Veien ut – fra hjertet.

Fikk litt vondt i meg litt tidligere i kveld da noen valgte å kommentere mitt forrige blogginnlegg med tolkninger som jeg ikke så komme i det hele tatt. Jeg velger å ikke publisere kommentarene. Men jeg tar det til ettertanke og lærer av det. For meg var det nok et eksempel på hvor forskjellige vi mennesker er, og hvor forskjellig vi tenker.

Her er link til innlegget: Forsiktig hvem du omgås!

Nå er det slik at det er bare jeg her som vet hvem personene i nevnte innlegg er. Det var på ingen måte lagt ut for å henge ut eller rakke ned på noen. Så langt derifra. Innlegget var skrevet som et eksempel på hvor galt det kan gå når en havner utpå narkokjøret. Ingen av dere vet hvor maktesløs jeg har følt meg, og hvor vondt det har vært å miste en av mine nærmeste på denne måten.

Historien er bare en del av en større, hvorfor ungene ble hentet av barnevernet, hva de har måttet gjennom og andre hendelser kunne jeg fortalt om, men jeg følte poenget kom frem med de ord jeg har skrevet, selv om andre (som ikke kjenner meg) velger å forstå annerledes.

Det ble kommentert at jeg er ignorant og har fordommer. På enkelte områder er jeg vel ignorant og fordomsfull. Jeg vil ikke være det, men kanskje jeg er det. Litt. Men jeg kjenner meg ikke igjen som det her, ihvertfall ikke i forhold til dette temaet.

Jeg klarte etter mange år å komme meg ut av rushelvetet, og jeg har hatt noen forferdelige opplevelser da jeg var misbruker, og på veien ut.

Jeg blogger for å dele, og jeg blogger for å bearbeide. Om dere vil dømme meg, rakke ned på meg, tolke det jeg sier og skriver i verste mening, det er opp til dere. Så klart jeg synes det er trist, men som sagt, opp til dere, det viser jo bare hvem dere er.

Jeg håper og tror at de fleste som leser dette tolker innlegget mitt som det var ment. Fra hjertet. Takk.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#narkotika #dop #narkomani #narkomiljø #rushelvete #rusmisbruker #minhistorie #veienut

4 kommentarer
    1. beklager, men jeg klarte absolutt ikke å lese innlegget ditt slik du har ment det…. så om mange har kommentert negativt, så kanskje du burde lese det selv en gang til og prøve å se hvordan du har ordlagt deg…. Du skriver du har egen erfaring….. da blir, dessverre, innlegget ditt enda vanskeligere å tolke slik du mener….
      Jeg klarer ikke, med min beste godvilje, å lese at du mener å formidle noen som helst omsorg, omtanke el i innlegget….

    2. Nina: Det er ikke mange som har kommentert negativt, et par rusmisbrukere. Det er som jeg har skrevet, enkelte rusmisbrukere tåler ikke lese negativt om rusens virkninger. De har en annen realitetsoppfatning, eller er generelt bare negative. Som du. Det er første gang du kommenterer i min blogg, og da valgte du å være negativ. Så kanskje det er din egen holdning som gjør at du ikke ser hva jeg prøver formidle. Ikke engang etter at jeg har skrevet et nytt innlegg for å understreke min hensikt. Trist at din beste godvilje har så lav terskel. Men takk for din kommentar likevel.

    3. Syns du skriver godt, og fra hjerte.
      Jeg opplever det du skriver som en beskrivelse……en advarsel om rusens konsekvenser……..at du opplever tap av venner til rus og er lei deg for det. Lei deg fordi du ser at kontakt ikke er mulig når det er slik og lei deg fordi det går dårlig med noen du har vært glad i. Du ønsker oppriktig at om noen ser noe…og kan hjelpe at de da bryr seg og gjør det. Selv om det ikke alltid er mulig.
      Har ingen erfaring med rus……har aldri vært i et rus miljø.
      Det du skreiv rørte meg likevel, og jeg tror nok at rus forandrer og ødelegger. Jeg syns at rus som virker inn på hjerna er skummel, veldig skummel. Skremmende, og det må være vondt å se forandringer av en kjær og kjent venn til en som er ukjent og skremmende. Trist og ærlig……
      Du har også en rus fortid….og det er flott at du kommer deg videre. Sikkert ikke lett. Vil tro at det er viktig hvem du omgås.
      Må være vondt å se andre gå fortapt….bli borte…..forandres til en upålitelig og skummel fremmed. Jeg håper du har andre som er glad i deg, og tenk så bra at disse slipper å se deg bli borte på denne måten………For det må være vondt når noen en er glad i blir borte på en slik måte.
      Håper det går bra med deg…..og med venner som sliter…….og fortsett å skrive 🙂

    4. Nita: Tusen takk for god tilbakemelding, det er så godt å vite at noen har forstått mine ord. Jeg selv er rusfri i dag, jobber enda litt med å bearbeide konsekvenser, men jeg har det godt, og tror jeg kan jobbe meg gjennom det meste. Takk igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg