Stuck in the Matrix, Twilight Zone og Downtown Abbey!

Nåvel, dagene ruller og går, og jeg får fullstendig Déjà Vu, nå er det altså veldig nye som skjer (eller ikke skjer) som om det allerede har skjedd. Nesten som man lever førjulstiden fra i fjor om igjen. Er vi alle stuck in the Matrix eller? Twilight Zone? Kanskje begge deler?

Anyways, møljefesten med venner til helga ble kansellert bare noen minutter etter pressekonferansen hvor vi fikk beskjed om besøksbegrensninger. Nå er også middagen med snuppen min sine søsken og deres familier også kansellert. Det er som om folk kansellerer livet, det blir på en måte tatt for gitt. Det er jo en idé å leve mens man lever, men også der er vel mange uenige med meg, men de om det, hvis man velger å være død mens man lever så får det bli deres sak. Jeg vil heller kjøre berg- og dalbane, altså ikke bare sitte stille og ser at alt bare passerer, jeg vil være ombord.

Så i stedet for den middagen med snuppens søsken og co som skulle være nå på torsdag, så tar heller snuppen min og jeg turen til Svelvik og besøker graven til hans mor. Så spiser vi på Dreggen etterpå. Det blir koselig, så tar vi litt shopping på hjemveien, sånn julekos-shopping.

Jeg vil ha masse digg i jula, haha 😜

Møljefesten med venner som skulle være nå på førstkommende lørdag er blitt erstattet med en tur ut på landet på besøk til et vennepar der, det gleder jeg meg veldig til. Da blir det masse god mat og drikke, og vi får ha jentene med oss, så da blir det riktig koselig.

Ribba er på plass, pakker under juletreet, et vennepar kommer og feirer julaften med oss, og kanskje har de med seg sine to firbeinte, så da blir det liv i stua her, haha.. og liv liker vi.

Nå er snuppen min dratt på jobb, han har nattevakt på akutten, så da tenker jeg at jeg skal ligge på sofaen her til sent og kikke på NetFlix. Hvis jeg er oppe til litt utover natta så våkner jeg muligens ikke så altfor tidlig i morgen. Da får snuppen min litt lengre fred for oss andre på morningen etter nattevakt.

Serien jeg ser på heter forresten «Downtown Abbey». Flere har snakket om den gjennom årene, men den har liksom ikke tiltalt meg. Handler om rikfolk og deres tjenere i et slott på begynnelsen av 1900-tallet. Men jeg synes faktisk serien er fin, litt sånn koselig. Det beste er jo Maggie Smith som spiller farmoren. Hennes sarkasme og første møte med en grammofonspiller og en svingstol er jo bare episk. Fantastisk karakterskuespiller!

Riktig fin kveld alle sammen 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#middag #selskap #jul #julaften #venner #helgetur #julegaver #matrix #mylittlefamily #twilightzone #maggiesmith #downtownabbey #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Maggie Smith er i en klasse for seg ! Ble bekymra for lutefiskfesten med gode venner – men alle kommer, og vertskapet har ikke avlyst. Kjenner at jeg sårt trenger en kveld med god mat, venner og mye latter, så jeg er veldig takknemlig i dag ❤️

    2. Trist med alt som verte avlyst 😥.
      Skulle ynskja folk kunne gi litt meir f.., og heller levd. Kva er liksom vitsen med å sitja på kvar sin haug, og vera livredde for å leva, for då kan ein døy, og så døy, og oppdaga at ein ikkje har levd? What a waist 😥.
      Kjerringa og eg har foresten laga lefser i dag 😊. Kjerringa kjevler og steiker, og eg bløyter og kliner. 12 stk for ned til svigres, 3 stk i kjøleskapet, som førjulskos, og 15 stk i fryseren. Så nå har me lefser både til jul og påske 😊.
      Du får kosa deg med Downtown Abbey 😊, og etter kvart ha ei god natt 😴 💤 💤 💤.

      1. Hehe.. nå fikk jeg lyst på vafler 😂 .. men tanken er ikke så dum, jeg tror jaggu jeg skal bake noe denne uka, alle skriver om disse gule bombene, høres ikke så veldig julaktig ut, men det er visst en greie. Kos deg du/dere også, talast 😜👍🏾

    3. Huff ja, tenk vi hadde DEN åpningsfesten, bare for å måtte stenge ned igjen. Jeg kommer nå til å møte mine venner utendørs. Ikke så kjekt, men bedre enn ingenting. Jeg har i alle fall blitt frisk nok til å faktisk ta meg en tur utendørs nå.
      Men jeg tenker litt sånn at hvis man bruker sunn fornuft, og holder god avstand, så må det jo gå an å møtes uansett.
      Downton Abbey så jeg nettopp selv. Alle har anbefalt den i flere år, men det har vært litt tiltak å begynne å se. Jeg ble helfrelst. Og jeg er helt enig med deg, Maggie Smith som The Grand old Lady, er helt fantastisk, min favoritt i serien ♥
      Lag deg en herlig god dag ♥

      1. Jeg skrev om den åpningsfesten, og jeg har vært i forkant og sagt hva som her ville skje, og det skjer. Såvidt jeg vet har også Gry vært «synsk» i denne saken, det er noen av oss. På markeringen i Oslo visste vi at de nye tiltakene ville komme. Men responsen fra majoriteten, media og bloggere som Geriatriks er at vi er dumme konspirasjonsteoretikere som tror at man lærer av livets harde skole. Det nytter vel egentlig ikke være så forsiktig når det er lagt opp til å få opp smitte etter nedgang. Jeg er så lei av at folk ikke ser dette, men men.. ja Maggie imponerer, dette er jo en dramaserie, men hun er god altså, det første møtet hennes med en svingstol da måtte jeg pause episoden for jeg knakk, skulle faktisk tro det var hennes første møte med sådan stol på ordentlig, jeg ler av henne 😂 lag deg en god dag du oxo 🥰

        1. Jeg deltok ikke i den åpningsfesten, bare så det er sagt, fordi jeg syntes det var alt for hovmodig, og også jeg visste at det kom til å bli ny nedstengning. Men kanskje folk hadde behov for noen lyspunkter? Ikke vet jeg. Jeg klarte meg godt uten 🙂
          Ja, hun er så dyktig hun Maggie, at det er en fryd ♥

          1. Holdt meg VELDIG hjemme de dagene jeg, altså såvidt jeg har skjønt så har man fått cerebrum for å bruke, ellers er den jo ikke noe nyttig. Kan fint ha det veldig hyggelig fire-fem stykker, trenger ikke stikke neven i sildtønnen. Maggie er dronning ass 😜😂👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg