Veien til Platanias, Kreta..

I går i ettiden forlot vi Drammen. Tok toget til Gardermoen. På toget fikk vi en italiensk dame ved siden av oss som snakket på inn- og utpust hele veien. I tillegg hadde hun tømt ei flaske parfyme over seg med et stinkende resultat. Det ble da så ille at snuppen min måtte gå å sitte seg i en annen vogn.

Å sjekke inn bagasje, sikkerhetskontroll, taxfree og alt det der gikk supergreit. Men skuffelsen var stor da jeg skjønte at vi skulle reise i et trangt lite SAS-fly.

Originalt hadde jeg bestilt reise med Ving på et Thomas Cook-fly til Tyrkia. Da det ble kansellert bestilte jeg reise hit til Kreta på samme dato med Ving. Med det trodde jeg at vi skulle reise i komfort på Thomas Cook.

Flyreisen var et mareritt. Trangt. Unger som skreik overalt. Pluss at jeg satt i setet nærmest midtgangen og ble dyttet i hele tiden slik at jeg ikke kunne sove engang. Stinkende barneromper, skravlete blondiner og personale med vogner sørget for å dulte borti meg og irritere meg hele veien.

Så landet vi i Chania og skulle ta buss til hotellet med alle disse barnefamiliene, skrikingen og dritlukten. Som ikke det var ille nok så fikk vi da vite at vårt hotell var siste stopp. Klokken 23:23 var vi fremme på hotellet.

Derfra har det bare gått oppover. Fantastiske rom på et flott hotell uten barn. Før vi la oss i går så fant vi en hyggelig restaurant med kjempegod mat og et enda bedre personale. Hun som serverte der var så utrolig hyggelig – og der blir vi å spise flere ganger.

I dag spiste vi en dyr frokost, hahaha.. har gått en liten tur på stranden. Havet er iskaldt på tross av at her er 32 grader i skyggen (36 i går da vi landet). Vi har ligget flere timer ved bassenget og solt oss, og jeg har vært to ganger i bassenget på tross av at det er ganske kaldt der også (men forfriskende).. Nå skal vi ut å spise lunsj…. 😜

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#drammen #tog #gardermoen #ferie #thomascook #thomascookairlines #sas #chania #xania #kreta #platanias #chaniakreta #xaniacrete #crete #plataniaskreta #sunprimeplataniasbeach #sologsommer #sommerogsol #sommer #sol

Noen som har vært i Platanias og/eller Chania som har noen hode råd og tips? Vi skal være en uke…

6 kommentarer
    1. Åååh, ELSKER det stedet! Jeg har vært der to ganger, det er helt fantastisk 🙂 Nå husker jeg ikke hva restauranten heter, men om du går mot Chania fra Agia Marina kommer du til en restaurant like ved siden av den parken med spillmaskiner osv. Der er det helt vanvittig nydelig mat, og ikke minst den diggeste rakien noensinne 😉

    2. Håper turen blir bra etter en trøblete start! Anbefaler sterkt å prøve nye Vegera Restaurant i Platanias, samt Stamna Taverna, også i Platanias.
      Et besøk i Old Town og Den Venetianske Havnen i Chania er selvsagt obligatorisk! Kjempekoselig både på dag og kveldstid!

    3. Terje: Hei og tusen takk! Vi har prøvd Stamna Taverna, der var god mat og god service. Og jeg tenker vi skal besøke de andre stedene du har nevnt her. Igjen tusen takk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg