Årets første konsert!!

Nå har snuppen min og jeg vært i Oslo konserthus på årets første konsert! Ikke bare årets første, men den første på to-tre år faktisk. Fy faen det er deilig å få litt av livet tilbake igjen, det er så deilig, har ikke ord, elsker musikk!

Startskuddet for konsert-begivenheter er det Bonnie Tyler som har stått for. Yupp, vi har vært på Bonnie Tyler-konsert. For de som ikke vet så er dette en kvinnelig britisk popsanger og norgesvenn, som debuterte i 1975 som plateartist. Hun gjorde seg bemerket med sin karakteristiske hese stemme. Hun er mest kjent for låtene «It’s A Heartache», «Holding Out for a Hero», Have you ever seen the rain», «The Best» og «Total Eclipse of the Heart». Sistnevnte nådde 1.-plass på hitlistene i England og USA pluss en rekke andre land og er en tidløs klassiker!

Hverken snuppen min eller jeg har vært på konsert med Bonnie Tyler før, så om ikke bare for musikken, så ble jo billettene kjøpt for en nostalgisk opplevelse med en artist som har fulgt oss hele livet. Som barn la jeg først merke til låten «Straight from the Heart» og etterhvert «Total Eclipse of the Heart». Men det var da jeg var fjortiss hun ga ut låten «Bitterblue» at jeg ble en såkalt «fan» og etterhvert kjøpte alle albumene hennes. Der er mye bra, spesielt på de albumene hun ga ut fra og med 1983 til og med 1993.

Konserten i kveld spilte hun flere av de største hitene, en del fra nyeste album «The Best is yet to Come» og noen fra forskjellige tider. Dama er 71 år, litt svak i stemmen i begynnelsen av konserten, men ble varmere og sterkere underveis. Det var veldig god stemning, høydepunktet for meg var «The Best», men det aller beste var å ha sett og opplevd Bonnie Tyler, hun er helt knall!

Under er finner dere YouTube-videoer til «Straight from the Heart», «Total Eclipse of the Heart» og «Bitterblue».

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#thebestisyettocome #bonnietyler #oslokonserthus #live #musikk #konsert #oslo #bunny #bunnytrash

24 kommentarer
    1. Første Tyler-låt jeg la merke til, var Lost In France. Det var vel -79, det 🤭.

      Må gå å mimre litt her – kjenner alderen tynge 😱🙈🤪

    2. Herleg ♥️. Skulle ynskja eg kunne ha vore der 😊. Ei rå dame, som har vore med i mi musikkverd sidan hu gav ut fyrste albumet, når eg var 15 år. Har sikkert ikkje alt av henne, men ein god del.
      Favoritten er nok Total Eclipse Of The Heart, men ellers har hu mykje bra.
      Høyrde ein gong hu fortalte om korleis hu fekk den hese stemma.
      Hu var i ferd med å skulle gi ut fyrste albumet, men så fekk hu katarr på stemmebåndet, og fekk forbod av legen å snakke i fleire dagar.
      Ein dag skulle hu køyre mora ein stad. Hu grua seg frykteleg til to timar i bil med mora, utan å kunne sei eitt ord.
      I og med hu ikkje kunne snakke, tok mora jobben med å snakke for begge. Til slutt sprakk det for Bonnie, og hu brølte ut Shut up! Etter det vart aldreg stemma slik den var før. Eller som hu sa sjølv, etter det har eg hatt whiskeystemme.
      Britisk, ja, men hu set pris på om du seier Walisisk 😊.

      1. Total Eclipse of the Heart er vel favoritten for de fleste, personlig hører jeg på mange av hennes andre låter før akkurat den. Mange av låtene hennes er sterkt undervurdert, samtidig som en del ble gitt før sin tid. Hadde feks albumet ‘Hide your Heart’ blitt gitt ut 1(-2) år senere tror jeg det hadde blitt husket som en klassiker i dag.

        1. Her måtte eg jobbe litt, då dette albumet hadde gått meg hus forbi. Med tanke på kva tid det vart gitt ut, er det forståeleg.
          Kanskje det, men den songen kjem aldreg til å verta min favoritt.
          Då er On the edge of the Ocean, og Like an Ocean, meir i mi gate. Hennar tolkning av Bridge over troubled water, er heller ikkje den verste eg har høyrt.

    3. O la la…. Bonnie Tyler er bra, ja….. Bitterblue kom i 1991… altså var jeg 21 og trodde jeg var skikkelig voksen…! 🙂 Gøy med konsert – skal nok snart på noe jeg også..!

    4. Der var jeg også. Jeg så det litt for seint, så jeg havnet litt lenger bak enn det ser ut som dete satt. Så henne på Nesbyen på Hallingmarken for tre år siden også. Det var nesten bedre stemmemessig.

      1. Vi satt på rad 4, men på slike små venues har ikke det så mye å si, en får med seg alt uansett. Jeg er veldig glad jeg fikk oppleve Bonnie nå, denne konserten skulle jo være for to år siden, om to år er vel stemmen bare rasp-rasp 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg