Tomme trusler!!

Er det noen av dere som kjenner dere igjen i følgende situasjon, opplevd det som barn selv, hørt andre foreldre gjøre dette, eller kanskje dere har prøvd metoden mot deres egne barn?

Altså inne på lekebutikken på kjøpesenteret blir man vitne til en kvinne som sier til et lite barn: «kom nå da, nå skal vi dra, hvis du ikke kommer nå så drar vi uten deg altså! Kom igjen, nå må du komme. Hvis du ikke kommer nå så kjører vi fra deg. Vil du det? Vil du at vi skal kjøre fra deg kanskje?».

Ungen hyler og raser og blir bare mer trassig, og damen, som jeg tror kanskje var bestemor, fortsetter på samme viset, «hysj, slutt og tull sånn, men nå må du komme, ellers drar vi fra deg. Kom igjen, nå må du komme, vi kjører fra deg altså, nå MÅ du høre».

Så fortsetter dette i tredje runde, og jeg kjenner det begynner å koke i meg og tenker hva i all verden er dette for noe? «Nå må du komme, ellers drar vi fra deg, så får du bare være her eller finne veien hjem selv?!» Jeg var helt oppgitt og forventet en fjerde runde og var derfor  på vei ut av lekebutikken, jeg tenkte at dette gidder jeg ikke høre på, så jeg får heller se etter det jeg skulle finne senere. Samtidig hadde jeg så lyst å si noe til denne damen, men typisk når jeg blander meg så blir det vel krig. Så jeg var på vei mot døren.

Akkurat da kom en yngre dame inn, jeg antar det var moren til guttungen. Hun sa «kom nå, ingen diskusjon», med streng stemme, og gutten kom selvfølgelig. Da klarte jeg ikke tie lengre og det bare ramlet ut av meg: «way to go, sånn skal det gjøres»!!

Hvorfor skjønner ikke folk at sådanne tomme trusler sender helt feil signaler? Tomme trusler er, NETTOPP tomme trusler. Guttungen avslørte jo det på stående fot. Slik en opplagt bløff!! Hva tenker folk at de skal oppnå med tomme trusler? Hersketeknikk??!! Man har liksom denne også «hvis dere ikke gjør som jeg sier så reiser jeg, og da kommer jeg aldri tilbake»

Djiizess… 🙈

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

 

12 kommentarer
    1. Hei igjen 😊🌹🇳🇴👍

      Eg kan faktisk skryte på meg at eg aldri har «truet» barna mine med noe eg ikke kan gjennomføre,har faktisk aldri truet dem i det hele tatt med noe som helst,det har med å bygge tillit og respekt å gjøre og det er svært viktig for meg (i alle sammenhenger).
      Når det er sagt så kan det ha skjedd at eg har sagt at om eg var deg så ville eg gjort eller ikke gjort dette,det har med å lære seg å ta ansvar og konsekvenser av sine ord og handlinger,som også er svært viktig for meg.
      Eg fikk mye pepper for min måte å «oppdra» barna mine på,men eg må ha gjort noe riktig for de har blitt flotte ungdommer,med mål i livet,ærlighet og integritet (selv om den ene ikke fikk bli med videre så var han 24 år da han forlot oss)
      Eg er total motstander og har total nulltoleranse for alle former for negativ autoritet,også når det er snakk om barneoppdragelse.
      Må legge til at eg har vært velsignet med to snille,kloke og rolige barn ❤️
      Hilsen synskepeggy.

    2. Hihi, sant nok – tomme trusler virker iallfall ikke. Jeg har faktisk gått fra min lille sønn i matbutikken da han lå og hylte på gulvet fordi han ikke fikk is. Det skjedde ikke igjen – han skjønte at jeg gikk ut. Så nok litt drøyt ut for andre, men – det virka!

    3. Det hjelper så lite med slike trusler. Snakker av erfaring. Jeg husker så godt jeg sa til dattra mi, hun var vel 2,5 år, jeg hadde satt henne i bilen før vi skulle dra.
      Hun fikk låst bildøra, og da sa jeg til henne:
      “Nå låser du opp, ellers kjører jeg fra deg”
      Problemet var at nøklene sto i inni bilen, så jeg kunne ikke kjøre noe sted uten at hun låste opp 😁
      Heldigvis klarte hun det, og jeg fikk et par lærepenger. For det første: ikke sette i nøklene før jeg sitter der selv.
      For det andre: Tomme trusler er bare tull 😄
      Så jeg ble ganske streng og bastant etterhvert, og det hjalp 😂

    4. Jeg visste at med mutter’n var det aldri tomme trusler.. Ignorerte jeg f.eks en trussel om utgått lørdagsgodt,sã ble det lørdag uten godteri, på samme vis som vi dro hjem, om det var det som var greia, osv. Jeg kan vel ikke si annet enn at opphavet har vært gode på denne oppdrager-greia.. 😉

      1. Good for you, da farer vel ikke du heller med tomme trusler, hvilket får meg til å tenke: hva slags oppdragelse har slike mennesker fått som truer med ting de ikke står ved? Altså farer en med tomme trusler så er en som løgner å regne.

    5. Er sååå enig..tomme trusler er bare tull, og ble IKKE praktisert da min kar vokste opp. Ble det fremsatt en trussel, ble den også utført.. men vi passa også på å ikke komme meg totalt horrible trusler heller. Et eksempel da kar’n var 4-5, da jeg så meg lei av at han ikke rydda opp lekene, var beskjeden at jeg kom til å ta de – og at han ikke ble å få de tilbake på ei uke. Han hørte ikke etter – så jeg tok de og gjemte de i ei uke.. Bare tull å si at han ALDRI skulle få de tilbake, for det ville vært total sløsing med økonomi. Men etter ei uke med kun brettspill og bøker hadde han lærte litt, hehe. og har vært rimelig flink med rydding sida da (til han ble voksen 🤣)

      1. Ikke sant. Jeg tenker også at tomme trusler gjør at det ikke er hold i dine ord, man lyver jo, om fu lyver gjør det jo at en ikke kan ha tillit til deg. Tenk deg om det hadde blitt slik at ditt eget barn har null tillit til deg. Derfor blir jeg så oppgitt av voksne mennesker som bedriver slike handlinger, enten det er mot barn eller mot voksne. Komme med tomme trusler for å oppnå det man vil. Bruk heller sannheten, som du gjorde, for å oppnå det man vil 😜

    6. Må nok vedgå at eg har vore utsatt for tomme trugsmål, men aldreg frå mine foreldre.
      Sjølv har eg aldreg brukt det. Enten gir eg ein lovnad, eller så held eg kjeft.
      Ellers har eg lyst til å bidra med ei historie som ei kollega av kjerringa opplevde.
      Det var definitivt ikkje eitt tomt trugsmål 🤣. Hu overhøyrde ei mor og hennar datter, på den lokale matvarebutikken. Jentungen, 3-4 år, ville ha is, men mora sa nei. Ja, då forteller eg hemmelegheita mi, om eg ikkje får is. Berre fortell hemmelegheita di du, sa mora. Ja, om eg ikkje får is, forteller eg at du sutta på tissen til far. Hu fekk ikkje is, og handlekorga, full av varer, vart ståande igjen ved kassa 🤣🤣🤣.
      Ryktene sier at dei flytta derifrå kort tid etterpå.
      Altså, ta alltid ungane på alvor.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg