Snuppen og Bunny på loppemarked!

Igjen en nydelig dag, og en god start på den. Ble en tur ut og gå i dag også. Snuppen min og jeg gikk til Danvik skole. Danvik er en del av bydelen vi bor. Mens vi bor i den øverste delen i en ytterkant, så ligger Danvik skole i ytterkanten på motsatt side av bydelen, so to speak. Så det ble noen kilometer på oss i dag også, for vi har gått begge veier.

Danvik skole musikkorps hadde loppemarked, og det var et flott loppemarked. De hadde utrolig mye å by på. I tillegg var der salg av kaker, vafler, baguetter, kaffe, og brus og mer til. Det var egne rom etter sjanger, et tom solgte de klær, et annet med spill og leker, der var et rom med elektronikk og musikk, møbler, et rom med bøker, og et veldig stort rom med nips, ting og tang til husholdningen.

Øverste bildet var litt pussig, for denne lille Bunnyen bare satt der alene på en stol og tryglet om å bli fotografert. Så da gjorde jeg det. Bilde nummer to er av en lykt snuppen min kjøpte på markedet, den var dritlekker, og vi fikk liksom hakeslepp av å betale 50 kroner for den. Ikke noe poeng å prute på den nei. Klarer ikke gjengi på bildet, men den lykta er lekker!

Det neste bildet er en sølvring jeg kjøpte. Og under der 5 bøker jeg også fikk med meg. En liten bok med «Drikkeleker» kan jo være moro å ha, hehe.. så er det boken «The Islamic Threat», den har jeg faktisk ikke lest, så det blir interessant, for den har vært pensum på Universitetet i Oslo. Merk dere, har vært! Vet ikke hva de lærer om islam på skoler i Norge i dag, men mistenker mye vranglære. Jeg mener Koranen og Sunna skulle vært obligatorisk første året i videregående. Selv om det er slik at muslimer hele tiden påstår det er noe galt med oversettelsene når en bringer på bordet diverse sura og hadither.

Anyways, kjøpte også «Blåmann» av Jens Bjørneboe, jeg mener alle bør lese minst én bok av Bjørneboe før livet ender. Så fant jeg «Dukken i taket» av Ingvar Ambjørnsen, og denne har jeg ikke lest på tross av at Ambjørnsen er en av mine store favoritter. Og til sist min favorittbok av Ari Behn, nemlig «Bakgård» som fikk mikset kritikk da den ble gitt ut. Dette er hans bok nummer to, altså den kom etter debutboken «Trist som faen» som egentlig bare er fjas, men likevel fikk gode kritikker.

«Bakgård» kom liksom etter at folket hadde bestemt seg for å mislike Ari. Så jeg synes media, kritikere og folk generelt hadde feil fokus når det kom til hva Ari Behn gjorde, blant annet fortjente denne boken en langt bedre mottakelse. Jeg møtte Ari en gang, før han giftet seg med Märtha Louise. Jeg var sikker på at han var homo, men dét til side, alle sanser fortalte meg at han var en god mann. Og «Bakgård» er en god bok, den har budskap, og en blir sittende å tenke en del etter å ha lest den. Følelsen av at Ari var homofil ble heller ikke mindre etter å ha lest denne. For hvilken heterofil mann kan skrive en slik bok? Jeg kjøpte og leste denne da den ble gitt ut, men hvor den er vet jeg ikke, og det har irritert meg. Men nå har jeg altså en ny førsteutgave, og jeg kan se den er ulest. Jeg har liksom en følelse av at denne boken er det veldig få som faktisk har lest. Man orket liksom ikke denne eksentriske mannen. Men jeg anbefaler «Bakgård» til dere alle. Velskrevet særegen historie, herfra til Marokko!

De to neste bildene, under bøkene er ting de solgte på loppemarkedet som jeg kun tok bilder av. Hadde jeg bodd i et stort gammelt hus så kunne jeg kjøpt kunst som det maleriet av hun dama, og interiør som den gamle kista. De hadde også en stilig gammel grammofon som jeg også kunne kjøpt hadde jeg bodd i en slik stor gammel villa. Bildene under er bare nips, men hun var da søt hun jenta som koser med Bunny. Og så måtte jeg legge ut bildet av den kisten én gang til fordi jeg synes den kom dårlig frem på kollasjen.

På hjemveien tok vi en liten kosepause på Austad Gård som er en del av Drammen museum i dag, en severdighet i Drammen av historisk betydning som dere kan lese mer om med å klikke HER! Koselig sted, så der sola vi oss litt, drakk kald brus, snuppen min fikk i seg én kvikk lunsj og laget en TikTok som dere ser på bildet her over her. Og til sist, under her ser dere et forsøk på en selfie av oss begge. Nå skal vi slappe av litt før vi tar en liten shainings her hjemme, i kveld blir det røde drinker og shots, musikk, spekemat, chillidip, snacks og balkongkos.

Og bare for å nevne det, 120 kr for 5 bøker+sølvring!

Tudeluuu 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#loppemarked #danvikskole #austadgård #danvik #austad #fjell #drammen #bunnytrash #bunny

17 kommentarer
    1. Nå kjente jeg jeg savnet loppemarked. Elsket å gå å titte og kjøpte som oftest for mye. Hadde stort hus og plass og er ikke minimalistisk 🙈Nå prøver jeg fremdeles å kjøpe brukt, men i mye mindre skala 😊 Skal tømme ut mye av det jeg har og gi videre til noen som trenger det. Pay it forward er en god ting. Tipper dere hadde en flott dag og nå lurer jeg på å lese Ari Behn 😊 Han var en fargerik person!

      1. Husker ikke sist jeg var på loppemarked. De har brukt å ha på Strømsø torg her, og på Grønland torg i Oslo da jeg bodde der, men det var litt sånn at man bare gikk kjapt gjennom fordi jeg ikke orker rot egentlig. Dette loppemarkedet i dag var mer ordnet der bøker var i et rom, musikk i et annet osv.. det som er litt kjedelig er disse eldre hijabdamene (det var en del av dem kan man si), de eier ikke manerer, bøller, roper og skriker.. knuste en del med mer gjorde de også. Anyways, som sagt, jeg liker bøkene til Ari Behn, særlig Bakgård. Håpte, og trodde faktisk at det ville komme en oppfølger til Bakgård. Men nå vet vi jo at dét blir det ikke noe av..

    2. Jeg går sjelden på loppemarked. Ble så skikkelig lei gamle ting da jeg måtte kjøpe alt på loppemarked i de første kollektivene jeg bodde. Hadde ikke råd til noe annet. Etter noen år sammen med Hr Frodith fikk jeg så lyst på nye ting. Vi hadde så mye gammelt og slitent en lang periode vi også. NÅ er det mest nytt her. Men bryr meg egentlig litt lite om interiør 🙂

      1. Jeg ser den, men når en feks trenger et morter, det koster i snitt 575 kr på butikkene og 25 kr på et loppemarked.. og bøker på loppemarked, yuhuuu.. men for all del, de som vil bruke 500 kr på en bok istedet for 15 😜

        1. Som sagt, det går lite penger ut på interiør her 😀 Og kjøper ikke så mye bøker heller. Skulle jeg kjøpt det hadde jeg gjerne kjøpt på loppemarked. Jeg prøver å gå på litt gjenbruksplasser for miljøets skyld, og når det gjelder klær så BØR jeg det i alle fall. For DET kjøper jeg jo litt av. En annen ting med loppemarkeder er jo at det er en koselig “happening” da. SÅ sånn sett kan man jo gå uansett om man skal ha så mye 🙂 Helt sykt at bøker skal ha priser som 500 kr forresten 🙁 uansett om den er ny. Sånn tenker jeg av og til om klær også. Det er ikke VERDT flere tusen for en kjole liksom. SÅ da kjøper jeg ikke!!

          1. Hvordan er det på Grønland nå? Da jeg bodde i Smalgangen var der loppis hver lørdag rett nedenfor leiligheten, liksom under brua der..

    3. Dere må ha et relativt enormt budsjett på alkoholholdige drikkevarer har jeg skjønt, så da mener jeg du må slutte å syte over hvor dyr strømmen og alt annet har blitt, takket være vår e uduglige politikere . 😉

      1. Det tilhører sjeldenheten, for det er ikke ofte det er loppemarkeder som dette her. Bruktbutikker og Fretex i Drammen er elendig. Men interessant ER det at det kommer et Gjenbruksbygg her i Drammen. Fire aktører som har slått seg sammen, det er snakk om møbler, klær og musikk.. husker ikke den fjerde i skrivende stund.

        1. Så synd at Fretex i Drammen er elendig. Jeg har vært på ganske mange Fretex-butikker (men ikke den i Drammen), og har vært fornøyd med alle!
          Men supert å høre om det nye tiltaket. Håper dèt blir bra OG at mange benytter seg av det. 😀

          1. Beliggenheten er genial, så jeg tror det blir bra. Rett ved Strømsø Torg, 3 minutter fra busstasjon og et minutt fra togstasjon. Gleder meg jeg, elsker å lete i vinylsamlinger og savner veldig platebutikker.

    4. Loppis er gøy😀, men nå er det alt for lenge sidan eg har vore på loppis 😢.
      Ari Behn, han var ein fasinerande mann, og eg forstod aldrig kvifor folk ikkje likte han. Eller, det gjorde eg jo, men det var ikkje pga Ari. Problemet var nok heller svartsjuke, for han våga jo å vera seg sjølv, og det skal ein jo ikkje vera her i jantelovas store høgborg.
      Bakgård, er ei bok alle burde lese, men fyrst må dei kvitte seg med fordomane. Skal ein lese ei bok, fullt opp med fordomar mot forfattaren, vil ein i beste fall ikkje få noko utav den, men mest sannsynleg, vil ein oppleve den negativ. Då kan ein like gjerne la vera å lese den.
      Eg digga Ari. Han var ein flott fyr, og eg verte alltid sur, når folk snakker dritt om han.

      1. Jeg vet ikke helt om han våget å være seg selv fullt ut, jeg mistenker at det var hans problem, men mange mislikte han vel fordi det var umulig for han å legge skjul på at han var en annerledes type. Han var original, jeg elsker originaler.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg