Åpent brev om Marius Borg Høiby, til Se og Hør og Dagbladet!

Marius Borg Høiby befinner seg nå i Pisa (Italia) sammen med en kamerat. Ifølge Se og Hør og deres «sikre» kilder er Marius og kameraten usikker på hva de skal gjøre videre nå etter at Marius visstnok er blitt avvist som gjest i bryllupet til sine «venner» tidligere «Farmen»-deltaker Karianne Vilde Spetalen, og milliardærsønn Kristian Spetalen som i disse dager skal smis i Hymens lenker i et storslått bryllup med en rekke rike og mediesky gjester fra inn- og utland.

Det heter seg at Marius Borg Høiby takket tidlig nei til sin «tante» prinsesse Martha Louises bryllup som skal skje nå i helgen, fordi han hadde takket ja til invitasjon til Spetalens bryllup i Italia.

Se og Hør skriver at flere norske medier er på plass i Italia for å forsøke å få Marius Borg Høiby i tale. Jeg tenker at det er trygt å si at Se og Hør selv har flere utsendte som nå jakter på Marius. Men hvorfor?

Saken er ute, folket er opplyst og vet at Marius har utført vold mot sine kjærester, brukt narkotika og så videre. Marius selv har innrømmet dette og forklart at han har hele sitt liv slitt psykisk og at han sliter med rusproblemer. Det er intet nytt å formidle før etter en rettsak og en rettsdom.

I dag gikk det kaldt nedover ryggen på meg da jeg leste at Marius hadde blitt avvist i sine «venners» bryllup, og at Se og Hør melder at de vil fortsette jakte på han for å «få han i tale». Dette skremmer meg.. jeg fikk en slik «prinsesse Diana vibe».

Jeg selv skrev mitt innlegg «Marius Borg Høiby» kort etter hendelsen på Frogner hvor han hadde begått vold mot, og truet Rebecca Helberg Arntsen. Og jeg fulgte opp med et innlegg om «Rebecca, Juliane og Nora» noen dager etter hvor jeg ytret min respekt for at dem står frem og setter fokus på vold i nære relasjoner. Dette mener jeg fortsatt, respekt for å stå frem, at det er viktig og bra og få fokus på denne type overgrep, for å kunne hjelpe andre utsatte. Jeg har også skrevet at jeg mener at Marius Borg Høiby ER en offentlig person, og at jeg mener saken kan da diskuteres offentlig, men..

Siste dagene har jeg observert media, da spesielt Dagbladet og Se og Hør som fråtser i denne saken. De reposter artikler uten nytt relevant innhold. Det er hele jævla tiden. Faktisk bare minutters mellomrom. Som om de nyter dette og ønsker å fullstendig ta knekken på en 27 år ung mann som har innrømmet å slite psykisk. Om Marius er en offentlig person javel, men nå handler det soleklart ikke om å formidle nyheter i saken. De skal knekke han, det er innlysende.

I mitt første innlegg om Marius Høiby avsluttet jeg med at det er bare å ta fram popcornet, for fremover nå vil dette bli et jævla sirkus. Jeg fikk rett. Men nå har det passert sirkus. Nå opptrer media som om det er dem som har enorme psykiske problemer. De er gale. Nå presser de altså så på at tilogmed jeg blir særdeles bekymret. Hva om Marius forsøker flykte fra pressen og havner i en dødsulykke, som Diana? Hva om det klikker for han og han gjør noe enda dummere enn han allerede har gjort, i ren desperasjon? En skal ikke kimse av psykisk helse. Hva hvis jeg får rett igjen, at dette ender ikke bra?!

Er det noen som kan forestille seg følelsen av å bli hatet av en hel verden, forfulgt og jaget som han blir nå? Han er angivelig avvist i et bryllup til hva han garantert må ha ansett som veldig gode venner, siden han heller takket ja til det, fremfor et kongelig bryllup og som i tillegg er hans egen familie. Hvor alene må han føle seg? Venneløs og hatet. Nå må alle roe seg ned tenker jeg.

Nå er det tilogmed slik at Karianne Vilde Spetalen og Kristian Spetalen har gått ut og sagt at Marius Borg Høiby ikke er avvist av hverken dem selv eller gjester, men at han aldri har vært invitert til deres bryllup. Hva som er sant vites ikke. Marius er som kjent i Italia, og det heter seg at han er god venn med det blivende ektepar. Virker veldig rart, men igjen, tydelig at media er ute etter å knekke kronprinsessens sønn med alt de bedriver.

I dag 29. august er Kong Harald og Dronning Sonjas bryllupsdag, i helgen skal deres eneste datter gifte seg. Dette burde være en uke de endelig skulle glede seg over et høydepunkt i livet. Etter pandemi, sykdom og skandaler. De nærmer seg 90 år, og er vårt lands ansikter utad. Litt respekt fortjener de, men norsk media, med støtte fra staten, bedriver en grusom jakt for å drive deres svigerdatters sønn ut i desperasjon.

Jeg er redd en ulykke vil skje, jeg er også redd for Marius’ psykiske helse. Tar han sitt eget liv, så blir ikke jeg sjokkert. Å drive noen til selvmord med medias psykiske voldsovergrep, er man da noe bedre enn Marius?

Se og Hør? Dagbladet? Media?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#mariusborghøiby #spetalen #bryllup #kongehuset #kongefamilien #voldinærerelasjoner #vold #heksejakt #psykiskvold #media #bunnytrash #bunny

17 kommentarer
    1. Hva mener han(eller de som dikterte) om ordet psykisk syk? Depresjon over tid, bipolar lidelse osv. Alle kan si, jeg var psykisk syk, nedfor, deppa ord som brukes, misbrukes til enhver tid! Med den familien han har og bolig i nærmiljø har han hatt alle de muligheter som finnes offentlige eller private, inn eller utland. Jeg har dessverre en alvorlig lidelse i mitt nærmiljø og har all kunnskap om psykisk, genetisk lidelse! Ikke alt dette stakkars ham, han har avbrutt rusbehandling, voksen skulle jeg tro til å skaffe egen bolig og eget liv! Ikke minst tjene egne penger og forsørge seg selv! Nå kjent for vold og rus! Det må han nå leve med hele sitt liv! Skyggen sin blir en aldri kvitt.

      1. Så du tenker denne jakten bør fortsette? Fordi du ikke vet om han er bipolar, har ptsd, er suicidal eller whatever? At vi har et krav på å vite hans diagnoser før vi kan gi oss med forfølgelsen? 🐰

      2. Selv om du har opplevd psykisk lidelse/rus i ditt nærmiljø, betyr det langt i fra at du vet ALT om dette store, sammensatte, kompliserte og emnet, som har mange variasjoner.
        De fremste internasjonale forskere og klinikere vet ikke engang halvparten, og legger heller ikke skjul på det.
        Det man imidlerrid VET noe om, er at her er det små marginer mellom liv og død, og at skam og sosial utstøting trigger psykisk sykdom/rus.
        Kongefamilien har alt vært rammet av et selvmord, og mener at å støtte moralisme, fordømmelse (og rein forfølgelse) i full offentlighet er forkastelig! Skam deg!
        Dagbladet og Se og Hør likeså!
        Oppfordrer folk med et minimum av empati til å boikotte begge!

    2. Jeg tenker media burde huske Tore Tønne…

      Klippet fra NRK:
      Respekt for mennesker og menneskeverd i journalistikken ble tema i Brurås-rapporten, der det også ble stilt spørsmål ved om omtalen av Tønne var berettiga – uansett hva han eventuelt kunne blitt funnet skyldig i.
      Publisert 17. apr. 2018 kl. 19:52

      Som du sier, saken er offentlig – nå får gribbene se til å vagle på en pinne mens rettssystemet går sin gang.

      1. Dette er ille. Vanligvis blir gårdagens nyheter, nettopp gårdagens nyheter. Men her ser det ut til å være en pågående agenda om å totalt knekke kronprinsessens sønn, og da muligens også hans familie. Oppdateringene er jo nesten verre enn under pandemien med sine stadig oppdateringer om antall smittede annenhvert minutt og muteringer og varianter… 🐰

    3. Å avvise noen fra et bryllup man i utgangspunktet har takket ja til oppleves sikkert ekstra vondt og vanskelig i den situasjonen som har oppstått rundt han
      Et bryllup skal være en gledens dag og skal dreie seg om brudeparet og gjestene som er der for å feire dem..Med den oppmerksomheten Marius trekker til seg pga ventende rettsak og anklager rundt det ..kan man forstå avgjørelsen Kari Anne og Kridtisn har tatt..

      1. En kan se akkurat dét fra flere sider, men det er på siden av hva dette innlegget handler om – en grusom jakt med høy risiko for en grusomt tragisk slutt 🐰

    4. Enig meg deg .. Dagbladet er så tåpelig nå at det går ikke an. Og det skal liksom være ei riksavis. Problemet er vel at mange av «liksom» journalistene er unge mennesker som ikke bryr seg om hvordan de rammer bare de får en «god» sak.

    5. Tror ikke det har gått en dag siden denne nyheten kom ut ang. Marius at jeg ikke har sett bildet av ham i en eller annen artikkel.

      Om det er slik at han sliter mentalt, så er ikke en slik forfølgelse akkurat noe behjelpelig.

      Har/er midt i en slik mediestorm for øyeblikket med Dyrebeskyttelsen, og jeg kan bare si at det er utrolig tungt å lese alt som blir skrevet, uten å kunne uttale seg… nå angår dette flere personer og ikke meg direkte, hadde det vært det som i Marius sin sak så er jeg litt redd for at det kan gå slik du nevner, håper det ikke gjør det og at familien hans slår seg rundt ham med støtte og han blir tvangsinnlagt egentlig.

      Safe er han da og vekke fra media presset!

      1. Da gan reiste til Italia håpet jeg det var et rehabiliteringsopphold, håper han ikke gjør flere dumme avgjørelser nå, da setter vel media inn nådestøtet 🐰

    6. Måten “mediene” hetser og trakasserer folk på, er forkastelig. Særlig når den de hetser allerede har problemer nok.
      Jeg har lenge reagert på hvordan de har omtalt (plaget) prinsesse Martha og hennes tidligere ektemann Ari Behn, nå er det hennes tilkommende som får gjennomgå.
      Det verste er at de legger til og trekker fra der det passer de, for å få saken så “saftig” som mulig.

      “Mediene” er ikke lenger formidlere av nyheter, men propagandister for onde mennesker som velger hvem de vil ha fjernet.
      Alltid er det de som “vet for mye” og kan avsløre sannheten, eller de som vil stanse den forferdelige utviklingen vi er vitner til.
      Her er noen få eksempler på folk som (jeg tror) ble utsatt for løgner, hets, bedrag og propagandapressen:
      Moxnes, som ble omtalt i “mediene” i flere uker, for et lite tyveri. (Jeg tror ikke han stjal noe, men “bevisene” de hadde var for vanskelig å avsløre.) Erna’s mann slapp billig unna i forhold.
      Trond Giske ble utsatt for overdrivelser, løgner, mobbing og hets fordi han var en trussel mot Støre.
      Trump får kun dårlig omtale. Ingenting av det gode han gjør, blir nevnt i mediene. Feks at han har reddet mange barn fra å bli ofre for menneskehandel. Dette liker deep state dårlig, da det er en av deres viktigste inntektskilder.
      Putin får også kun dårlig omtale i mediene, mesteparten av det de påstår om ham er rein løgn. Det er en grunn til at ingen av de vestlige lederne vil snakke med ham eller forhandle om fred, de VET at de ikke hadde hatt ett eneste argument som kan forsvare det de driver med.

      Nå bør pressen ta seg sammen og la folk være i fred. Særlig de kongelige. Har de ikke noe hyggelig eller støttende å si/skrive, bør de la være å uttale seg.
      Som du skriver; Diana og hennes tragiske død blir på ny dratt frem i minnet.
      Dette burde være første regel i “vær varsom”-reglene: ikke plag andre.

      P.S. Har lest noen av innleggene i bloggen din. Nå vil jeg lese litt mer her, fordi det meste jeg har lest hittil har vært meget bra.

      1. Takk for innspill – les i vei du, noe vil du være uenig med meg om, andre ting enig. Ser fram til flere innspill, velkommen igjen 🐰

    7. Ok, Marius Borg Høyby har gjordt ting han absolutt ikkje skulle ha gjordt, både juridisk og etisk.
      Me likar ikkje det han har gjordt, og det må få sine konsekvenser.
      Etter ein eventuelt dom, må han sone straffa, noko han både har plikt og rett til.
      Altså, han har plikt til å gjera opp for seg, men han har og rett til å få gjera opp for seg, og byrgja på ny frisk.
      At han har feila, gjev ikkje media rett til å driva forfylgjing og psykisk terror, slik dei bedriv her. Faktisk kjem det og inn under straffelova, og er slettes ikkje betre enn det MBH har gjordt.
      I tillegg er det brot på menneskerettane, og retten til privatliv.
      At han er ein offentleg person, gir ikkje media frikort til å bryte lova.
      Det dei såkalla journalistane driv med her, er rein terrorisme.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg