Flyktninger til ‘lykkelandet’ Norge!

I natt har jeg fått en melding her i bloggen som avsluttes slik: “Ja, NAV sender ut mye mer enn det som behøves til noen her og der, men kom da for faen ikke og klag på utlendingene for det! Ta deg sammen! Spesielt at jeg som utlending må belære dere nordmenn om hva som er riktig og galt? Med tanke på hvor slemme og dumme vi er.

Vedkommende har funnet det i sitt hjerte å skjelle meg ut fordi jeg ber staten og systemet Norge i blogginnlegget “Kjære Norge – Forklar dette ‘bildet’ for meg!om å nettopp forklare dette for meg. Hun anklager meg for å bruke ‘utlendingkortet‘, vedkommende skriver ‘kom da faen ikke å klag på utlendingene for det‘.

Det jeg har skrevet er følgende: “Joda, her kommer det flotte landet vårt. Staten Norge, og fyller lommene hans med penger. Ikke bare han, men alle som han får like mye. Vi snakker ikke om hjelp lengre, men store gaver og et luksusliv.

“Er det slik for at Norge har et behov for å vise hvor mye rikdommer landet har? Er det veldig viktig for staten at alle utenfor landets grenser skal tro at alle lever og har det så utrolig bra i Norge, økonomisk, helsemessig osv..?

Kjære staten Norge, mitt hjemland – ser dere ikke hva som er galt med dette bildet??

Vedkommende kaller meg faktisk for rasist uten å direkte bruke ordet. Det fordi vedkommende har misforstått fullstendig, eller valgt fullstendig å misforstå. Innlegget mitt er til og om systemet/staten Norge. Ikke en rasistisk uthenging av innvandrere. Rasist er jeg ikke. Men engasjert i innvandringspolitikk og integrering er jeg.

Innlegget det er snakk om og kommentaren fra vedkommende som kaller seg “GB B” finner dere –> HER!

Men om jeg hadde villet skrive om utlendinger så kunne jeg nevnt ‘flyktninger’ fordi vi vet jo alle at veldig mange av flyktningene har vært innom ‘drøssevis’ av trygge land før dem kom hit til Norge, og egentlig er det lovfestet at man skal søke asyl i det første (!!) landet man kommer til. Allerede her viser de mangel på respekt for de enkelte land, menneskene som bor her/der, og lovene som gjelder!! Istedet unngår de loven, løper unna politi, nekter å avgi fingeravtrykk, nekter å gå av tog, avviser humanitær hjelp fra frivillige og forsøker å komme til landene med best mulig velferdsordning, nemlig Sverige og Norge. Er dette flyktninger?? Nei!!

Jeg ønsker så absolutt at flyktninger som trenger hjelp skal få hjelp, og jeg presiserer det for at jeg skal slippe at en eller annen sur og grinete fjott skal påstå noe annet. De som nå fraktes og smugles og sniker seg forbi grensene, er ikke flyktninger!! Det er fakta!! Flyktningstatusen deres opphørte for lenge siden, og nå er de på vei til “Lykkelandet” fremfor “a place to be safe”. Altså lykkejegere som er ute etter å utnytte, samtidig som de ødelegger livene til de som virkelig trenger hjelp, og ødelegger det nye samfunnet de er kommet til eller er på vei til.

At noen ikke skjønner dette, bortforklarer, vrir og vender på det endrer ikke fakta. Om noen lar seg provosere av dette, flott, da håper jeg dem LIKER OG DELER dette innlegget, sprer det overalt og forteller hvor dum jeg er, og hvor feil jeg tar!! 😉

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#nav #innvandring #innvandrere #flyktninger #utlendinger #utlendingkort #statennorge #systemetnorge #detnorskesystem #rasist #rasisme #rasismekort #innvandring #innvandringspolitikk #integrering #velferdsordning #asyl #lov #loven #dennorskelov #lovverket #lykkejegere #lykkelandet #norge

4 kommentarer
    1. Hallo!
      Morsomt å lese at du i ett innlegg skriver at folk må slutte å dømme folk som er på NAV når de ser de i skibakken. Og så dømmer du utlendinger med mobiltelefon.
      Du sier at folk kan være deprimert osv, og dermed ha rett på støtte fra NAV. Men kan ikke utlendinger som kanskje har spart lenge få kose seg med en mobil/bil/sykkel? Om du sier at andre skal slutte å dømme så må du vel først begynne med deg selv?

    2. Virkelighetensverden: Ingen er perfekte, heller ikke jeg 😉

      Men jeg synes faktisk at hvis du skal kommentere noe jeg har skrevet i blogginnlegg, så kan du kommentere der jeg har skrevet det du henviser til. For mest sannsynlig tror jeg du tar det hele ut av sammenheng.

      Er det de utlendingene som stjal mobilene til meg og snuppen min du henviser til?? Klart jeg dømmer tjuvpakk, har null respekt for svindlere og folk som stjeler…

      http://m.bunny.blogg.no/1492964775_et_mte_med_ulovlige_innvandrere.html

    3. Jeg snakket om denne: http://bunny.blogg.no/1492012641_vi_snakker_mental_helse__ikke_dm.html
      og denne:
      http://m.bunny.blogg.no/1493143332_kjre_norge__forklar_dette_bildet_for_meg.html
      Den ene sier du at man ikke skal dømme folk på trygd som reiser på ferier. Det andre innlegget dømmer du utlendinger som reiser på ferie til Tyrkia, har fine hus osv.
      Jeg vil jo at du skal dømme i vei helt fritt 🙂 Men da må du også tåle at folk dømmer f. eks folk på trygd som står på ski og reiser på ferie 🙂

    4. Virkelighetensverden: Det første innlegget handler om å ikke dømme folk med usynlige sykdommer. Det andre er et spørsmål tl Norge, og velferdssystemet. Om noen blir kritisert eller ‘dømt’ om du vil, så er det politikerne, regjeringen og staten Norge. Ikke utlendingene. De tar det de får, noe sikkert jeg også ville gjort om jeg var i deres sko.

      Og folk må gjerne dømme så mye dem vil, jeg tåler det, men jeg behøver ikke like det. Ha en flott 17.mai.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg