Vannlekkasje under hårbleking!! 🤬


Dagen i dag startet jo veldig fint med solstråler som kom inn mellom gardinene og vinduskarmen på soverommet. Sjeldent godt uthvilt sto jeg opp og ordnet meg morgenkaffe for å nyte på balkongen sammen med en røyk.

Snuppen min er hjemme, han har fri fra jobb i dag. Så mens jeg satt på balkongen og nøt solen, kaffen og røyken min tok han med seg jentene ut på luftetur.

Etterhvert når jeg hadde fått stelt meg og slike ting, dro vi «ut på tur». Altså bare ut å gå for å få frisk luft og mosjon. Ikke noe verre enn det. Friskt og fint var det. Minus 8 grader, føltes som minus 13. Deilig det.

Vi gikk da altså over 1,3 mil, og stakk en liten tur innom Gulskogen Kjøpesenter (fyfy, kjøpesenterskam 😂). Der handlet vi frosne grønnsaker, tannstikkere, shampoo, dusjsåpe, tannkrem og hårbleking. Så tok vi en lunsj på den lugubre Ling Juan Kro. Eller snuppen min spiste lunsj, jeg tok en kaffe.

Deretter dro vi hjem. Koset med jentene en stund før vi laget og spiste middag.

Så skulle jeg bleke håret, eller stripe det. Hadde også kjøpt en slik hette som en har på hodet når en skal stripe håret, en slik man drar håret ut av små huller med en heklekrok.

Rett etter jeg har hatt blekingen i håret så hører jeg det plinger i mobilen min. Jeg stresser ikke med det. Jeg gjør meg ferdig på badet, og vasker hendene. Da ser jeg jo at det er ikke noe vanntrykk, og vannet bare forsvinner. Fikk jo vasket hendene da, men syntes det var rart. Så sjekker jeg mobilen, og på meldingen står det at det er oppstått vannlekkasje i mitt område og de ‘jobber med å finne lekkasjen’.. jobber med??!!


Så her satt jeg da som ei gammal kjerring med håret full av bleking, sjekket vannet, og det var nesten på null. Ville det komme tilbake før jeg skulle skylle ut blekingen og vaske håret? Eller måtte jeg bruke Coca-Cola Zero, Solo Super eller melk? Som da var da eneste alternativene. Og hvis jeg måtte bruke disse, ville det da skje noen ‘kjemisk reaksjon’ hvis jeg blandet brus eller melk med hårbleking?

Så valget var å sitte og vente, og risikere at håret blir «svidd» og blir ødelagt. Eller skylle håret med melk og/eller brus, og risikere en kjemisk reaksjon, og miste hår likevel?!

Jeg ventet fem minutter ekstra på vannet, det kom ikke en dråpe hverken på kjøkkenet eller badet. Så ble det til at jeg tok melkepakken med meg på badet og la meg på alle fire som ei gammal ei med hodet inn i dusjen for å skylle det med melk. Akkurat i det jeg skulle begynne helle melken sjekket snuppen min vannet, og da kom det!! Hurra!!

Men resultatet ble for jævlig likevel 😂


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hårbleking #vann #melk #striper

4 kommentarer
    1. Det er Murphys lov: Alt som kan gå galt, det går galt. – Og på det verst tenkelige tidspunkt. HeHe Huff! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg