Som jeg tidligere i bloggen har skrevet så sluttet jeg for en tid tilbake siden å handle hos Rema i Tollbugata etter mange års kundeforhold. De er naboen vår, men av flere grunner går både snuppen min og jeg heller til Kiwi XL på Strømsø Senter. Selv om det er noen minutter lengre unna.
Dårlig service, mangel på varer og latskap er bare noe av hva man møter på Rema. De er blitt hyggeligere, flinke til å hilse. Vet ikke om det er bare mot meg. Det jeg vet er at daglig leder fikk med seg en gang at jeg hadde blogget om Rema og 'tilstandene' der, og etter det ble plutselig 'alle' så 'hyggelige' og blide mot meg.
Link: Rema, Tollbugata, Drammen.
Joda, for det er slik at jeg enda en sjelden gang havner innom Rema. Det er når jeg bare skal ha én ting, som for eksempel blandevann, toalettpapir eller melk.
I dag var det melk jeg skulle ha. Og det er helt innerst i butikken, lengst fra kassene, at melken står. Og i skapene der sto det ikke én pakke med 1,75 liter Q-melk. Jeg tittet inn i kjølerommet bak varene som sto framme. Der sto en hel palle med 'min' melk.
Jeg tittet meg rundt, gikk litt fram og tilbake. Men der var ingen ansatte i butikken som kunne hjelpe meg. Så da måtte jeg gå til en kasse å be om hjelp.
Damen gikk inn på kjølen og hentet en pakke til meg, så gikk hun tilbake til hvor jeg fant henne. Hun satte ikke fram én pakke til andre kunder som vil ha dette produktet.
Lat? Dårlig holdning? Dårlig ansatt?
Eller er det slik at de holder tilbake produktene fra Q?
Jeg kikket etter Q sjokolademelk som er den beste sjokolademelken EVER (in my opinion), men fant ikke én pakke av den heller.
Burde man rapportere inn hele Rema? Eller eventuelt si fra til Q?
Det kan jo ha vært bare tilfeldigheter at det var Q som var utsatt i dag. Men latskapen, varer som ikke står fremme, og dårlig holdning – det er ikke tilfeldig i den butikken!
Som sagt jeg handler heller hos Kiwi XL, eller på nett hos Kolonial.no –> Link!!
Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!
#rema #rematollbugata #rematollbugatadrammen #qmelk #q #jegelskerqmelk #kolonialno #kiwixl #drammen
Jeg kan bekrefte at de holder tilbake Q produkter, det skjer til stadighet at de står inni kjølerommet.
De går også veldig ofte tom for billige produkter og store pakninger av ting. Så man må kjøpe dyrere produkter og mindre pakker av f.eks Bremykt og det er jo også dyrere. 😕
HET: Så sykt, har dem noe å vinne på det da???
Kanskje en ide å ringe sjefen
Sissel unsgård: Må nok høyere opp, har snakket med daglig leder før, han blir bare sur.
Såpass – burde ta dette videre med noen. For det er ikke greit.
orkanen: Ja, sant!
Jobbet der selv. Kan si det at rema er på en måte litt privat bedrift i om med at det er “kjøpmann” og har da færre men åsså ansatte med lang og god erfaring, spesielt på dagtid. Å om det er lite ansatte blir det mye å gjøre, alle mennesker glemmer å gjør feil. Jeg jobbet på rema i praksisplass og fikk være en del bak ved melken og yoghurtene osv… var noen dager veldig mye å gjøre ! Lett og glemme noe. Men hyggelig var så og si alle.. finnes jo selfølgelig enkeltplasser dær enkelte har en type holdning som ikke sier mye. Var en dær jeg jobber som både var negativ til kunder og medarbeiderne sine.. men ikke sjefen og de som var over henne 😂
Anonym: Det er jo heldig spesielt å si fra til en ansatt at en vare de har en full palle av ikke står tilgjengelig. Så velger de å ikke gjøre varen tilgjengelig selv om de er blitt gjort obs på det.
Bare så det er sagt, kan det godt være denne trallen med melk kom inn etter den personen som skal fylle på meierivarer har dratt hjem for dagen, og dermed er den ikke blitt fylt på. Samtidig når du velger å gå bort til kassen og få vedkommende til å hente manglende vare til deg, har denne personen mest sannsynlig ikke kapasitet til både å betjene kassen og fylle ut de resterende varene som ikke har blitt fylt på.
Kjære deg, jeg lurer på en ting. Har du noensinne jobbet i en dagligvarebutikk selv noengang?
Dagligvaremedarbeider: Bare så det er sagt så har Rema i Tollbugata åpen i 18 timer av døgnet, så det er no such ting at en bestemt person er ansatt for å fylle en viss type varer, og når den såkalte vedkommende er dratt så skal ingen gjøre det. Ansatte fyller på når de vet at det er tomt. Og ansatte hadde mer enn nok tid og kapasitet når hun gikk på kjølen og hentet min pakke. Det hadde tatt henne 7 sekunder å trille fram melka tilgjengelig for kundene. Og morsomt at du spør, ja jeg har jobbet på dagligvarebutikk selv 😉
Kom på enda en ting nå; her om dagen var jeg der og handlet brød, og det var tomt for brødposer ved brødskjæreren. (Ja, det har også hendt før)
Da jeg sa ifra i kassen, fikk jeg et overbærende smil og kommentaren; «jeg tror ikke det er tomt, altså. Mange av kundene har sagt det idag, men brødposene ligger i den hvite esken, ikke på rull»
Ja, nå var det altså den hvite esken som var tom, OG rullen.
Dette var også en lørdag, og da er det faktisk litt slapt der.
Jeg har handla der i ti år, det er mye sånt som skjer, spesielt på lørdager.
Og sånn for å nevne det, hvorfor var denne kassadamen slik? Hun vet jo at jeg handler der ofte og burde vite at jeg vet hvor brødposene ligger, og når FLERE kunder har sagt ifra….
Og ja, sånn for å nevne det i tilfelle kritisering; jeg har jobbet i både forskjellige butikker og som salgsfremmer i dagligvare, altså jeg vet hva som skal til.
Jeg tror heller ikke Roger prøver å være slem eller kjip med dette innlegget-det ER innimellom, og da spesielt på lørdager -ganske slapt på den remaen.
HET: Det er veldig slapt på der! Burde si litt når at jeg velger å gå til Kiwi XL når jeg skal ha masse varer.. det er noe lengre unna og jeg kjører ikke bil. Takk for at du deler Hanna 🙂