Ut på tur langs elva til Hageland med Bunny!

I går kveld bestemte jeg meg for at om det ble opphold i dag skulle jeg gå til Hageland i dag. Opphold ble det og jeg tok på meg min Kreta-tights, lilla HM-jakke og solbriller fra Prada. The Devil wears Prada vet dere. Så bega jeg meg avgårde!

Ned fra Fjell gikk jeg, via Austad og forbi Andedammen som nå har blitt snø og isfri. Dessverre ikke blitt noe fugleliv der. For én uke siden var der helt dødt, ikke en eneste fugl der. I dag var det to måker eller tjeld eller whatever ute på vannet. Gadd ikke se så godt etter, er ikke så veldig glad i skrikhalser som stjeler og bråker. Jeg vil se svaner og ender på dammen. Helt alene for seg selv lå en eneste andrik. Så litt forkommen ut i sin ensomhet, men neste uke får han kanskje masse selskap..

Tuslet meg videre ned til bydelen Grønland for å få meg ei sukkerfri brus å ha på turen. Jeg faster jo, og har ikke spist en smule i dag. Men litt drikke uten kalorier må man ha. Siden vi skal kose oss med hjemmelaget pizza i morgen så kjøpte jeg likesågodt aromasopp, champignon og sjalottløk. Og inne på Meny lå fristelsene overalt. Hellige kaninmåne.. de har fått en egen disk med sushi. Man plukker de bitene en vil ha, det er hektopris, så da veier de det opp og man betaler. I snitt cirka 10 kroner biten. Hadde bare SÅÅÅ lyst å prøve noen biter. Men når en faster og skal redusere vekten, så er trikset å si NEI!! Jeg lot være, betalte det jeg skulle ha og tuslet videre.

Derfra gikk jeg videre langs elva. Hageland er oppe på Åssiden. Liksom på andre siden av elva ift hvor vi bor, og helt oppe i andre enden. Tenkte å stoppe innom Gulskogen gård å hilse på påfuglene. Men der åpner ikke før 9. mai. Er det noen som har lyst å besøke Gulskogen gård etter den datoen så er det bare å ta kontakt. Medbloggere og lesere, det hadde vært hyggelig med en piknik der vel?

Elva var litt urolig i dag. Var opphold hele veien, 5 minutter sol, fem minutter med skydekke, slik var det hele veien. Og noe vind, men det gikk fint. Det var akkurat innafor. Bildet under, ser dere skrikhalsene og tjuvpakket på enden av brygga? Begynner å bli en del av dem nå..

På ruten min opp til Hageland ligger denne lille kirken, eller kapell. Bare at det ikke er noe kapell. En mann kjøpte kapellet for noen år tilbake siden. Kjøperen hadde uttalt at stedes skulle brukes som et samlingsted for barn og unge til lek og undervisning. Kapellet ble solgt i god tro. Nå er altså kapellet en moské. Det er hva man kaller Taqiyya, å dekke over, forlede, narre eller lyve, for å gagne islam. Men men, de burde skjønt det da kjøperen faktisk heter Muhammad. Neida, det pågår ikke islamisering av Norge, høhø..

Anyways, turen gikk videre oppover elva til Åssiden Elvepark. Der var det masse ender, kvakkkvakkkvakk, og svaner og masse liv. Veldig koselig der!

Tror dere disse to på bildet under er kjærester eller? Fine da uansett!

Så var jeg fremme på Hageland. Jeg gikk rundt og rundt og rundt der en god stund. Mye flott altså! Om jeg kjøpte noe? Yupp, blomsterjord, en lang pinne og en kaktus!

Ferdig på Hageland tok jeg bussen hjem. Eller to busser, man må bytte buss underveis. Jeg er godt fornøyd, fikk gått ei mil i dag på tom mage. Klapper meg på skulderen og slapper av resten av kvelden. Enn dere som leser da, hatt en fin dag som meg? Det håper jeg dere har 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hageland #åssiden #grønland #andedammen #austad #fjell #drammen #bunnytrash #bunny

14 kommentarer
    1. Godt gått, Bunny – og greit med buss hjem etter det! Mye måker, ja…. men heldigvis kommer det mange fine fugler, ender og svaner også! Gulskogen gård høres bra ut – jeg sier ifra når jeg får det til! 🙂

    2. Svaner er pene og skumle, ender er herlige, men måkene – de har jeg meninger om som ikke nødvendigvis egner seg på trykk…
      Høres ut som du hadde er deilig dag!
      Det tredelte-bildet fra Hageland – de palme/kaktus-lignende plantene til høyre…Nice!
      Synd med kapellet – jeg tenker at det er bygget for en grunn og da burde det fortsette å være til for det…

      1. Hyggelig at du ble med på turen. Liker p gå lang elva, blir mer spennende etterhvert når våren får slippe ordentlig til 🥰🐰🌸

    3. Prøver lykken igjen. Var bare error på mine kommentarer i går.
      Tips til pizza var løk og choritzo eller bacon. Dropp oliven og ha den heller i en skål ved siden av. Elsker oliven, men den må være kald.
      Quizen var artig, men jeg falt helt av på den siste.
      Og dagens innlegg kommer i et jafs, Har brukt dagen med div. gjøremål på hytta og kvelden avrundet vi med en konsert.
      Sanne Kvitnes, ei lita jente med en stor stemme, sammen med for meg ukjente Espen Grjotheim og Det Norske Blåseensemble. “Brodway Showstoppers” Høres muligens kjedelig ut, men her er det gåsehudstemning på mange av låtene.
      Nokk om meg og mitt, Synes dagens blomsterinnlegg var litt stilig jeg. Kunne jo hatt den lengst vekk fra sitteplas og nær en nabo man ikke liker? Og religion er vanskelig, Alt skal jo straffes. Levde lenge i troen om at Gud var god. Men e ikke så sikker lenger når man ser hvor ødeleggende religion er. Hvor mange konflikter som stammer ut fra uenighet om hvem som har rett.
      Dagens tur ga jo god trim og mange fine bilder. Nå begynner naturen å våkne opp igjen. Det grønnes, planter titter frem og fuglene kvikner til.
      Ønsker dere en fin lørdag-fredag i morgen

      1. Tror det var mange som fikk error i går, for her var det uvanlig stille 😳 Det blir både løk bacon og oliven på pizzaen. Disse olivenene her er fylt med oregano har en særegen smak som vi har bestemt oss for å teste på pizza. Selve årsaken til at vi skal ha pizzaaften i morgen 😜 prøv quizzen igjen 😜 Skal prøve notere meg navnene på disse sangfuglene, ikke hørt om dem før. Uff nei, dagens blomst var ikke for meg å se på, jeg vil ikke være naboen din, haha.. 🤪 Gud den allmektige, hehe.. hvis det hadde vært noen Gud og han hadde vært god da har han brukt veldig lang tid med hendene i fanget, for nå har vi både global oppvarming, klimakrise og islamisering som bare gruser samfunnet vårt, det er deilig med vår, og flere turer blir det – tusen takk for kommentar med masse substans og innhold, kos deg i helga du oxo 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg