artikkelen står det ikke navn, Aron påstår han har pratet med Tore og den samtalen må deles som lydopptak

      2. Jeg mener ikke å ta Bamsegutt i forsvar på noen som helst måte, men telefonsamtalen til Tore Strømøy høres fullstendig usannsynlig ut. Til tross for sin folkelige fremtoning, så er Strømøy en profesjonell og erfaren journalist. Det er helt utenkelig at han skulle bekrefte at Bamsegutt er en er en dømt overgriper til en tilfeldig person som ringer ham.

        1. Det kan så være, likesåledes er det nå engang bekreftet alle gitte opplysninger, uansett om Tore har pratet med noen eller ei. Nå er det jo også slik at både Tore og NRK visste om bakgrunnen til denne mannen og likevel valgte å utgi denne dokumentaren og eksponere både sønnen og kona. Med andre ord har NRK og Tore satt denne mannens liv i fare i tillegg til at de har ført hele Norges folk bak lyset 🐰

    4. Oj….heldigvis ikke en spleis eg “falt for”…
      Det er en ting at folk kan forandre seg, men noen ting finnes ned 0 tilgivelse for…ferdig snakka!

      1. Vi skulle synes synd på mannen for de overgrep han selv ble utsatt for 50 år siden, og tilgi alle de overgrep som skjedde for 30 år siden? Nei, de holdt det skjult.. og rettferdiggjør det ene det andre? Er dette noen man vil hente hit og ha gående fritt i samfunnet? Burde ikke disse pengene gå til de misbrukte barna heller for?

        Jeg er opprørt!! 🐰

        1. Kan henge meg på at det er synd på han for det han selv var utsatt for, men om han selv har misbrukt barn blir ikke det et utligning…hadde han der i mot skutt sin egen overgriper kunne eg gitt han mer sympati.

          1. Word! Og når de først skulle dra overgrep inn i saken, så kunne de fortalt hele sannheten, så kunne vi andre vurdert på en riktig måte om sådan spleis er noe man vil bidra til 🐰

    5. Hmm.. forferdelig trist at ikke alle fakta er blitt lagt på bordet i fra dag en 😔 Jeg har selvfølgelig fått med meg at denna personen er blitt omtalt i media, men ikke har jeg – og ikke kommer jeg til å se den dokumentaren..langt mindre delta på spleis.

      1. Da jeg hørte om denne saken i første omgang var tanken min å bidra til spleisen. Men da var den kommet til 1,6 millioner. Fy faen så uvel og dårlig jeg hadde blitt etterpå om jeg faktisk hadde gitt til spleisen. Jeg har ingen tvil om at veldig mange som har blitt utsatt for vold i nære relasjoner, overgrep som barn og så videre har bidratt til denne spleisen. Jeg vet at mange sitter igjen og er både kvalme og uvel for å ha sponset over 3,5 millioner til en mann som har ødelagt en rekke barns liv. Å være en utsatt for slike overgrep, og ha bidratt til veldedighet til en pedofil predator.. NRK burde skamme seg for dette!! 🐰

        1. Ja det jeg tenker er at hadde de huta seg å lagt frem all info med en gang, kunne folk faktisk ha tenkt igjennom om detta er en person de ønsker å støtte – både økonomisk og ellers. Jeg føler virkelig med de som har vært med på spleien og som nå kjenner på den ekle følelsen av å bokstavelig talt ha blitt lurt til å dele av omsorgen og hjertegodheta si 😔

              1. Dersom dette stemmer, er det ufattelig kjipt å la Bamsegutt få all den eksponeringa i media i håp om at noen skal hjelpe han. Det er sånn at jeg håper denne Aron ikke har rett, men noe sier meg at han har det…
                Det var skuffende av NRK å holde dette tilbake.

                1. Dette stemmer. Ikke bare skuffende av NRK, men helt for jævlig, jeg var på vei til å sende uføretrygden min til faenskapen 🐰

    6. Han har en sønn. Og om det dere skriver her stemmer så er det en enda bedre grunn til å få dem hjem. Om han ikke har endret seg må kona få mulighet til skilsmisse og gutten må få mulighet til å få vanvittig mye bedre hjelp enn det faren fikk. Jeg hadde nok ikke donert til spleisen om jeg hadde visst dette, siden det allerede var mer enn nok til at de skulle komme seg hjem der da jeg donerte. Men hjem må de.

    7. Mange her som glemmer noe viktig. De som selv har blitt utsatt for seksuelle overgrep og vold som barn, har større sjanse for å igjen begå seksuelle overgrep mot andre som voksen.

      les på symptomer og senskader av seksuelle overgrep. denne mannen burde hadd hjelp, ikke bare fått penger.

      barnehjem er heller ikke et hjem,men institusjon med lite omsorg. mannen trenger omsorg først og fremst og trygghet. først da vil det bli bedre.

      han trenger ikke mer skam på seg. likevel har Norge sviktet..han burde først og fremst ikke bli sendt på barnehjem som liten, men heller at foreldrene da fikk hjelp lokalt til å oppdra ham (barnepike).

      dette er å noe Norge kan lære av og hele systemet . det finnes flere som bamsegutt som er sviktet. lær av dette at det bør ikke bare gies penger og støtte,.men også fysisk hjelp som terapi og behandling.

      sykehus og psykiatri bør ikke bli nedlagt en etter en som de gjør. dette er alt en årsak til hvordan systemet i Norge er og hvor galt alt sammen er.

      1. Selv var jeg utsatt for overgrep i en rekke år. Å bli lurt til en spleis til en pedofil overgriper som har forgrepet seg på MANGE barn er rett og slett forkastelig 🐰

      1. Det avisutklippet i innlegget her er fra Rogaland Avis. Men følger du med på FB så har folk begynt å dele andre utklipp fra andre aviser også 🐰

    8. Uten å ta hensyn til rett eller urett i denne saken, fordi jeg ikke kjenner noen som, er det i alle fall vel kjent at de som blir misbrukt, ofte begår overgrep selv.
      Dersom hovedpersonen her er dømt for slikt, ligger det mer enn en generasjon tilbake i tid, og forholdet er oppgjort ved soning. Det er dokumentert at han selv har vært utsatt for grove overgrep og omsorgssvikt i det offentliges varetekt da han var barn/ungdom. Man kan ikke bruke dette mot han i dag.
      Han er sviktet av det offentlige gjennom hele livet. Vedkommende og hans familie trenger hjelp. Å dra fram en eventuell gammel og sonet sak for å ødelegge livet hans på nytt, smaker ikke veldig av intelligens.

      1. Ååå.. man kan ikke bruke dette mot han i dag? Vel da burde det ikke blitt tatt med i saken at han ble utsatt for overgrep for 50 år siden, mens det ble holdt skjult om og fortiet at han har begått MANGE overgrep selv i ettertid. Hvis du tror legning endrer seg over natten så bør du tenke deg om flere ganger. Spleisen bør sendes til de han har forgrepet seg på, for meg er det mer rettferdig enn 3-4 millioner på konto til en pedofil overgriper 🐰

        1. Har denne mannen begått «mange» overgrep i ettertid, skriver du? Hva betyr det? Mener (vites det med sikkerhets) du at der er flere enn de som er omtalt i dommen? Dette forstår jeg ikke. Kildereferanser, aviser etc.?

    9. Jeg prøvde å “blåse” opp det avisinnlegg dom var lagt ved, men det ble svært utydelig og helt uleselig. Kan du legge ved en link slik at man kan få lest det?

      1. Det er ikke verre en å søke Rogaland avis og overskriften. Hvis du søker på gitte opplysninger så vil du finne en rekke artikler om saken. Ser st det florerer i sosiale media nå med artikler og spleisen er satt på pause 🐰

    10. Det er lett å dømme noen basert på hva man leser i media som for øvrig er et veldig kraftig verktøy til å spre sladder.
      Han gjorde en feil for mange år siden, har han gjort noe mer siden?
      Er det riktig å dømme han til evig fortapelse basert på fortiden?
      Det er forskjell på å stjele en bil og misbruke et barn, det skjønner de fleste.
      Skjønte han det?

      Jeg støtter ikke spleisen og forsvarer han heller ikke for hva som har skjedd, men evig fordømmelse er en ganske sterk ting.

    11. Jeg ble nettopp kastet ut av diskusjonsforumet Diskutopia for å uttale at man skal være ganske grisete selv for ikke å støtte arbeidet til Aron Jahnsen.
      Jeg har ikke vært aktiv på et diskusjonsforum på over 15 år, men kjente at det boblet over når jeg leste et innlegg, av det som må ha vært en overgriper skrive, “det kan da vel ikke regnes som et overgrep hvis en voksen mann har strippet et barn nakent for så å stryke vedkommende litt på kjønnsorganene”. Det aller verste var støtten vedkommende som hadde skrevet det fikk av sikkert 10 stykker på få miniutter. Fy faen for et grisete forum Diskutopia er!

      Keep it up Bunny!

      1. Diskutopia er bare en liten bit av et større bilde. Slik jeg ser det er det skremmende mange som ikke vet hva seksuell legning er og hva overgrep kan gjøre med mennesker 🐰 glad jeg ikke har barn.

        1. Det er godt å høre deg adressere problemet ved roten, Bunny. LEGNING. Dette er dessverre ikke et allment akseptert begrep for overgripere enda. I dokumentaren ‘Insider spesial med Tuva Fellman’ intervjuer hun psykolog Svein Øverland, som sier at pedofile ikke kan bli kvitt den seksuelle tenningen mot barn. Han kontrer med å si at ‘jeg kan ikke bli kvitt min heteroseksuelle legning’, noe som helt klart må tolkes dit hen at dette er en legning. Forøvrig en elendig dokumentar i mine øyne og temaet legning skulle blitt belyst mye bredere.

          Enig med deg, det er utrolig mange ignorante mennesker som ikke forstår konsekvensene av hva overgrep mot barn og kvinner gjør med de overgrepsutsatte og deres familier. Og som tror at når man er ferdig sonet (latterlig lave dommer!!) for overgrep, aldri kommer til å begå overgrep igjen. Les boka ‘Nabovarsleren’ av Jo og Aron.

          Faen, jeg blir kvalm av majoriteten av befolkningen i dette landet som mener man er ‘fri fra sine synder’ når gjerningsperson har sonet en dom på 1 år og noen måneder for ugjerninger som ødelegger de utsatte for resten av deres liv. Det er kanskje noe religiøst som henger med oss fra de Hårfagre-tider?

          Takk for spalteplass i bloggen din. Tok ikke forgitt at jeg kom til å få det etter utkastelsen av “diskusjonsforumet” Diskutopia.

          1. Jeg mener bestemt at dette burde vært med i NRK-dokumentaren så kunne folk bidra med alle relevante fakta på bordet. Jeg var på vei til å bidra til spleisen selv, og hadde jeg gjort det så hadde jeg nok blitt enda dårligere av saken enn jeg allerede har blitt. Å lure folk til å støtte en overgriper med 4 millioner kroner uten en tanke til de han faktisk forgrep seg på, burde være straffbart! 🐰

    12. Så først dokumentaren på TV og synes veldig synd på Bamsegutt og familien hans. I dag fikk jeg høre om saken der han hadde blitt dømt for seksuelle overgrep for 30 år siden. Vanskelige sak dette. En som har blitt utsatt for seksuelle overgrep og er “tilbakestående” har nok en stor mulighet for å gjøre noe slikt mot andre. Det er tragisk at dette har skjedd og sikkert helt forferdelig for de som ble utsatt for dette. Sikkert uhyrlig vanskelige og vondt for dem å se programmet på TV. Samtidig fortjener hans kone og barn en rettferdig behandling. Sønnen ønsker å bli elektroingeniør. Hvilken framtid har de på Filipinene? Jeg synes de bør få komme til Norge, men la de ikke få “noe ekstra” en reisen hjem til Norge. La evnt Bamsegutt stå fram og beklage til “ofrene” og gi dem pengene som er “til overs” av innsamlingsaksjonen etter hjemreisen. Det synes jeg er mest riktig. La oss være menneskelige og ikke dømme for mye for lenge!

    13. Spørsmål ! Er det større sjanse for att han faller tilbake og gjentar en 30 år gammel dom hvis han får støtte omsorg og grenser og en ny start i Norge ! Eller er det større sjanse for att han faller tilbake i gamle mønstre ved å bli hatet ? For det viktigste er vell att historien ikke gjentar seg ? Bare ett spørsmål ? Lurer litt på resonnementene til de bak de forskjellige meningene ? Hilsen Undrende

    14. Det ble opplyst i programmet at Bamsegutt var ikke så god til å forklare sin sak. Det var et problem Fritz Moen også hadde.

      Dessuten Bamsegutt ba kun om billetter hjem. Det ble videre fortalt familien ønsket seg et rimelig hjem med lån. Han ba ikke om penger til et hus.

      Det er ikke hans feil at folk ga for mye beløp samlet. Det tydeligvis noen som ble sjalu og måtte sette den stakkars fyren i gapestokk for å rippe i en 30 år gammel sak angivelig om beføling. Han er ikke dømt for noe mer. Jeg syntes ikke det forandrer saken, og Tore har laget et godt program. Dette gjør det bare verre, med tanke på hva barnevernet har bidratt til skade i hans liv. Jeg vet om flere som er blitt dømt for overgrep etter barnevernets “gode” omsorg.

    15. Hvorfor klarer man ikke å finne en link til det faktiske avis oppslag ? Finner eller ikke noe om overgriper når jeg søker på nett om dette i året 1993. Har et stort behov for fakta !! Ikke bare utydelige bilder av hva som antas å være en reportasje fra avisen.

      Har selv delt dette på Facebook, men blir nok å slette uten fakta opplysninger

    16. Unnskyld meg, men dette er drøyt. Det er så tydelig at her er det null kunnskap om traumer og psykiske funksjonsvariasjoner.

      Mannen er blitt traumatisert og direkte skadet av det norske systemet. Han er utsatt for vold og overgrep selv. Han har i tillegg tydelig mangel på opplæring i sosial kontakt og ikke minst seksualitet og mellommenneskelige relasjoner.

      Ja, kanskje har dette endt i at han har skadet andre. Og dette tar ikke bort fra de grusomme opplevelsene til de eventuelle ofrene. Men her har Norge på mange måter skapt problemet og videre latt dette mennesket gå fritt i samfunnet uten å ta inngripen. Det krever ikke et helsepersonell for å se at han har trengt hjelp. Dette er grov uaktsomhet og en stor del av skylden kan man legge på NAV, helsesystemet og barnevernet i Norge. tillegg har dette skjedd tilbake i tid, slik jeg oppfatter det.

      Det tryggeste man kan gjøre i denne saken er å få ham til Norge og gi han og ikke minst sønnen hjelpen de trenger. Hvis målet oppriktig fra din side er å unngå at dette skjer igjen burde det faktisk være i din interesse at mannen får god og målrettet helsehjelp av fastlege og psykolog, som har full oversikt over livshistorie og sykehistorie. Det får han i Norge.

      Jeg oppfatter at du har som intensjon å være en destruktiv drivkraft i denne saken mer enn at du ønsker å hjelpe noen som helst. Det skinner igjennom, da din versjon av en løsning er det som potensielt skaper flere offer, ikke færre.

      Tenk deg om.

      1. Måten du åpner og avslutter din kommentar sier litt om deg. Men det som er bra oppi alt dette, det finnes gode psykiatere 🐰

    17. Jeg gikk på skole med»bamsegutt» han gikk i spesialklasse for han var litt enkel ble det sagt.han var veldig stor for alderen så han ble mobbet hele tiden men tok aldri igjen,flere av de minste ba ham hive de opp i lufta noe som fikk han til å føle seg godtatt så det gjorde han ofte.aldri i alle åra jeg kjente han gjorde han noen vondt.jeg hvet om minst to menn som har blitt dømt å sent i fengsel for noe de ikke har gjordt pga hevnlystne kvinnfolk.at foreldre var redd bamsegutt er forståelig for han var veldig stor for alderen,men overgriper har jeg vanskelig å tro at han er.jeg venter å ser hva som skjer når saken blir tatt opp igjen(30 år senere)

    18. Gleder meg til saken blir gjenopptatt så er det flere som kommer til å bli skamfulle her inne,har kjent bamsegutt fra første klasse.han ble mobbet daglig pga han var meget stor og enkel.han tok aldri igjen og når de minste barna ba han om å bli kastet opp i lufta så lysnet han opp,det var det nærmeste aksept han fikk.selv om det er over 30 år siden overgrepene som foreldrene mener skjedde.norske aviser kan virkelig lage livet surt for folk som ikke har evnen til å forsvare seg.

    19. jeg må si at jeg ble uvel av å lese saken. Jeg så ikke første episode. Og etter å ha lest nye fakta så må jeg si at jeg kommer ikke til støtte saken.

      Men det som slår meg også er at han dro til Filipinene og for de som kjenner til hvordan mange overgripere tenker så er det sånn at jeg mistenker at han valgte det landet av mange grunner. En gang overgriper alltid en fare for nye overgrep

    20. Ja, kom nå eigentleg sanninga ut?
      Eg hugsar godt denne saka, som pågjekk omtrent samtideg med Bjugn saka, og var omtrent like mykje opphausa på lokalt plan, som Bjugn saka var på landsplan.
      Det kom fram då, at foreldra hadde drevet påverkning av borna før saka vart anmeld.
      Ein nabo av han frå den tida, som eg jobba saman med, stilte eitt godt spørsmål.
      Kvifor nytta han ikkje høve til å begå overgrep når han var åleine med born, men venta til han hadde ein heil flokk?
      Om alle som uforvarende kjem borti kroppsdeler me skal halda oss klar, når me ligg å velt oss på bakken med ein heil flokk av ungar, er overgriperar, vel, då er me monge her i landet som kan rekna oss som det, meg inklusive.

      1. At NRK ensidig forteller at denne mannen var utsatt for overgrep for sympati, og utelater at han er dømt for overgrep mot 6 barn, det er hårreisende. At en mann, hvilket han faktisk gjorde, uttaler at barna (ikke foreldrene) bedrev en hevnaksjon mot han, sier meg ganske mye. 6 åringer, hevnaksjon!!?? Spar meg.. 🐰

        1. Vel, nå er jo fyren ein smule enkelt møblert i toppetasjen, så der kan jo koma ut ting på ein måte som me ikkje skjønar oss på, men om han var ein pedofil ovefgripar tvilar eg sterkt på.
          Trur du han, som lettare tilbakeståande, ville klart å halda fingrane unna dei han sat barnevakt for?
          Eg tvilar.
          Alle ungane påstod dei hadde vore heime hjå han, og vorte misbrukt. Det vart slått stort opp i pressa, men ingen av dei kunne peika ut kvar han budde.
          Ein av dei innrøma at han var instruert av mora til å seia dette, då han ikkje kunne beskrive soverommet overgrepet skulle ha foregått på.
          To av dei beskreiv soverommet til ein av gutane.
          Var det litt for enkelt å skulda ein lettare tilbakeståande for det som andre hadde bedrevet?
          Eg veit ikkje, men der er nok av eksempler her i landet, at folk er dømde for insest og overgrep mot mindreårige, på falskt grunnlag.
          Med til historia her, høyrer til at far til han som fekk soverommet beskrevet, nokre år seinare vart dømt for sexuelle overgrep mot barn.
          Det er svært mykje som skurrer i saka mot “Bamsegutt”.
          Der har vore fleire pedofilisaker i det aktuelle området, men om dei kan linkast til denne saka veit eg ikkje, men eg verte ikkje overraska om dei har samanheng.

          1. Jeg er ikke i posisjon til å tro om ting jeg her ikke vet noe om. Det jeg vet er at han er dømt for seksuelle overgrep mot 6 småbarn. Jeg har også funnet at det i retten ble sagt at anklagene var at overgrepene foregikk over en treårs periode. Han hadde også blitt anklaget 8 år tidligere om et tilfelle. At ingen kunne peke ut hvor han bodde har jeg ikke funnet noe om noen steder. Derimot har to av fornærmede i denne saken dukket opp, så om disse barna han er dømt for å ha forgrepet seg på bare hadde løpske fantasier eller var manipulerte av foreldrene sine, så har de nå hatt 30 år til å komme på bedre tanker, derimot står de ved at de ble misbrukte som barn av denne mannen. Så da er min konklusjon, vel vitende om denne mannens bakgrunn burde NRK ikke brukt han i en sådan dokumentar. Om bamsegutt vil til Norge, så lever han ikke trygt her, hans liv er i fare. Samtidig har dette vært hensynsløst mot de som er blitt forgrepet seg på, i tillegg til denne mannens kone og sønn som er uskyldige oppi alt dette, samt har Strømøy og NRK ført hele befolkningen bak lyset her med å holde tilbake relevant info.

      1. Jeg har lest, er overalt nå.. NRK kom med en uttalelse søndag:

        «NRK valgte å ikke inkludere sedelighetsdommen i serien av to årsaker. Viktigst var hensynet til de fornærmede; først og fremst de som var små barn den gang, men også hensynet til Granfoss selv og hans familie».

        For en absurd bløff, hvilket hensyn til de fornærmede er det å samle inn over 4 millioner til deres overgriper?? Er jo helt koko dette.. det de nå har gjort er muligens å traumatisere de fornærmede ytterligere.. samt at sønnen til denne mannen er gjort kjent i hele Norge. Skammelig av NRK 🤬🐰

    21. Jeg har ikke sett dokumentaren.

      Synes det er flott at mannen fra Nabovarsel gjorde oss oppmerksomme på forholdene.

      Samtidig er det slik at det er et barn med i dette, og en uskyldig kone. Jeg er ikke ukjent med hva “Bamsegutt” angivelig har gjort, men dette er tredve år siden. La oss unne den lille familien en ny start her i Norge- uten hets. Hat og hets er kanskje den største faren for tilbakefall. Tenker vi når lenger med støtte og forståelse

      1. Det Tore og NRK nå her har gjort er å sette denne mannens liv i fare. De har også eksponert sønnen. De visste at mannen er pedofil, og dømt for seksuelle overgrep på 6 småbarn, likevel gjorde de dette.

    22. Kjempe flott at Nabovarsel belyser saken om Bamsegutt .Trist at NRK lager en slik sak og ikke belyser faktiske forhold Veldig merkelig at Tore Strømøy ikke hviste om at Bamsegut tidligere straffbart forhold overgrep mot barn selv om at saken er 30 år gammel. Fikk en ekel følelse når jeg så programmet.

    23. Synes det er skremmene å se og lese i kommentarfeltet alle hatske og fordømmende utalelser folk kommer med
      Spesielt fra bloggere som oppfordrer andre til å være snille mot hverandre
      Og spleis er frivillig å støtte

      1. Spleis er frivillig å støtte, men da må man levere fakta iht spleisen. Fakta: Her har vi en mann som ble domfelt etter å ha misbrukt 6 barn over tre år, barna var 5-7 år gamle. Åtte år tidligere hadde han også blitt tatt for å ha seksuelt overgrepet et annet barn. Så med andre ord så bedrev han seksuelle overgrep mot småbarn over en tiårs periode. Det er tydelig en pedofil legning. Så fikk han 725 000 kr i erstatning for overgrep han selv hadde blitt utsatt for som barn, kjøpte enveisbilletter til Filippinene til seg, kone og barn. Enveisbillett! Så meldte han flytting til Fillipinene. Signerte flyttemelding. Så mistet han deler av trygden og hadde brukt opp de 725 000 kronene. Det handler ikke om hat, men at folk er blitt ført bak lyset til å sponse denne mannen utfra helt feil fremstillinger. Jeg vurderte selv å sponse denne spleisen da jeg først hørte om den, da var det kommet inn 1,6 millioner og jeg så det slik at han hadde fått den hjelpen han trengte, og lot vær sende bidrag. Glad er jeg for det, for jeg kan ikke støtte en mann som forgriper seg på småbarn, jeg vil ikke ha han i nærheten av mine venners barn og barnebarn rundt om i landet her. En annen ting, det Tore Strømøy og NRK her har gjort er virkelig forkastelig. De visste om hele bakgrunnen til mannen, og nå har de satt hans liv i fare her til lands. Ingen kan fortelle meg at en pedofil overgriper går trygt. Samtidig har disse barna han forgrep seg på måttet se dette og fått rippet opp i mye fælt i flere dager nå, og sett denne feilaktige fremstillingen av han overalt. To av disse har nå uttalt seg i media og sosiale media. I tillegg er denne mannens sønn og kone nå eksponert i hele Norge med navn og bilde.

        Så hva her er fordømmende? Jeg mener, å være fordømmende er å være forutinntatt, hvilket vil si å kritikkløst ha tatt standpunkt og derfor har vanskelig for å forstå et annet syn på saken. Hvilket annet syn er det i saken enn at alt med dette er fullstendig feil?

        Og hvilke bloggere har kommentert på noensomhelst hatske fordømmende kommentarer? Ingen såvidt jeg kan se 🐰

    24. Du trenger ikke å opplyse meg om saken det klarer jeg fint å ta stilling til selv det er ikke det jeg kommenterer
      Og jo her er det hatske å fordømmende kommentarer
      Minner deg derfor om hva du skriver under kommentarfeltet
      Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen
      Unngå personangrep og sjikane
      Og prøv å hold en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen

      1. Hva er greia her? Selvfølgelig opplyser jeg om saken, det er jo nettopp derfor jeg har postet innlegget. En annen ting er jo at kommentarfeltet er til nettopp for kommentarer og dialog, og det er jo faktisk mitt kommentarfelt. At jeg oppfordrer til å unngå personangrep, sjikane etc er ikke dermed sagt at folk vil følge den oppfordringen. Jeg kan fremdeles ikke finne noen bloggere som har utrykket seg fordomsfullt eller hatsk her. Og interessant at du poengterer dette med hyggelig tone, for jeg oppfatter ikke deg som hyggelig her nå, og jeg ser heller ikke poenget med å kritisere andre i et innlegg som handler om noe helt annet, man er liksom ikke noe bedre selv da tenker jeg. Men nontheless, takk for besøket og velkommen igjen 😜🐰

    25. NRK gikk i dag ut med at det var ingen ringere enn advokaten hans som anbefalte de å flagge til Filipinene, hvilket viser seg å være konas hjemland, for å unngå at ungen skulle bli tatt av barnevernet. Nå, 10 år etter, er jo ungen blitt voksen, slik at det er fritt frem å vende nesen hjem igjen.

      1. Det kom jo frem i dokumentaren, at var derfor de dro og likevel fremstilles det som om de har vært på Fillipinene i 11 år ufrivillig. Jeg kan godt skjønne at det ble tøft å være der nede når store deler av trygden hans ble fjernet etter han hadde meldt flytting og brukt opp de 725 000 kr han hadde fått i voldsoffererstatning 🐰

        1. Jeg har kun sett begynnelsen av programmserien. Denne pedogreia var nemlig kommet frem innen jeg var ferdig på jobb den aktuelle dagen (husker ikke om det var fredag el. lørdag), så dermed gadd jeg ikke å se resten,

          1. Lørdag. Jeg fikk varsel. Noenogfemtiminutter etter postet jeg dette innlegget. Var ganske opprørt. Jeg synes det hele er høl i hue, jeg biter ikke på at de holdt dette skjult pga hensyn. Sier seg selv at det ville få motsatt effekt, noe denne Bamsegutt selv sa og derfor fremmet ønske om å ta med i dokumentaren at han faktisk var dømt for seksuelle overgrep mot 6 småbarn. NRK og Strømøy visste hele tiden, likevel gjorde de dette. Tenker de at en slik man går trygt i to sko i Norges gater? Tenker de at hans kone og sønn vil få det bra her? Hvilke hensyn har de tatt til alle de som ble utsatt for overgrep? 🐰

    26. I artikkelen fra NRK 15. november i år, så kan man lese at “Bamsegutt” Jan Egil Granfoss flyttet til Filippinene i 2012, mens det i den andre artikkelen i fra Stavanger Aftenblad 9. november 2013 så står det at han har bodd der siden 2006. Er det feil dato i NRK artikkelen eller i Stavanger Aftenblad?

      “Granfoss opplyser at ting har normalisert seg nå, i hvert fall der han bor.— Vi er ikke evakuert, og det verste stod på i går, sier Granfoss, som har bodd i landet siden 2006 sammen med sin kone og barn.”

      “Det var i 2012 at den norske familien reiste østover i verden. Men etter få måneder startet de økonomiske problemene. Jan-Egil Granfoss har vært uføretrygdet siden han var 20 år, og trygda ble kraftig redusert fordi Nav raskt registrerte han som utflytter.” https://www.nrk.no/trondelag/tore-stromoy-sin-vanskeligste-serie-hittil-_ingen-elsker-bamsegutt_-1.16590047?fbclid=IwAR2zDILFGa5CZrDiK5YtKZrpEQV9QneYJO2uARm4KNRGQj4KjWWj26V8axA

      https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/7y4Vo/stavanger-mann-saa-flyvende-tak-paa-filippinene?fbclid=IwAR078QfQh6Fk3R_4A69-GpTyPAjhKnVYQyVb6q5kYNxD_DGUxe7OcQbu660

    27. “Tore og NRK skuffer i en tid hvor seksuelle overgrep mot barn aldri skal gjemmes bort i noen skuff igjen. Historien de prøver å fortelle er feig, skal noen æres igjen så blir det de som bruker tid til å fortelle den hele og brutale sannheten. Tore og NRK feiget ut.

      Vi vet at det å ikke bli elsket som barn er ødeleggende. Vi vet også at seksuelle overgrep er ødeleggende. Kan omsorgssvikt og seksuelle overgrep i egen barndom noen gang unnskyldes med at de ikke vet bedre? For det er vel egentlig det den plagede hjernen og hjertet mitt sitter igjen med etter at alt falt på plass.

      For denne mannen Tore ønsker vi skal syntes synd på slapp soning for overgrep mot hele seks barn. Det er mange mennesker som har opplevd noe vi som samfunn skal beskytte dem mot. Nå ble altså deres historie fjernet og gjemt av NRK. Vi kan aldri gjøre opp for svik mot et menneske ved å putte seks andre i en skuff. Vi må ikke unnskylde noen. De må ansvarliggjøres.

      Bildet av Bamsegutt med bamsen i handa er et bilde vi må ta med oss videre. For i serien bruker Tore tid på å forklare oss at Bamsegutt ikke forstår. Når han ikke får viljen sin blir han sint. Så sint at han ønsker at blodet skal flyte på Nav. Det var ubehagelig info å få, men det kunne liksom gå, for mannen forsto ikke helt. Han var jo offer.

      Når det kommer til seksuelle overgrep kan det ikke unnskyldes mer. Men det ble unnskyldt av NRK. Det plager meg.

      Nå har mange mennesker fått trigget sine historier der de var utsatt for overgrep. Det er synd ikke overgriper sonet straff og ble fulgt opp. Han ble unnskyldt. Senere flyktet han fra barnevernet i Norge. Nå sitter en ung gutt på Filippinene. Født i Norge men bor nå i fattigdom sammen med en Bamsegutt.

      Det plager meg og det burde plage Tore og NRK også!

      Denne kommentaren ble først publisert på Helene Sundells Facebook-profil. Hun har tidligere vært åpen om overgrepene hun ble utsatt for i barndommen.” https://www.varden.no/meninger/leserinnlegg/i/jl5mGw/vi-kan-aldri-gjoere-opp-for-svik-mot-bamsegutt-ved-aa-putte-seks-andre-i-en-skuff

    28. Hater min overgriper, hater overgripere ,hater ekkle mennesker som må ta på barn, hater alle som røre barn! tar noen på mitt barn så lever ikke de lenge! sverger til Gud! gjør som det står i bibelen. tar en sten rundt halsen og dunper dem i sjøen mens jeg ringer politiet så jeg får en mildere straff!
      hva er det ,ingen kvinner som vil ha dere så dere må forgive dere på barn eller ? den mannen forgiver seg sikkert på phillepinene som mange andre gjør, og dumme nordmenn tror på alt og bare sender penger I alle kanter ! fysj ! hvorfor er der så mye pedofile I Norge ? heilt sinnsykt mye, hva skjer? innalv eller ?

    29. Fortsatt så turer du frem som en selvoppnevt dommer med dine likesinnede meddommere
      Det er faktisk slik at når du har blitt dømt og har sonet dommen så har du faktisk rett til å gå videre
      Det gjelder for alle
      å bruke nabovarsel som sitt sannhetsvitne sier jo litt om de som mener de har full rett til å dømme i denne saken

      1. Har du lite å gjøre? Alltid oppfattet deg som hyggelig, men dette er så lite hyggelig av deg som det kan være. På en side så stigmatiserer du flere av mine medbloggere med usannheter, jeg har av respekt for deg gått gjennom kommentarene fra medbloggerne mine, og ingen har opptrådt som du sier. I denne saken så har faktisk ikke vedkommende sonet for å ha forgrepet seg seksuelt på en rekke barn. Null soning, ingen straff!! At du mener at han har rett til å gå videre er ikke hva dette handler om, her handler det om å stakkarsliggjøre en gjerningsperson på bekostning av ofre. Og her er det han i samarbeid med NRK som har åpnet pandoras eske med dokumentaren. Lure overgrepsofre til å delta i en spleis til en overgriper. Samme hvem «sannhetsvitne» er, så lenge det er faktiske fakta. Nå har samtlige lagt seg langflat, og NRK tar det hele på sin kappe. De vil ikke publisere dokumentaren flere ganger, fordi der er for meget til å kunne rette opp i. De har hvitvasket sannheten i den grad at dokumentaren er løgn. Så skal du ta MEG for dette, og «de som mener». Mange av oss sitter ikke her og dømmer, vi påpeker at vi har rett på fakta og sannhet. Jeg sitter faen ikke her utsatt for overgrep av en slik som grisegutt og finner meg i å bli lurt. Skjerp deg!!

    30. Det jeg reagerer på at det er så mange som mener de har rett til å dømme ut i fra de har lest i aviser og fra andre som mener de sitter på fasiten
      Jeg mener også at hele sannheten burde komme frem før dokumentaren ble sendt
      Men det er ene og alene nrk sitt ansvar

      1. Folk har vært, og ER veldig opprørte, vi er mennesker med bakgrunner. Man har sin rett til å mene ting, dette er et offentlig anliggende.

    31. Alle er i sin fulle rett til å mene ting
      Men slik som denne saken har utviklet seg i media
      Så er det mange som mener de har rett til å dømme også det er det jeg mener er feil
      Og det er min mening

      1. Det er du i din fulle rett til å mene. Jeg forholder meg til hva du skrev om disse 5 medbloggerne som har kommentert her inne i mitt kommentarfelt, du nevnte dem spesifikt. Så kan jeg legge til at mitt innlegg er rene fakta, et innlegg hvor jeg har understreket at teksten er fra nevnte kilde. Jeg hadde aldri postet dette uten vissheten om at dette er fakta, ikke rykter, som noen mente å påstå. Etter den kopierte faktateksten avsluttet jeg med to setninger om hvorfor JEG ikke ville bidra til spleisen og hva jeg mener om bruk av sådan navn på en dømt pedofil overgriper. Utviklingen i media får NRK stå for, de ikke bare åpnet pandoras eske, de åpnet den med full visshet om at der lå en bombe i den. Folk er opprørte og sinte, det har jeg full forståelse for. Selv hadde jeg ikke postet noe innlegg på uker, og skulle heller ikke gjøre det, men NRK reiv skorpen av sår på hjerte og sjel, og akkurat DET har de faktisk enda ikke greid å beklage. Vær klar over at mer enn 1 av 5 jenter og 1 av 14 gutter har opplevd seksuelle overgrep i barne- og ungdomsårene. Det bli hysjet ned og ignorert på tross av konsekvensene som følger mange resten av livet. Når det gjelder bamsegutt, så bryr jeg meg lite om at folk dømmer i media og sosiale media, vi vet hvordan dette fungerer, ALT blir til tastaturkrig, jeg mottar netthets selv hver dag bare for å eksistere. Ingen kunne regne med noe annet når det kommer til tema som i denne saken. Men igjen her i dette tilfellet: kjeft på NRK.

    32. Vi har ulike meniger om hva som kommer frem i kommentarfeltet blant annet av dine medbloggere
      Jeg har aldri nevnt hvem jeg mener gjør det og heller ikke antall så det synes jeg du skal ta på din kappe
      Så har jeg heller ikke sagt noe om hva jeg mener om at noen er opprørte og sinte
      det er ikke det jeg kommenterer jeg mener fortsatt alle kan mene og føle hva de vil
      Men når vi mener vi kan dømme andre så mener jeg vi er på feil spor og jeg mener fortsatt at nabovarsel ikke er den rette til å gi riktige fakta
      Så nå tenker jeg vi kan droppe videre diskusjon om dette emnet og heller være enige om at vi er uenige
      Og ha fortsatt en fin dag😊

      1. Det var på daværende tidspunkt 5 medbloggere som hadde uttalt seg her, alle på en saklig måte. Så lenge Nabovarsel delte riktige fakta, og jeg hadde fakta verifisert, så var de den riktige kilde å henvise til, særlig mtp at inntil daværende tidspunkt var de eneste som hadde delt riktige fakta 🐰 god dag.

      1. NRK har selvsagt det overordnede ansvar. Men jeg vil ikke påstå at Strømøy ikke er medansvarlig. Jeg ville ikke satt mitt navn på et verk som dette uten den hele fulle sannhet. Ingen vil overbevise meg om at de involverte ikke på noe punkt ikke skjønte at det ville slå tilbake på dem å utelate en så vesentlig del som dette. Vi lever i 2023 med internett og sosiale media, hvor ALT kommer fram for en dag og begynner leve sitt eget liv om noen prøver skjule noe. Dette vet vi jo alle.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg