Tøff dag!

For noen måneder siden ble jeg enig med min terapeut og fastlege at jeg skulle begynne gå til psykiater her i Drammen. Dette for å kartlegge min situasjon, både psykisk og somatisk.

Min lege skrev en henvisning til DPS, som avviste meg med begrunnelse at mitt behov for dem ville mest sannsynlig komme på ny etter at min kommende rettsak mot en seksuell overgriper har blitt gjennomført.

Med det ble det sendt en ny henvisning til en psykiater med egen praksis.

Allerede på første møte opplevde jeg at noe ikke var som det skulle. Han stilte spørsmål, men når jeg svarte og snakket sa han ‘vent litt’ og avbrøt hele tiden fordi de gamle fingrene hans ikke fungerte med tastaturet. Han insisterte på å fortsette med laptopen sin, istedet for å ta frem en notatblokk.

Videre lå sakspapirer og navn på andre klienter, diagnoser mm, fremme i et kaos på pulten hans. Han forsøkte flere ganger å dytte ord og følelser inn i munnen på meg. Både terapeuten min og jeg var ganske satt ut av hele situasjonen. Vi kunne valgt å bryte der og da, men jeg valgte å vise tillit og ‘la tvilen komme han tilgode’.

Dessverre så var han enda rarere neste gang, og da var jeg på nippet til sinne. Blant annet spurte han om ting han allerede hadde spurt om og fått svar på. I tillegg ville han diskutere hvordan rekkefølge ting går i systemet, hvor mange klienter han har, og en hel del ting som er irrelevant for meg og min sak. Han ga også utrykk for at han ikke skjønte hvem terapeuten min var, og to ganger den dagen måtte vi forklare at hun er terapeuten min og jobber i psykiatriske helsetjenester i kommunen. Det på tross av at hun var med på timen der uken før og at hun var med gjennom den. Og etter andre time var over så greide han å uttale at han skulle sende sin erklæring i min sak til NAV. I løpet av to timer var jeg ferdig utredet (?!), og han skulle sende saken til NAV??!!!

Da måtte vi stoppe han. Først og fremst skal jeg, pasienten, lese den, og for det andre så var det ikke NAV som har bedt om hans uttalelse, men min fastlege. Så han skulle/skal ikke sende noe til NAV, men til legen min. Dette hadde han vanskeligheter med å forstå, og kverulerte veldig på det.

Vel hjemme googlet jeg denne psykiateren og fant følgende uttalelse om han, skrevet av en av hans tidligere pasienter i mars i år.

“Var hos denne legen for en spesialisterklæring i forbindelse med uføretrygd. Erklæringen inneholdt så mye beviselige faktafeil og grov historievridning at jeg følte ett sterkt behov for å rette det opp. Dessverre så avviser han en hver dialog om å rette opp i hva som for meg oppleves som en krenkelse.”

Terapeuten min ordnet så et møte med legen min der vi fikk forklart henne situasjonen med denne psykiateren, og hun (legen) sendte et skriv til han (psykiateren) at jeg og min terapeut skal først lese hans ‘erklæring’ om meg, og deretter skulle den sendes til min lege, og ingen annen. Elektronisk og lukket.

Tolvte juni, dagen før jeg skulle reise til nordnorge i min mormors begravelse så ringte psykiateren meg. Da sa han at han hadde skrevet ferdig erklæringen med sin vurdering og konklusjon, så nå skulle han sende den til NAV!! Jeg forklarte igjen at jeg skulle lese den først, så skulle den til min lege og ingen andre. Han sto på sitt og gjentok at han skulle sende den til NAV. Jeg ble opprørt, og svarte at det ikke kom på tale, han hadde fått beskjed av både meg som pasient, min terapeut, og min lege, at det var min lege som hadde bedt om uttalelsen, ikke NAV. Igjen sa han at han måtte sende til NAV fordi han skulle ha betalt for sitt arbeid. Da så jeg rødt og hevet stemmen og sa: “gjør du det, så anmelder jeg deg!!” Og så avsluttet jeg ‘samtalen’. Klask, ferdig!!

Jeg ringte terapeuten min og legen min, og fikk dem til å håndtere saken. Han ble igjen forklart at etter min gjennomlesing så skulle kun legen min ha erklæringen. Og han ble informert om min terapeut og leges ferie, og at derfor ville ikke gjennomlesningen kunne finne sted før etter første juli.

Gjennom disse ukene har denne psykiateren prøvd å kontakte meg flere ganger, ringt og sendt sms. Jeg har ikke turt å svare fordi han ikke hører på meg, og han er for meg totalt utilregnelig. Helt psyko!!

Jeg har vært i kontakt med Helsetilsynet om han, og i juni 2015 mottok han en advarsel fra dem. Det er meget alvorlig når en lege eller psykiater får en slik advarsel. Jeg har bedt Helsetilsynet om innsyn i saken, det får jeg, og dokumenter er visstnok underveis.

I går tok terapeuten min kontakt med psykoen, og gjorde en avtale om gjennomlesing i dag. Vi ankom, gikk inn på kontoret hans og jeg fikk lese gjennom de 2,5 sidene han hadde skrevet.

Det meste var greit, en kort oppsummering av traumatiske opplevelser jeg har hatt, familiens sykdomshistorie. En vurdering på én setning, og en konklusjon på én setning..

..men så!!

Inni det hele hadde han skrevet at jeg hadde klare begrensninger for hva jeg ville snakke om, at jeg nektet og uttale meg, og at han ikke fant det hensiktsmessig å be om opplysninger??!!

Jeg ble så forbannet!! Jeg hadde svart på alt han hadde spurt om, og det var tøft, så tøft at en kunne se at terapeuten min ble berørt. Jeg var iskald og utleverte meg 100%. Og det var han som avsluttet etter to møter med å si at han hadde fått det han trengte.

Hverken jeg eller terapeuten min kjente oss igjen i hans beskrivelse av meg, eller uttalelsene han påsto jeg hadde gjort.

Videre hadde han skrevet: ”Pasientens overreaksjoner i en senere telefonsamtale der han blir indignert og avbryter samtalen pga en liten misforståelse, gir sammen med det generelle inntrykket jeg har ved samtalene her, mistanke om at det dreier seg om mer grunnleggende personlighetsavvik.”

Jeg begynte å le.

Han spurte hva jeg lo av.

Jeg begynte å lese høyt dette siste.

Han avbrøt meg og svarte at det var strøket.

“Strøket??!” svarte jeg!!! “Du skrev det jo ut nå mens jeg satt å så på!!”

Så forklarte han at normalt så fungerer det ikke slik hos psykiatere at pasienten får lese gjennom saken før den sendes til NAV.

NAV??!!

Hva faen!!??

Så da klikket det for meg, og jeg forlot.. Terapeuten min satt igjen. Noe som gjorde at jeg returnerte etter en luftetur. Da hadde hun overtalt han til å endre på den ene uttalelsen og slette den andre.

Før vi gikk kalte han meg schizofren og ville vite hvordan han skulle få pengene for sitt arbeide med min sak.

Jeg sa at jeg har frikort, så gikk vi.

I to timer etter satt terapeuten min og jeg og diskuterte det som har hendt tidligere og i dag.

Denne mannen må stoppes!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#terapeut #fastlege #lege #psykiater #terapi #drammen #dps #seksuelleovergrep #overgrep #rettsak #nav #psykiatriskehelsetjenester #psykiatri #psykiatriskehelsetjenesterdrammen #drammenkommune #utredning #kartlegging #helsetilsynet #psykopat #advarsel #schizofren

4 kommentarer
    1. Der bør du, og teamet rundt deg, sende klage på ham ja! Lykke til, ha en vakker helg, og hils alle i familien <3 og seff en bjeffuell hilsen til jentene <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg