Paa Brygga og sånn i Fredrikstad.

Da har vi brukt dagen til å kose oss i Fredrikstad. Det er mange mange år siden sist. Som barn hadde vi en ferietur til Hvaler. Var noen uker på ei flott hytte der. En gang var jeg en sommer på Bevø Camping, hadde en sommerfling som jeg tilbragte ferien med der, og vi koste oss masse i Fredrikstad. Da forelsket jeg meg i Fredrikstad, som jeg mente måtte være en av de flotteste byene her til lands. En sommer var snuppen min og jeg med et vennepar som hadde et gammelt hus på Hvaler, Ingerholmen, vi bodde der og jeg leste historieboken om huset. Det hadde vært i riktig gamle dager, et bordell.

Anyways, mange år er gått siden siste tur til Fredrikstad, og hver sommer har jeg sagt til meg selv at nå må vi ta en tur. Endelig ble det slik. Hadde egentlig lyst å ta en overnatting for å se litt på uteliv, men det ble en dagstur midt i uka, i dag.

Vi dro rett fra togstasjonen til byferien over til Gammelbyen og ruslet rundt der. Det var akkurat som jeg husket. Idyllisk. Veldig behagelig. Og disse artige butikkene er jo unikt for stedet. Skulle vært flere slike «sjapper» rundt omkring. Elsker dem! Man kan jo bruke masse tid inne på et slikt sted og bare kikke på nips og dill og dall.

Derfra var det videre med en annen byferje inn til byen. Der gikk vi og kikka litt rundt i gatene, så dro vi ned til bryggen igjen for å finne et sted å spise. Fredrikstad er enda flottere enn jeg husket. Fantastisk flott! I love it!! Absolutt en av mine favorittbyer her til lands. No doubt!! Neste gang skal utelivet på kveld og natt testes!

Vi spiste på restauranten «Paa Brygga» hvor vi bestilte en stor pizza, «Bryggas Special» som det sto med små bokstaver under at var komponert av en Ketil et-eller-annet som hadde stått for de beste pizzaene i Fredrikstad gjennom mange mange år. Måtte prøves!! Det var den tjukkeste amerikanske pizzaen vi noen gang har fått servert. Og den var dritgod! En slik pizza er nok til å mette en barnehage, satt på spissen, vi måtte kaste inn håndklærne og ba faktisk om å få resten med oss hjem, haha.. kunne ikke gå fra det som var igjen. Den kostet 349 kroner, veldig verdt det! Service på stedet var upåklagelig, superhyggelige folk! Anbefales!!

Det må også sies, enhver vi snakket med i Fredrikstad, alt fra betjening i små nipsbutikker, andre butikker, folk vi spurte oss frem hos, tilfeldige møtende og på restaurant, alle var kjempehyggelige og utrolig hjelpsomme.

Fredrikstad leverte i dag, tusen takk!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#paabrygga #gammelbyen #fredrikstad #bunnytrash #bunny

18 kommentarer

Siste innlegg