Aldri opplevd sådan minnestund før.


Det ble en fin seremoni for Åse-Lillian, datter, søster, kollega og flere holdt taler. Åse-Lillian var veldig godt likt, hun sa aldri noe vondt om noen, hun var et stort smil, glimtet til med kommentarer, og kom i kontakt med alle mulige mennesker, hun var også en inspirerende «fighter», derav var det veldig mange i denne begravelsen. Og slik en dyktig solist, det var stemmen sin det, hun het Ingeborg Soot og sang som om aldri har gjort annet. Hun fylte hele kirken, og jeg ble først såpass satt ut at jeg måtte sjekke ut om dette var playback eller forhåndsinnspilt. Det var det ikke. Neida, dette var flott, selv om det enda ikke har gått helt opp for meg at jeg ikke får se det lure smilet til Åse-Lillian mer. Jeg er litt treg sånn, jeg vet det, det er noe med døden.

Desverre passerte ikke alt smertefritt som en vakker seremoni helst skal. Midt i det hele fikk min første stemor et illebefinnende, kroppen hennes ble helt kald og svetten bare rant, hun er helt grå i håret og ansiktet hennes fikk samme farge, hun bikket framover og holdt på å besvime, hun så meg i øynene, som om hun tok farvel. Så kom sykebilen og hentet henne..

Jeg har skrevet så mange ganger i denne bloggen, at vi skal ikke bare overleve, vi må huske å leve. Være sammen med de som man er glad i, gjøre ting man liker, ikke bry seg om hva folk mener og tenker, ta en fest, gå i kilt på byen, vær litt sprø, le.. ja til livet!!

Veldig godt var det å se Tulla igjen, hun er en av mine nærmeste venner som jeg faktisk ble kjent med før jeg flyttet hit til Drammen for 15 år siden. Vi tok oss en tur på Goggen Sportspub etter begravelsen. Der kan man sitte ute under varmelampene med røyk og kaffe. Det er koselig. Så fikk vi prata litt, har blitt en stund siden forrige gang, hun har flytta litt lengre unna, så da har det vært det da.

Veldig glad jeg har de jeg har, og håper dere der ute har noen som jeg har. Takk for titten og fortsatt fin kveld 💜


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#minneseremoni #minnestund #begravelse #strømsø #strømsøkirke #vennskap #minner #tavarepåhverandre #drammen #bunnytrash

14 kommentarer

Siste innlegg