§ 202: Identitetskrenkelse.

Det er noe spesielt med at noen henviser til nettopp denne paragrafen og påberoper seg å være krenka faktisk, fordi man legger fram et ønske om å få slutt på nedsettende osv kommentarer i bytte mot et bidrag til Barnekreftforeningen.

Altså, lyder § 202:

Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget setter seg i besittelse av en annens identitetsbevis, eller opptrer med en annens identitet eller med en identitet som er lett å forveksle med en annens identitet, med forsett om å

a). oppnå en uberettiget vinning for seg eller en annen, eller

b). påføre en annen tap eller ulempe.

Det er mao brudd på straffeloven hvis en opptrer med en annens identitet, eller en identitet som er lett å forveksle med en annens identitet, med forsett om å oppnå uberettiget vinning eller påføre en annen tap eller ulempe. Den dagen noen forveksler en pusete liten kanin med en blobfisk skulle jeg likt å hilse på den som gjør den forvekslingen.

Virker det som om jeg prøver å påføre noen tap eller ulempe? Really?? At noen prøver å fremstille meg som kriminell synes jeg er fullstendig uakseptabelt. La meg si det på denne måten, hvis jeg ser en overstadig beruset person sette seg bak rattet i en bil, så vil jeg forsøke å stanse vedkommende, klarer jeg ikke det så kontakter jeg sporenstraks politiet. Det jeg derimot IKKE ville gjort er å gå ut i offentligheten å anklage noen for fyllekjøring vel vitende om at mennesket er avholds.

En annen ting, jeg synes heller ikke det er akseptabelt at noen som viser omtanke for meg og mitt velbefinnende henges ut som dobbeltmoralsk iht lover og regelverk, fordi vedkommende selv føler seg krenka. Ingen lov er brutt, loven er ikke synsing.

Slike fremstillinger og at det lyves om mine intensjoner medfører at det vipses herved 100 kroner nok en gang til SIAN med beskjed om at det er etter ønske, noe det helt og holdent faktisk er, fra vedkommende bak «den skarpe penn».

Bare til info, mitt ønske er at det skal sendes donasjoner til Barnekreftforeningen. Men da dette er en del av en utfordring, så må jeg holde ord. Det skal dere vite, jeg gjør alltid mitt ytterste for å holde ord.

Med det sagt, så kan jeg fortsette innlegget med en oppsummering av dagen i dag. Og det må jeg si, en helt nydelig dag har det vært. Sol og vindstille.

Først ble det en tur med vesle Dimple, som er her fordi hennes matmor er syk. Dimple har også sine helseproblemer, men vi ser at for hver dag blir hun gladere og friskere. Vi har hatt én runde hos veterinær, og i dag har jeg vært i kontakt med dyreklinikken igjen. Vi er på rett vei, Dimple har det bra. Og bedre satser vi på at det blir. Jeg er sterk i troen på det, gjør alt jeg kan!

Så ble det en tur med Ella og Ariel, og med det var alle tre jentene i huset her fornøyde.

Dagene går så utrolig fort, men vi, snuppen min og jeg har avklart at kommende lørdag så skal vi gjennomføre punkt 7 som jeg skrev om i innlegget «13 ting jeg vil gjøre i mars». Det blir digg. Muligens tar vi med oss ei venninne på den turen.

I dag har vi forresten hatt Løvbiff til middag, servert med luftfritert pommes frites, vanlig og søtpotet, stekt champignon, rød paprika og fempeppersaus. Tilbud på Løvbiff på Spar denne uka skjønner dere. Fikk hamstret litt, hehe.. løp og kjøp!

Så var det familietid 🥰

Nå har Ariel og Ella fått siste luftetur, da er det bare veske Dimple igjen. Etter det er det sofaen, litt netflixing og sådan. Hørte rykter om at en ny sesong av Outlander er ute. Fin fin kveld alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

4 kommentarer
    1. jeg trodde det var straffbart å publisere andres verk ,altså blogginnlegg uuten innhaverens tillatelse ,ergo gjør B noe ulovlig også mener jeg ,hun buurde ha annet å skrive om enn andre sine blogginnlegg,iallefall holde fred når en bloogger så tydelig gir beskjed om att det hun skrriver ikke er greit

      1. Det er ikke lov å direkte kopiere, men så lenge hun bruker egne ord, og ikke navn så er det greit, selv om hun egentlig gjør det samme som jeg gjorde her om dagen, jeg nevnte hennes navn, da meldte hun meg til blogg.no. Det er meget spesielt, da hun tydelig tilkjennegir de hun selv omtaler. Frekkere enn flatlusa.

    2. Håper admin kommer frem til en sann og rettferdig avgjørelse, slik at du kan få fortsette uten flere unødvendige konflikter. Du har blitt min skrivende solstråle her på nettet som jeg gleder meg til å lese gode artikler fra. Det var forresten helt genialt trekk av deg mtp de to Vipps kontoene. Heia Bunny !

      1. Takk, fint at du kommenterer, det blir jeg veldig glad for. Jeg tenkte selv utfordringen var en fin ide, da fikk kjerringa muligheten til å virkelig vise hva hun står for. Hun sank faktisk lavere enn jeg trodde da hun meldte meg, men at hun valgte SIAN forutså visst de fleste. Heia Taratei!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg