Regjeringen ønsker at dyr skal lide!

Det er en grusom overskrift. Men dessverre sann. Virkeligheten er mer grusom. I går postet jeg et innlegg om hvordan vår egen regjering gjentar seg selv ved å stemme mot forslag om å øke strafferammen for grov vold mot dyr. Hvordan de mener det er mindre alvorlig å utøve grov vold mot dyr enn for eksempel en parkbenk. Å utføre grov vold mot dyr er faktisk langt mindre straffbart enn å utføre vold/hærværk mot en parkbenk. Utrolig, men sant. Så lite er dyrs liv verdt for regjeringen vår.

Det er så utrolig lavmål å stemme mot dette forslaget, men det stanser ikke her. Da jeg postet innlegget om denne saken var det noen aktører i sosiale media, på Facebook, som kom med beskyldninger om løgn. De satte i gang en greie om at innlegget mitt var oppdiktet, at Arbeiderpartiet ikke hadde stemt ned forslaget. Og det kan jeg si dere, at Arbeiderpartiet. Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Kristelig folkeparti stemte imot forslaget. Det er ingen løgn. Hvorfor skulle noen lyve om dette?

Jeg klikket meg inn på Facebook-profilene til «verstingene» som forsøkte å henge meg og bloggen ut som løgner. Det jeg fant da var at disse er Arbeiderparti-supportere. Det har de lenge vært! Jeg synes metodene deres er forkastelig. Men samtidig beviser det at disse vet hvor galt det er av regjeringen og stemme mot forslag for å heve dyrs rettigheter og stanse dyremishandling og den grove volden mange dyr faktisk blir utsatt for. Likevel velger disse fremfor å kjempe for dyrs rettigheter, faktisk å henge ut andre som kjemper for dyrene, som løgnere.

Vel når det kommer til regjeringen, så stanset det ikke her i denne saken om å heve dyrs status i samfunnet og stanse dyremishandling og øke straffene for grov vold begått mot dyr. Neida, les videre..

Stortinget stemte over flere forslag for å styrke dyrs rettsvern. Det ble som nevnt dessverre ikke flertall for å heve strafferammen for grov dyremishandling. Men det ble flertall for tre andre viktige punkter:

01) Sikre at Mattilsynet i større grad anmelder alvorlige brudd på dyrevelferdsloven.

02) Sikre at dyreeiere lettere fratas retten til å drive med husdyrhold etter alvorlige og gjentatte brudd på dyrevelferdsloven.

03) Utvide politiets metoder for etterforskning av dyrekrim ved å endre straffeprosessloven § 216 b.

Vet dere hva, ikke noen store overskrifter om dette i statsstøttet media. Men regjeringen stemte faktisk mot disse punktene også. Arbeiderpartiet og Senterpartiet stemte mot alt som har med dyrevelferd å gjøre. Rett og slett!!

De som kaller meg løgner medvirker til og støtter dyremishandling, det vil jeg også konstantere som fakta. Stortinget 25.05.23.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#dyrsrettigheter #bunnytrash #bunny

2 kommentarer
    1. Som det står i den undersøkinga eg sendte deg tidlegare i dag. Venstreradikale er kopla opp mot narssisisme og psykopati.
      Me veit jo at slike ikkje toler negativ kritikk, så det er sjølvsagt at dei prøver å framstille deg som løgner.
      Dei ser jo på seg sjølv som dei gode, og då kan dei jo ikkje ha slikt hengande over seg.

      1. Disse som skulle «ta» meg dummer seg jo loddrett ut. Enhver kan jo finne disse opplysningene, og i tillegg er NOAH veldig frempå nå og formidler om dette sviket.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg