Slikkelapper, et triks for hunder på nyttårsaften!

Nå er jo heldigvis mine to mopsejenter ikke redde på nyttårsaften når det tar helt av med fyrverkeri. De har ikke vært det hittil. Og de blir jo faktisk 11 og 9 år i år. Men de reagerer jo, blir irriterte, bjeffer litt. Eldstejenta kan bli regelrett forbannet, man kan se på henne at hun har lyst å ta de smellertene og bringe dem til taushet for all tid. Haha.. nei selve nyttårsaften er ikke verst for oss, det verste er dagene før, og de første månedene etter nyttårsaften, når man går tur ute og noen idioter smeller av raketter like i nærheten. Det er ille altså, og jeg står ved utsagnet mitt om at jeg håper dere som fyrer opp raketter en dag får jordveps i underbuksa og buksesmekken i vranglås!

Anyways, jeg er enda litt der at jeg tenker at det er et år mellom hver nyttårsaften, og at selv om ikke jentene ble redde i fjor, så kan de bli redde i år. Så jeg er alltid sammen med dem, inne, jeg har ikke gått ut og sett på fyrverkerioppskytning på 12 år. Ihvertfall. Jeg har med tiden testet ut diverse. I fjor (altså i forfjor) kjøpte jeg i julegave til jentene hver sin lekebamse med beroligende duft. Interessen var lav, bortkastet, men da har man prøvd. Det gikk uansett fint, eldstejenta fikk kjeftet litt, og det var det. Hun er så tøff!

I år (i fjor altså) kjøpte jeg ‘slikkelapper’ til dem i julegave. Disse var meget effektive. De har sugekopper under slik at man kan feste dem på vegg eller gulv etc. Man smører dem med noe riktig godt, og fester dem. Dette gjorde jeg like før midnatt, klokken tolv tok det heeeelt av med smelling her, når det hadde roet seg stod jentene enda på kjøkkengulvet og slikket. De hadde ikke reagert på et eneste smell, selv om det ristet i huset. Jeg tror de koblet ut hele omverdenen. Tror ikke de hadde reagert hverken på jordskjelv eller bomber. Helt fantastisk.

Kjøpte disse da på dyrebutikken på Oslo City. Tenker at neste nyttårsaften trenger jeg ikke tenke på noe nye triks, så disse slikkelappene skal jeg ta vare på. I mellomtiden vil jeg fremdeles fronte et forbud av privat fyrverkeri. Riktig Godt Nyttår folkens!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#nyttårsaften #fyrverkeri #raketter #forbud #norge #bunny #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Godt nytt år, Bunny ! Supert å finne et sånt triks da 🥰. Muffin pusejente er heldigvis ikke så skrekkslagen som forgjengerne var.

      Grenlandskommunene har lokale forbudssoner gjennom kommunale forskrifter, men det er visst ikke mulig å nedlegge forbud i hele kommunen. Da veit jeg sannelig ikke hva som ville virka best.

      Holdningsmessig later det i allefall til å være en større bevissthet enn før for lidelsene dette påfører ville-, tamme- og produksjonsdyr.

      1. Ja, vi må bare stå på og øke bevisstheten. Før jeg forlater planeten vil jeg se et forbud mot dette dritet. Altså i Oslo var det en gærning som brukte raketter som våpen og skjøt etter biler og hunder. Nok er nok, det er kjempeille med all knivstikkingen om man ikke skal gå rundt og være livredd for å bli skutt og brent med raketter også. Og nyttårsaften er helvete, uffameg så mange triste historier i dag om livredde dyr. Heldig er du og jeg som ikke har småtroll som er livredde, man føler sp med den, helt grusomt.

    2. Jeg er jo som kjent alt annet enn et forbudsmenneske, for å si det sånn. Men den dritten her, skulle faktisk selv jeg helst ha sett gått inn i historien, først og fremst av hensyn til dyrene, men også fordi jeg selv faktisk har vært redd for de helt siden barndommen. Jeg kan driste meh til å holde en fruser, samt at jeg har måttet venne meg til å tenne på de innendørsgreine vi setter i desserten til gjester som har bursdag på jobben, men that’s it. Utover det, har jeg faktisk ikke avfyrt en jævla rakett i mitt liv 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg