Selvfølgelig er jeg for gapestokk iht pedofili og overgrep!!


Hjernevasket heter bloggen jeg leste, og Nina er da bloggeren som skriver den. En blogg jeg følger fast, for temaene er dype, menneskelige, seriøse og ikke minst – viktige! Nina og jeg har mye til felles, men samtidig lever vi svært forskjellige liv. Mulig vi kan bidra til bedre innsikt for hverandre?

Uansett, i hennes hittil siste innlegg «Skal pedofile stilles ut på ‘Gapestokk’?» tar hun opp dette med å offentliggjøre pedofile overgripere. Noen mener det er en riktig ting at folk er opplyste om dette, andre mener det ikke er riktig. Ofte med gjerningspersonens eventuelle familie som begrunnelse. Hensynet til dem som er uskyldige oppi alt dette.

Jeg er for gapestokk!!! Helt for!! Så for som man kan bli!!! Jeg mener at det burde være en side på nettet hvor man kan logge seg inn og se oppdaterte bilder med oppgitte navn på de aktuelle. Og området de har registrert sin bostedsadresse! Her er jeg ikke i tvil et kvart sekund engang!

Da selvfølgelig når det ikke er noen tvil, og det er bevist med 100% sikkerhet at vedkommende er en skyldig pedofil overgriper!! Å dekke over pedofile og la dem leve som normalt etter sonet dom (som gjerne tilsvarer en klaps på fingrene) gjør at vedkommende er fri til å forgripe seg igjen og igjen og igjen og igjen og igjen.

Jeg selv opplevde dette som barn. Som voksen skrev jeg et par blogginnlegg om dette. Jeg skrev ikke hvem personen var, men ting rundt. Hvordan overgriperen gikk fram. Noen som også har vært utsatt for overgrep av samme person kjente dette igjen og anmeldte vedkommende. Bloggen min ble nevnt og politiet kontaktet meg, så rullet ballen og sist jeg fikk tall var vi flere titalls som hadde anmeldt denne mannen.

Det å sitte hos advokaten og få opplest avhørene til alle de andre… jeg skjønner ikke at jeg overlevde.. det var smertefull shit, vi snakker om mennesker som er så ødelagt av hendelsene de ble utsatt for den gangen at de hverken kan skrive blogg eller bevege seg ut alene. PTSD, suicidale, ja..

Underveis i dette kom det fram at mannen ble dømt for overgrep mot en guttunge den gang for alle disse årene siden da jeg selv var utsatt, om og om igjen.. tenk det, han satt tiltalt og fortsatte like fast å voldta barn, han satt i fengsel under 3 måneder og fikk ei lita bot, kom ut og fortsatte og fortsatte og fortsatte..

Gapestokk!!!

Denne mannen har en sønn og en datter som ikke vil ha med han å gjøre. Han mishandlet sin kone. I dag er han støttekontakt for barn, tar de med på turer og hurra hurra.. hensynet til den eventuelle familie en slik gjerningsperson måtte ha føler jeg stiller lavere enn alle de ofrene som har blitt seksuelt misbrukt og voldtatt, og alle foreldrene til ofrene, øvrig familie og så videre. Og ikke minst, de neste ofrene, de som kunne sluppet unna hvis ‘gapestokk’ hadde eksistert!!

Noen som vil argumentere eller komme med innspill? Takk!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#seksuellleovergrep #voldtekt #pedofili #gapestokk

5 kommentarer
    1. Leit å lese at du har opplevd dette, det er jo forjævlig. Jeg er veldig enig med deg i mye her, for det første 3 mnd og en liten bot, DET er sykt! Jeg syns ikke at en som er dømt for overgrep skal kunne jobbe med unger eller være støttekontakt foe barn under noen omstendigheter !
      🤬🤬🤬

      1. Det er mye som er totalt sinnsykt hvis man setter seg inn i overgrepssaker. Ofrene blir behandlet som gjerningspersoner, og gjerningspersonene blir beskyttet. En annen ting er at disse ofte har tillitsverv og er ressurssterke, mens de utsatte motsatt.

    2. Jeg kjenner på tvilen, det skal jeg være ærlig på. Jeg vet ikke hva som er riktig, men det MÅ gjøres noe med den latterlige lave strafferammen. At de faktisk kan jobbe med barn i ettertid er faen meg helt på trynet! Det er noe som er riv ruskende galt i systemet når en overgriper kan jobbe med barn. Jeg blir så forbanna. 🤬🤬 Jeg har heiet og støttet Nabovarsel, og Aron, men det blir helt feil for meg den måten de gjør det på. Jeg kan ikke stille meg bak slik oppførsel. Barnas Trygghet derimot håper jeg får igjennom en forandring på lovverket. Men det ser ut til å ta tid.

      1. Heier på Barnas Trygghet. Jeg støtter dem uansett. De hadde brukt gapestokk om de hadde fått lov. Men nå er det slik at umennesker skal beskyttes, mens vi andre må leve med deres.. umenneskelighet!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg