Alternativ livsstil: backpacking!

I mine yngre dager drømte jeg mye om å leve livet i en liten koffert. Madonnas første hovedrolle i en seriøs film var rollen som Susan i kultklassikeren «Desperately Seeking Susan» (Jakten på Susan). I filmen spilte hun en fri sjel, en vagabond som levde i nået, lot skjebne, tilfeldigheter og livet lede henne til neste sted. Hun hadde ingen fast bopel, reiste fra by til by, bodde på hospitser og hoteller, «krasjet» hos kjærester, venner og denslags. Hun hadde en liten svart bærekoffert med hvite hodeskaller på, der hadde hun det hun trengte, et par kjoler, tights, smykker, undertøy, tannbørste og noe annet småtteri. Enkelt!

Det kom en dag jeg fikk prøvd ut denne livsstilen, og de situasjoner jeg havnet i er virkelig minner for livet. Husker jeg havnet i Amsterdam første gang, der hadde jeg bestilt en seng oppe på noe jeg trodde var noe à la bed and breakfast, men det var ikke helt det, for hele bygget og senga jeg lå i ristet til langt ut på natt. Det var en spinnvill nattklubb. Ved siden av var en slags homsebordell, og noen skritt bortenfor var en smal sidegate inn til red light district. Fantastisk by Amsterdam, første turen dit var mitt mest brukte ord «wow», måtte stadig innom der i ettertid. Snuppen min og jeg snakket nylig om å ta en weekendtur dit før jul.

Den tiden da jeg «backpacket» mellomstasjonerte jeg ofte i Drammen, det var før jeg flyttet hit selv. Jeg hadde en stemor midt i sentrum hvor jeg krasjet på sofaen. På den måten kunne jeg dra på internettkafeer og søke opp billige flyreiser hit og dit og tjolabing. Flyreiser for under tohundrelappen, overnattinger med frokost for hundrelappen. Jeg tok mye tog også, haiket med folk som jeg aldri glemmer, sov i grøfter og veikryss, dro til København, Paris, Roma.. det var tider.

Alltid likt å reise, og heldigvis det gjør snuppen min også, så det har blitt noen på oss sammen. Det var trist når det ble pandemi og nedstenginger, da ble det bare et par turer over grensa til Sverige, en reise til Tyskland og en reise til Polen. Ellers ble det innelandsturer til byene rundt Drammen, heldigvis er Drammen midt i alt. Det ble også noen turer til nordnorge og en herlig langweekend i Bergen.

Vi får nyte det mens vi kan, i juni fikk vi omsider kommet oss til Tyrkia og Alanya igjen. Nå er trillekoffertene pakket for en reise til nye steder og nye land. Hellige kaninmåne hvor jeg gleder meg.. nå er vi klare!!

Natta!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#backpacking #bunny #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Det må jeg si, kjekk kar på nederste bildet….hadde nok blitt litt forelsket der ja 🤣🤣 i yngre dager

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg